Toon posts:

Het begint uit de hand te lopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe erg moet het worden voordat mensen zich realiseren dat het uit de hand begint te lopen. Ik kan er echt woest van worden dat mensen zo NAIEF zijn.

Dit is geschreven door Reacher.
Het is idd erg makelijk om te zeggen van die buitenlanders doen het, nu ga ik echt niet ontkennen dat het niet zo is. Maar we moeten niet vergeten dat Nederlanders ook geen lieverdjes zijn.

Dit soort teksten zullen nederland te gronden richten.
Als nederlanders zich niet gedragen moeten zijn daar voor boeten. Als je hier bent als buitenlander en je gedraagt je niet moet hij uitgezet worden. Als iemand bij je op bezoek komt en hij is onbeleeft vraag je hem ook om te vertrekken.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:36

Kettrick

Rantmeister!

Idd,

Als gast heb je je te gedragen, doe je dat niet, dan moet je weg.
Dat is overal zo toch, de lokale kroeg, de supermarkt en ga zo maar door.

Nederlanders kan je het land niet uitzetten, buitenlanders wel.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
tjah je hebt helemaal gelijk.
Bij sommige misdrijven vindt ik inderdaad dat je niet meer welkom bent in NL.

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zaterdag 09 februari 2002 12:45 schreef Aikon het volgende:
tjah je hebt helemaal gelijk.
Bij sommige misdrijven vindt ik inderdaad dat je niet meer welkom bent in NL.
Mishandeling, verkrachting e.d.

Met je dronken kop een keer een oude fiets jatten moet nog kunnen imho.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Wat is je punt? Het is niet de bedoeling in w&l om zomaar wat te posten zonder een discussiepunt en argumenten.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 12:46 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Mishandeling, verkrachting e.d.

Met je dronken kop een keer een oude fiets jatten moet nog kunnen imho.
jah idd, maar bijvoorbeeld uitkering vragen terwijl je er geen recht op hebt, en belasting e.d. oplichten vindt ik wel een rede. Je gaat je gastheren niet oplichten. :{

Verwijderd

Topicstarter
Het is gewoon duidelijk dat het anders moet!
Maar er zijn allemaal van die mensen die iemand of iets anders de schuld geven van hun misdragen. Ik ken een meisje dat verkracht is door een buitenlander. Zij vertelden mij dat ze via zo'n praat groep 99% het buitenlanders zijn. Ze doen het ook gewoon voor de lol. De daders krijgen altijd maar een zeer korte straf. Terwijl je leven verwoest is.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 16:07

MaDLiVe

.-Observer-.

Hij heeft geen punt, en als hij het probeert te verkondigen, mag zijn argumentatie beter en zou ik hem willen verwijzen naar het topic waar hij al eerder heeft gepost.

Anyways onze atochtone bevolking valt voor een groot deel ook onder de Nederlandse bevolking...kunnen we die ook het land uitgooien? Lijkt mij onlogisch.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zaterdag 09 februari 2002 12:58 schreef MaDLiVe het volgende:
Anyways onze atochtone bevolking valt voor een groot deel ook onder de Nederlandse bevolking...kunnen we die ook het land uitgooien? Lijkt mij onlogisch.
Mensen die hier niet geboren zijn, maar die hierheen gevlucht zijn kan je terugsturen. Onze eigen bevolking is ons eigen probleem en dat zullen we hier op moeten lossen.

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Op zaterdag 09 februari 2002 13:07 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Mensen die hier niet geboren zijn, maar die hierheen gevlucht zijn kan je terugsturen. Onze eigen bevolking is ons eigen probleem en dat zullen we hier op moeten lossen.
Em ja, wat blijkt criminaliteit vindt voor het grootste deel plaats onder ONZE bevolking.

Dus laten we daar verder over praten ok.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Uiligheid
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

Uiligheid

alle gekheid op een stokje

Ben ik het ook niet mee eens MAD... Gegevens zijn dat bijvoorbeeld in de gevangenissen voornamelijk allochtonen zitten. :(

Ceterum censeo Carthaginem esse delendam

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:56 schreef Aikon het volgende:

[..]

jah idd, maar bijvoorbeeld uitkering vragen terwijl je er geen recht op hebt, en belasting e.d. oplichten vindt ik wel een rede. Je gaat je gastheren niet oplichten. :{
Dan doen Nederlanders net zo... waar wil je die heensturen dan?

• Kettrick

Kettrick

Rantmeister!

Op zaterdag 09 februari 2002 13:58 schreef kariem112 het volgende:

[..]

Dan doen Nederlanders net zo... waar wil je die heensturen dan?
Die kan je niet wegsturen, omdat het nederlanders zijn, dat is ons probleem.

mensen die hier te gast zijn kan je wel degelijk wegsturen.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 14:00 schreef RoeLz het volgende:

[..]

Het probleem is dat de meeste mensen die hier "te gast zijn" volgens jou, een Nederlands paspoort hebben. Het zijn gewoon Nederlanders dus....

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Dude, Allochtonen vallen onder de Nederlnadse bevolking, zo heb ik als allochtoon in mijn paspoort staan--> Nationaliteit Nederlands.

En wie heeft nu het bord voor zijn kop?
Tikkie jij bent em....

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Even wat totaal zinloze posts die totaal geen argumenten inbrachten verwijderd.

Verwijderd

Ik zit me al geruime tijd te ergeren aan mensen die denken een mening te hebben maar geen argumenten om die mening te onderbouwen en als ze naar argumenten worden gevraagd zeggen ze "het is zo omdat het zo is".

Met andere woorden, laten we 's beginnen met een paar feiten die mijn mening gaan onderbouwen.

Feit: Je bent een allochtoon als een of meer van je ouders uit een ander land dan Nederlands komen (ja het hele koningshuis bestaat uit allochtonen).

Feit: Allochtonen die hier zijn die WONEN hier. Ze zijn niet te gast maar ze wonen hier. Dat is een groot verschil. Mensen die hier wonen kan je het land niet uitzetten. En daarmee los je het probleem ook niet op.

Dus wat dan te doen aan de problemen.

Straffen omhoog gooien is niet effectief. Dan krijg je Amerikaanse praktijken en om nou te zeggen dat Amerika het veiligste land ter wereld is, nee. Verder vergeten alle mensen dat de "criminele buitenlanders" nog altijd volgens het Nederlandse recht worden gestraft. Wat mij ook opvalt is dat de meeste autochtone Nederlanders er schande van spreken dat er zoveel allochtone criminelen zijn. Worden ze dan liever beroofd door een witte crimineel dan een zwarte? Vreemde voorkeur IMO.

Ik vind dat de criminaliteit aangepakt moet worden. Maar wel op de juiste manier. Om een probleem op te lossen moet je de bron aanpakken. Als je kraan lekt ga je ook niet dweilen tot het gat zo groot is geworden dat je huis blank staat. Je draaid de hoofdkraan dicht en haalt een loodgieter.

In het geval van de criminele allochtonen jongeren moet de dialoog tussen hun en hun ouders weer op gang worden gebracht. In allochtone gezinnen waar er een goede communicatie tussen oudrs en kinderen is is de criminaliteit lager dan in gezinnen waar er een communicatiestoring heerst tussen kind en opvoeder.

De echte oplossingen van dit probleem schuilen in de taal- en cultuurbeheersing van de ouders. Die mensen moeten het maar 's accepteren dat hier in Nederland homo's rondlopen. Ze moeten 's gaan accepteren dat meiden hier flirtten met jongens maar dat ze het wel bij flirtten willen houden.

Het intergratiebeleid heeft de laatste jaren hard gefaald, maar toch is dit waar wij onze hoop op moeten vestigen.

• Triple
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-05-2025

Triple

SWOK!

Waar ik een beetje van baal, understatement, is het feit dat in een aantal gevallen een buitenlander bij een rechtzaak minder straf krijgt dan een nederlander vanwege verzachtende omstandigheden.

Zo is bij een verkrachtingszaak "Het niet gewend zijn aan de nederlandsche manier van kleden" een verzachtende omstandigheid. Tja, ik wip toch ook niet iedere minirok over de straat tegels heen??? Waarom moet een niet Nederlander dat dan wel???? Je bent ziek als je dat toch doet, net zo ziek als een Nederlander die dat doet. Nix verzachtende omstandigheden.

De mensen die hier willen gaan wonen moeten net zo goed als wij de wet kennen en met elkaar omgaan op de manier die hier normaal is.
Geen bloedwraak.... Je zoontje van 16 met een pistool naar school sturen om een klasgenoot neer te knallen omdat een die met je dochter op stap is geweest.
Nog wel zo slim zijn om niet een van je oudere zoons die als een volwassene kan worden berecht sturen.... zo veel weten ze dan ook wel weer...

Dat het hier voorkomt is van de zotte... het zou niet eens bij iemand mogen opkomen om dat in Nederland te doen, of het nou je cultuur is of niet, hier doen we dat niet.

Mensen uit het buitenland zijn ook gewoon mensen, en dat kunnen enorm aardige mensen zijn. Ik ken genoeg mensen die op vakantie zijn geweest naar Turkye. Ze hadden geen slecht woord over de bevolking aldaar. Iedereen aardig en vriendelijk en leuk, nix bloedwraak, verkrachting of overvallen. Waarom heeft de bevolking daar dan niet de drang om dat te doen????
Lijkt me simpel, zo zit een normaal mens niet in elkaar, maar waarom hebben de Turken in Nederland dan wel die naam??? Zijn dat geen normale mensen???

There is no beast without cruelty, Friedrich Nietzsche

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 01:37 schreef Triple het volgende:
Waar ik een beetje van baal, understatement, is het feit dat in een aantal gevallen een buitenlander bij een rechtzaak minder straf krijgt dan een nederlander vanwege verzachtende omstandigheden.

Zo is bij een verkrachtingszaak "Het niet gewend zijn aan de nederlandsche manier van kleden" een verzachtende omstandigheid. Tja, ik wip toch ook niet iedere minirok over de straat tegels heen??? Waarom moet een niet Nederlander dat dan wel???? Je bent ziek als je dat toch doet, net zo ziek als een Nederlander die dat doet. Nix verzachtende omstandigheden.

De mensen die hier willen gaan wonen moeten net zo goed als wij de wet kennen en met elkaar omgaan op de manier die hier normaal is.
Geen bloedwraak.... Je zoontje van 16 met een pistool naar school sturen om een klasgenoot neer te knallen omdat een die met je dochter op stap is geweest.
Nog wel zo slim zijn om niet een van je oudere zoons die als een volwassene kan worden berecht sturen.... zo veel weten ze dan ook wel weer...

Dat het hier voorkomt is van de zotte... het zou niet eens bij iemand mogen opkomen om dat in Nederland te doen, of het nou je cultuur is of niet, hier doen we dat niet.

Mensen uit het buitenland zijn ook gewoon mensen, en dat kunnen enorm aardige mensen zijn. Ik ken genoeg mensen die op vakantie zijn geweest naar Turkye. Ze hadden geen slecht woord over de bevolking aldaar. Iedereen aardig en vriendelijk en leuk, nix bloedwraak, verkrachting of overvallen. Waarom heeft de bevolking daar dan niet de drang om dat te doen????
Lijkt me simpel, zo zit een normaal mens niet in elkaar, maar waarom hebben de Turken in Nederland dan wel die naam??? Zijn dat geen normale mensen???
Als jij in de toekomst nog eens naar Turkije op vakantie gaat (iets wat ik je kan aanraden trouwens), dan moet je eens aan de turken daar vragen hoe die over de turken in Nederland denken.
Dan krijg je direct het goede antwoord op je vragen...

Voor de rest ben ik het met je eens.
Pim moet er uit omdat hij de discriminatiewet wil afschaffen.
Discriminatie wordt in ons land al jaren toegestaan, alleen zijn wij degene die in ons eigen land gediscrimineerd worden... ;(

Verwijderd

ik vraag me af wat dit topic verschilt qua inhoud en/of argumentatie als het nog actieve topic Ik ben geen racist they made me :?

Jammer dat er alleen constateringen worden gewisseld en maar heel weinig mensen ideeën hebben over oorzaak laat staan over oplossingen.

Ja er zijn m.n. in grote steden groepen criminele jongeren actief die allochtone roots hebben.
Ja de overheid staat daar behoorlijk machteloos tegenover op dit moment

Gelukkig zijn ze zo makkelijk identificeerbaar aan hun getinte huidskleur en mogelijk van Noord Afrikaanse origine.... Ahum

Wat is de invloed van de media hierin
In hoeverre kan een gestigmatiseerde groep zich ontworstelen aan dit imago
Hoe gelijkwaardig zijn de kansen van deze jongeren op een baan
Hoe gelijkwaardig zijn zelfs de kansen in ons verindividualiserende onderwijs (we leren geen feiten meer maar hoe ons verbaal mondiger op te stellen) als je het Nederlands niet met de paplepel hebt ingegoten gekregen.
Hoe graag accepteren wij een allochtoon als buurman
Hoe reageer je als je kind met een niet-Nederlander blij verliefd thuiskomt

Zomaar een paar vragen die bij me opkomen als ik een aantal topics lees

en NEE ik heb geen pasklare oplossing; die is er in mijn ogen ook niet op macro-niveau te geven.

misschien een paar kleine voorzetjes:
Aandacht voor achterstandswijken met een hoog percentage allochtone inwoners
Hulp aan allochtone 1e en 2e generatie ouders die ook met de handen in het haar zitten hoe hun uit de band springende, traditionele normen en waarden verlatende kinderen, weer in het gareel te krijgen
Aandacht in het onderwijs voor achterblijvende leerlingen

En vooral: niet generaliseren!

Verwijderd

Ik vind dat als je een buitenlander bent, je iemand verkrach/vermoord of andere ernstige dingen, dat je dan een gevangenisstraf als elke andere nederlander. Als nederlanders iets doen sturen we ze toch ook niet naar Marrokko ofzo ?

In Afhanistan zijn de meeste mensen nu heel erg arm en de winter komt eraan. Geen eten of drinken meer en vele mensen zullen sterfen. Het is wel lullig als je dan naar Afghanistan wordt gestuurd.

In Nederland is er nu heel erg veel racisme. Ik kan het wel begrijpen dat als je eens gebeukt bent door een groep buitenlanders dat je ze dan haat (niet allemaal maar wel de slechte). Maar er zijn ook heel veel goede buitenlanders die op universiteiten zitten, mensen (ook Nederlanders dus) helpen en nooit iets slechts doen. Ik vind dat ik er eentje ben maar okey (straks zeggen jullie nog dat ik kapsones heb). Maar ik voel me wel vaak aangesproken als ik iemand hoor van:"Die kutbuitenlanders! Wat doen ze hier!?!?!".

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Leuk dat iedereen als een kudde achter stelling aanloopt zoals:
"Als ze iets verkeert doen moeten ze eruit!"

Ouwe koek!

Dit zijn leuke kreten maar allang realiteit. Indien iemand een gevaar is voor de openbare orde is dit grond voor het intrekken van het een verblijfvergunning! Na een verblijf van 3 jaar in nederland worden de regels wat strenger, maar ook dan is het mogelijk om ongewenst vreemdeling verklaart te worden!

De duur van het verblijf is evenredig aan de zwaarte van het delect. Na 20 jaar moet je echt wel een zware misdaad uithalen, terwijl als je als asielzoeker gepakt word met een pakje kauwgum (> 2,50 euro) is dit al fataal.

In dat laatste geval, moet de rechter alleen afwegen of terugsturen van onevenredige hardheid zou getuigen (b.v. iemand die zeker vermoord wordt als hij teruggestuurd wordt)

Mijn oordeel: Oude wijn in nieuwe zakken!

De meeste problemen zijn hier met jongeren van de 2de generatie. Dit zijn veelal Nederlander maar dragen wel de titel allochtoon. En zoals iemand al opmerkte, volgens de definitie is wil-lex ook een allochtoon, net zoals zijn moeder! Maar extreem rechts wil beginnen met de "nieuwe" allochtonen om te eindigen bij ???.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Op zondag 10 februari 2002 02:02 schreef nickles het volgende:
..........
Aandacht voor achterstandswijken met een hoog percentage allochtone inwoners
Hulp aan allochtone 1e en 2e generatie ouders die ook met de handen in het haar zitten hoe hun uit de band springende, traditionele normen en waarden verlatende kinderen, weer in het gareel te krijgen
Aandacht in het onderwijs voor achterblijvende leerlingen

En vooral: niet generaliseren!
hulp aan 1e generatie ouders
toevallig was er hier op school een gesprek met een onderwijs ambtenaar over schoolverzuim ed. Men maakte toen de opmerking dat er in de wijk toch zo langzaam aan wel 3e generatie allochtonen zouden wonen( amsterdam - Bos en Lommer). Dit werd tegesproken door deze ambtenaar. Het blijkt namelijk dat veel van de marokaanse en turkse gezinnen hun dochters uithuwelijken aan mannen uit het geboorteland dus zo worden het weer 1e generatie gezinnen, vader spreekt geen Nederlands en houdt er meestal ook heel ander opvattingen op na dan hier gebruikelijk.
Ook zoeken de jongens vaak een bruid in het land van herkomst.
Vaak komen de partners uit achtergebleven agrarische gebieden( daar zijn de ouders oorspronkelijk ook van daan gekomen)vaak ook nog familie , de neef die zo tenmisnste ook meer zicht op welvaart heeft. Om nog maar niet te spreken over wat dat met de kinderen van deze echtparen gaat doen qua inteelt.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:39 schreef hjzz het volgende:

[..snip..]

[..knip..]

Als nederlanders zich niet gedragen moeten zijn daar voor boeten. Als je hier bent als buitenlander en je gedraagt je niet moet hij uitgezet worden. Als iemand bij je op bezoek komt en hij is onbeleeft vraag je hem ook om te vertrekken.
Als je het enquete en beleefdheidsboekje er op na zou slaan weet je dat als je iemand op bezoekt vraagt of je een persoon toe zou staan je huis te betreden, deze persoon wel zeker beledigend moet zijn, alvorens het 'beleefd' is om deze persoon te verzoeken te vertrekken...

Zo is het ook met onze medelanders. Wij hebben gezegd: "Jij bent nu Nederlander". Dus val je onder de Nederlandse wet, en heb je geen thuisland meer...

Asiel-zoekers in procedure vind ik een heel ander verhaal - als die overgeen tot criminaliteit, met welke reden, of zielig verhaal dan ook, moeten die mensen gelijk de grens over...

• shakkie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-03-2024
Ik denk wel dat je dan een soort lijn moet trekken en die is heel moeilijk te creeeren. Wanneer iemand van mening is dat een alochtoon uitzetting verdiend moet je daar een verdomd goede rede voor hebben. Als je dan die rede hebt moet je je rede verdedigen tegenover onder andere het front anti discriminatie en al die andere actievisten. Wanneer je daar allemaal langs bent heb je 1 zware alochtone deliquent uitgezet.

Daarna krijg je de stap , waar trekken we de lijn???
Ik verwacht dat wanneer we inderdaad overgaan tot uitzetting, we eerst een enorm langslepende discussie krijgen!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Leuk zo'n draadje, als je niet eens het verschil weet tussen een allochtoon en een asielzoeker.
Vaak zijn het verveelde jongeren die zonder goede argumentatie dit soort leuzen roepen. Ik ben bang dat ik de topicstarter, gezien zijn uitlatingen, ook onder die groep moet laten vallen.

Helaas ook ik generaliseer.....

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 13:07 schreef RoeLz het volgende:

[..]

#define 'onze eigen bevolking'.
#define 'hier' in "Mensen die hier niet geboren zijn".

Als 'onze eigen bevolking' inhoudt: iedereen in het koninkrijk der nederlanden, dan zijn antillianen en surinamers dus gewoon nederlanders en mogen ze blijven? Ok.

Gezien je onderschrift kom je uit friesland. Ik ook. Jouw attitude van (ookal is het wellicht humoristisch bedoeld) quasi gemeende superioriteit van 'it heitelan' en zn inwoners geloof ik niet dat je zult snappen wat ik bedoel, maar helaas voor jou is juist die attitude een reden voor discriminatie van friezen en hun gedachtengoed in de rest van Nederland (zeker in de Randstad). Kom dan aub niet aan met 'Ons land' en 'onze bevolking', want je snapt voor geen meter wat dat inhoudt.

• BOCmetalhead
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-11-2025
Op zaterdag 09 februari 2002 12:39 schreef hjzz het volgende:
Hoe erg moet het worden voordat mensen zich realiseren dat het uit de hand begint te lopen. Ik kan er echt woest van worden dat mensen zo NAIEF zijn.

Dit is geschreven door Reacher.
Het is idd erg makelijk om te zeggen van die buitenlanders doen het, nu ga ik echt niet ontkennen dat het niet zo is. Maar we moeten niet vergeten dat Nederlanders ook geen lieverdjes zijn.

heel goed doed!!! helemaal mee eens!!!! BIS BIS ENCORE ENCORE!!! kortom iedere allochtoon die fout is gewoon kicken!!!!!

Metal to the bone

Verwijderd

Men moet wel generaliseren omdat er geen cijfers voorhanden zijn wat betreft criminaliteit van allochtonen en asielzoekers. De levenshouding van islamitische mensen verschilt teveel van die van Nederlandse. Te vaak hoor ik kleine kinderen in hun moedertaal praten. Volgens mij is zeker van invloed op de leerprestaties. Bij mij op de Uni zou ik geen volbloed buitenlander kunnen noemen die zijn P gehaald heeft!

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 11:32 schreef OGD het volgende:
Men moet wel generaliseren omdat er geen cijfers voorhanden zijn wat betreft criminaliteit van allochtonen en asielzoekers. De levenshouding van islamitische mensen verschilt teveel van die van Nederlandse. Te vaak hoor ik kleine kinderen in hun moedertaal praten. Volgens mij is zeker van invloed op de leerprestaties. Bij mij op de Uni zou ik geen volbloed buitenlander kunnen noemen die zijn P gehaald heeft!
Wij spraken vroeger Fries thuis. Op het VWO kostte me dat aardig wat onvoldoendes bij het vak NL. Ben ik nu een semi-buitenlander? En wat is de 'Nederlandse' levenshouding? Die van jou? Neem ik morgen nog die van een islamitische medelander aan.

Als iemand de taal niet machtig is waarin de stof wordt onderwezen dan is het niet zo moeilijk te concluderen dat het een zware klus gaat worden voor die persoon. Ik begrijp overigens niet wat dit met het onderwerp te maken heeft.

Verwijderd

uhum Fries lijkt me wel in enige mate verwant aan Nederlands. Morgen graag verder ORtis

Verwijderd

Als we nu eens eerst iedereen die een Nederlands paspoort heeft als Nederlander gaan zien... dan zijn we daar uit.
Geen gelul met terugsturen want dat gaat toch niet lukken. Nederlanders en allochtonen hebben dezelfde rechten en dienen derhalve ook gelijk berecht en behandeld te worden.

Wat wel kan is ons beleid aanpassen m.b.t. asielzoekers en immigranten. Een tijdelijk paspoort die na 10 jaar goed gedrag omgezet wordt in een definitief paspoort ofzo.
Het gebruikte model in Zwitserland voldoet volgens mij ook nog steeds prima.

Hoe werkt dat trouwens met die Green cards in de US?

Verwijderd

Op dinsdag 12 februari 2002 12:21 schreef MarcoTC het volgende:
Als we nu eens eerst iedereen die een Nederlands paspoort heeft als Nederlander gaan zien... dan zijn we daar uit.
Geen gelul met terugsturen want dat gaat toch niet lukken. Nederlanders en allochtonen hebben dezelfde rechten en dienen derhalve ook gelijk berecht en behandeld te worden.
Ik vind het woord 'allochtoon' idd te zwaar beladen, want het slaat nergens op. Een tot nederlander genaturaliseerde duitser is immers ook een allochtoon volgens de definitie, maar wordt niet zo gezien want hij heeft toevallig een witte huidskleur.
Wat wel kan is ons beleid aanpassen m.b.t. asielzoekers en immigranten. Een tijdelijk paspoort die na 10 jaar goed gedrag omgezet wordt in een definitief paspoort ofzo.
Het gebruikte model in Zwitserland voldoet volgens mij ook nog steeds prima.
Ik denk dat we al een stap in de goede richting zetten met een veel snellere procedure (dat al in gang is gezet) en, ook belangrijk, het probleem wel een perspectief blijven zien. Het lijkt nu net alsof de asielzoekers in Nederland HET probleem zijn van deze tijd, maar dat is niet zo.

Overigens is het in zwitserland zo dat je nooit een verblijfsvergunning van langer dan een jaar krijgt, je moet dan vertrekken en voor een bepaalde tijd wegblijven. Lijkt me niet zo netjes jegens vluchtelingen.
Hoe werkt dat trouwens met die Green cards in de US?
Wanneer je wilt werken in de VS moet je een Green Card hebben of een paspoort van de VS. De IRS is extreem traag met de aanvragen van de greencards. Wanneer je bv voor Philips in sillicon valley wilt gaan werken, moet philips voor jou een greencard aanvragen. totdat die aanvraag is gehonoreerd mag je wel werken, maar alleen voor philips. Van baas wisselen aldaar kan dus niet totdat je je greencard hebt. Er is nog een addertje: je moet het land uit zodra je geen greencard meer hebt wanneer je van baas wisselt. Vorig jaar kwamen nogal wat mensen in de problemen daardoor, mensen die getrouwd en kinderen hadden aldaar, maar omdat ze niet konden wisselen van baan maar bleven plakken bij hun huidige werkgever. Ook was er nog een issue met visa die niet eindeloos doorliepen. Op slashdot was er een hele discussie toendertijd. Ik kon de discussie omtrent studentenvisa opduikelen: http://slashdot.org/article.pl?sid=00/10/02/030242&mode=thread
Pagina: 1