Toon posts:

Major Disaster Recovery Failed, backups onleesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De data-schijven binnen het bedrijf waar ik werkzaam ben zijn gecrashed. Om deze Major Disaster te recoveren hebben wij meerdere sets backups, deels op HP T20 Tapes en deels op Onstream DI-30 tapes.

Beide aparaten hebben problemen met catalogiseren van de tapes (welke 7 in totaal zijn), de gebruikte backup software voor zowel backup als restore: NT Backup (windows 2000 advanced server). Ook het gebruiken van bestaande catalogs stuit op problemen; ergens midden in de backup komt er een inconsistency error of een backup device error. Er zijn al meerdere devices gebruikt (2 verschillende DI30's en 2 verschillende T20's).

Is er een mogelijkheid om mn tapes toch nog terug te lezen, zo ja hoe? Ieder idee is welkom, zowel qua software settings, andere software, andere hardware, data-recovery labs, wat dan ook... Ook al zouden er enkele corrupte bestanden zijn, of stukjes die die van de tape niet zou kunnen lezen...Geeft niet, als ik mn data maar grotendeels terug heb...

Alvast vriendelijk bedankt,
Patrick

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kijk eens of je iets aan een retail versie van Backup-Exec hebt. Een wereld programma (persoonlijk vekies ik hem ook boven ARCserve)

dl de trail op: http://www.veritas.com/products/category/ProductDetail.jhtml;jsessionid=BXFP3GCPSBVQJQFIYBSSFEQ?productId=bent2000

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

_Arthur

blub

Data recovery labs (Nederland):
http://www.norman.no/nl/product_dr_1.shtml

Contact informatie (24uur/pdag bereikbaar):
http://www.norman.no/nl/contact.shtml

Suc6!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 12:45 schreef P5ycho het volgende:
www.ontrack.com
1000 maal dank! Ik ben nu bezig met restoren, kheb nu al 1.27 gb restored, uncorrupted :) Ik ben benieuwd, alvast heel erg bedankt, mochten er nog meer suggesties zijn...Altijd welkom, want wie weet wat er nu nog fout kan gaan :)

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43

_Arthur

blub

Zorg je dan straks gelijk voor een fatsoenlijk raid setupje? :)

Raid1 minimaal.. dan kan er altijd een hd kaduuk gaan zonder grote problemen die je nu hebt.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

In vervolg niet alleen backups maar ook restores testen. Scheelt je zulke 'geintjes' :)

Verwijderd

Topicstarter
yeah baby yeah, alle data is back, alles functioneerd weer naar behoren, paar master disks gemaakt, en als abckup mee naar huis, dankjewel voor de reacties. Ontrack software rulez :)

• Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 12 februari 2002 12:57 schreef patrickr het volgende:
yeah baby yeah, alle data is back, alles functioneerd weer naar behoren, paar master disks gemaakt, en als abckup mee naar huis, dankjewel voor de reacties. Ontrack software rulez :)
Lukte het met backup-exec niet ????????????????

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:33

Marc H

- - Is wakker - -

Op zondag 10 februari 2002 19:49 schreef serkoon het volgende:
In vervolg niet alleen backups maar ook restores testen. Scheelt je zulke 'geintjes' :)
Gewoon na de backup even een paar filetjes restoren naar een andere plaats. Weet je "zeker" dat de backup werkt.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

en neem een degelijke tape-oplossing .. onstream en travan zijn nou niet het je vanhet ..

en raid1 is leuk, maar beschermt uiteraard niet tegen virussen en deleten van files

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Op dinsdag 12 februari 2002 12:57 schreef patrickr het volgende:
fijn dat je het overleefd hebt :)

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Pagina: 1