isdn tweaken??

Pagina: 1
Acties:

• Lexxx
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-03 12:59
Kun je een isdn modem tweaken of heb ik gewoon pech. Ik las hier laatst dat je met een 56k-modem snelheden kon halen van 15kbps (getweaked)en dat haal ik niet eens met 2 lijnen(max 14kbps met 128kbps verbinding).

En dan heb ik nog een soort gelijke vraag:
Kan ik de snelheid die ik soms bij download accelerator plus in het begin van het downloaden heb (+/- 60kbps) ook behouden zodat ie niet terugzakt naar de 12 of 13 kbps?

Alvast bedankt!!

Verwijderd

14kbps met 128kbps verbinding
Dat klopt: 14 kiloBYTE/s is ongeveer het maximum op een 128 kiloBIT/s
verbinding (theoretisch iets van 15.8 ofzoiets).
Ik las hier laatst dat je met een 56k-modem snelheden kon halen van 15kbps (getweaked)
Als dit 15 kiloBIT/s is heb je jezelf wel erg genaaid als 'tweaker', omdat je normaal 56 kiloBIT kunt d/len. 15 kiloBYTE/s kan volgens mij niet omdat de bandbreedte het gewoon niet toelaat.

• Lexxx
  • Laatst online: 08-03 12:59
Met download accelerator plus ben ik wel eens begonnen met 600kbps en na 3 minuten zat ik pas op de 13KBPS ;) dus ik snap er niks van.

Verwijderd

Dat komt omdat'ie de snelheid [meestal] weergeeft als gemiddelde van downloaded/tijd. Vooral in het begin van een download klopt dit vaker niet bepaald (weet ook niet waar dat aan ligt).

• Robert
  • Laatst online: 22:02

Robert

You have your answer..

in het begin van een download cached ie hem een stukje ( in de tijd dat je zegt waar de download moet staan en op ok drukt enzo )...daarom zie je vaak het verschijnsel dat ie in het begin heel hoog is en daarna zakt. Verder kan er ook nog software compressie plaatsvinden tijdens de overdracht. Probeer dit met een .txt file maar eens van 1 mb ofzo. Die kan hij goed compressen dus krijg je veel hogere snelheden.
overigens is het dus simpel 56 kbit modem kan MAX 8 kbyte halen en 128 kilotbit MAX 16

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

Verwijderd

Hardware matige compressie komt ook vaak voor.

Gisteren downloade ik bv. met m'n single ISDN met 10 kb/s, theoretisch kan dat niet.

Verwijderd

Niet flame-achtig bedoeld

Hoe doe je dat dan (welke programma/server)? Zou ik toch graag willen weten.

Verwijderd

Wat ik hierboven zei komt gewoon bij toeval voor :)

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:49
theoretisch haal je gewoon maximaal 15,6KB/s met 128kbit verbinding

128.000 / 8 = 16.000 bytes per seconde

16.000 gedeeld door 1024 is 15,625 KB / s

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:57

Kettrick

Rantmeister!

Op dinsdag 25 juli 2000 10:32 schreef DigniT het volgende:
Hardware matige compressie komt ook vaak voor.<P>Gisteren downloade ik bv. met m'n single ISDN met 10 kb/s, theoretisch kan dat niet.
me 2, record staat op 18Kb/s non-stop. :?
ICQ -> @home via Cybercomm Globalxs
1 lijntje

is jammer genoeg nooit weer gebeurd :(
Pagina: 1