Toon posts:

SUBWOOFER, ja alweer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt mij ook superkewl om zelf een subwoofer te bouwen, maar ik vraag me af waar de prijzen zo superhoog zijn.

Ik heb nu een Philips MX 1060 home theatre systeem
incl. satelietjes en een wOOX subwoofer 50 Watt
uitgebreid met 3 weg 120 Watt Sony Speakers
en een Sony subwoofer van 50 watt.

Ik heb dit allemaal staan in een kamer van 2,5 M bij 2 meter :P, maar ik wil gewoon weg meer bass.

Zijn er niet goedkopere pakketten ?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je kamer is te klein voor een goeie bass

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op zaterdag 09 februari 2002 13:10 schreef Pauluz het volgende:
Het lijkt mij ook superkewl om zelf een subwoofer te bouwen, maar ik vraag me af waar de prijzen zo superhoog zijn.

Ik heb nu een Philips MX 1060 home theatre systeem
incl. satelietjes en een wOOX subwoofer 50 Watt
uitgebreid met 3 weg 120 Watt Sony Speakers
en een Sony subwoofer van 50 watt.

Ik heb dit allemaal staan in een kamer van 2,5 M bij 2 meter :P, maar ik wil gewoon weg meer bass.

Zijn er niet goedkopere pakketten ?
Goedkoper? Goedkoper dan wat :?
Als je cheaper wilt dan je al hebt, nee, daar krijg je logischerwijs niet veel meer bass voor.

Als je het goed wilt doen en relatief goedkoop moet je zelf bouwen, en als je de voorgaande sub topics hebt gelezen kun je wel een paar links, bouwtips etc. vinden.

Of je kijkt even op 2dehands.nl ofzo..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik vergeten ben neer te zetten, stel dat ik nou geen pakket koop maar gewoon een paar flinke speakers en hout koop, van welk matriaal moet het houd zijn en hou moet ik het dempen en wat moeten de afmetingen zijn...

Alvast bedankt

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Op zaterdag 09 februari 2002 13:14 schreef Pauluz het volgende:
Wat ik vergeten ben neer te zetten, stel dat ik nou geen pakket koop maar gewoon een paar flinke speakers en hout koop, van welk matriaal moet het houd zijn en hou moet ik het dempen en wat moeten de afmetingen zijn...

Alvast bedankt
Je kamer is idd erg klein, wat heb je voor versterker?
Als je zelf boxen wilt bouwen kun je met een paar fatsoenlijke boxen een heel eind komen qua bass.
En met fatsoenlijke boxen bedoel ik een formaat van rond de 25*30*45, ik zeg maar wat, 1 á 2 woofers erin middentoner en nog een klein piepertje.
Maar reken nog wel op een paar honderd gulden.

JE kan het beste MDF gebruiken, meestal kan je dat bij de prxis oid. exact op maar laten zagen. Neem een dikte van zo'n 18mm..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Ja en die tips kan ik dus niet vinden :(

Zoals die topic van tbusquet die subwoofer is gewoon vet cool...

maar daar staan de gebruikte matrialen niet bij...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op zaterdag 09 februari 2002 13:14 schreef Pauluz het volgende:

Alvast bedankt
je bedoelt eigenlijk een zelfbouw subwoofer pakket :z

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Ok perfect...

mijn versterker gaat 5 x 70 watt continu

Beide subwoofers die ik nu heb zijn actief..

Uhmm ja een pakket, maar de prijzen die ik tegen komen zijn allemaal rond de 500 euro (speakerland), dat is weer erg veel.. vind ik dan..

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je kunt zeker goedkoper krijgen, maar dan geen zelfbouw, en niet van de kwaliteit die je bereikt met zelfbouw-subs zoals ik hem gebouwd heb. De prijs/performance van de sub die ik gebouwd heb is nl. erg goed. Dus ja, je kunt veel goedkoper, maar je levert wel hard in op de kwaliteit.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op zaterdag 09 februari 2002 13:12 schreef -Rob- het volgende:
Je kamer is te klein voor een goeie bass
Dat is niet waar. Je bent wel beperkt door de kleine ruimte.. Maar de hoogte van de kamer speelt ook erg mee.
Je zult wel snel last krijgen van staande golven, dit probleem heb ik ook veel gehad in mijn kamer van 5x4x2,5 maar met een goede sub, die niet te veel rommel uitpompt boven de 50hz gaat dat al veeeeel beter.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1