Toon posts:

[OC] Hoe artic silver op je core ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel het aangeeft hoe heb jij artic silver op je core gedaan?

-Bijvoorbeeld zoals de articsilver website alles aangeeft inclusief die pleister die ze gebruiken om het spul op de core te krijgen.

-Of heb jij het gewoon met je vinger eropgesmeerd, of toch maar een klein mesje of een creditcard gebruikt om het (zodra het erop zit) verder netjes uit te smeren.

-En is het een keer fout gegaan met de koeling door artic silver etc.

Deel je ervaring hoe jij het erop heb gekregen svp.

Waarom vraag ik het? Omdat ik het straks ook gaat doen, en elke ervaring die ik mee kan krijgen handig zou kunnen zijn ;)

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Mijn vraag is... : Hoe krijg je het er weer het beste af? :?

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Op je koeler een heel klein beetje
AS uitsmeren met een plastic zakje.
(vinger in zakje, dan uitsmeren)
Dan pak je een stuk keukenrol en veeg
de koeler weer schoon, nu zie je als
het goed is nog een klein beetje AS
op je koeler zitten.

Dan op je cpu ook maar een heel klein
beetje, en idd, uitsmeren met iets vlaks,
creditcard, mesje of iets dergelijks.

Belangrijk is dat je maar heel weinig
gebruikt. Ik had het laatst namelijk
(ff snel) opnieuw gedaan, maar zat een
beetje meer op als de 1ste keer,
resultaat: scheelt toch 4 graden.

succes

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:30 schreef SideSwipe_XP het volgende:
Was dat niet door het in de diepvriezer te leggen en het er dan af te peuteren?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 12:36 schreef Sjord het volgende:

[..]

Was dat niet door het in de diepvriezer te leggen en het er dan af te peuteren?
Ik denk dat je het het beste met thinner kan doen.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:38 schreef SH007 het volgende:

[..]

idd.

Ik doe het ook altijd eerst op de heatsink en dan goed inwrijven. Het laat dan een soort waas achter (en dat moet ook)
Op de core doe ik het altijd met dat spateltje die je bij AS thermal adhesive krijgt en dan echt zo dun als mogelijk is. Het spateltje raakt zeg maar net de core niet.

Je kunt trouwens mooi zien of je het goed hebt gedaan als je de koeler er een keer afhaalt (om wat voor reden dan ook). Als er veel tussenuit gegaan is heb je dus teveel gebruikt en weet je dat voor de volgende keer.
1 ding is zeker: hoe minder hoe beter. Die troep zorgt namelijk niet zomaar dat de warmte overdracht beter is tussen 2 metalen, maar dat de lucht die er tussen zit weg is en dat er dus DAAROM een betere overdracht is.
2 ultra gladde oppervlakken is dus echt beter (maar niet echt haalbaar)
Polijsten van je heatsink werkt trouwens ook als een trein. Bij de wat mindere heatsinks scheelt het erg veel. Bij mijn Alpha 8045 scheelde het 3 graden en het is 10min werk (dremel rulez..)

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-04 09:25

Mathizsias

Drizzt

Op zaterdag 09 februari 2002 12:30 schreef SideSwipe_XP het volgende:
Ik gebruik hier voor Aceton en Babycreme (Ja, uit zon geel potje)

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:38 schreef SH007 het volgende:

[..]

niet te veel doen, ik had namelijk na een paar maandjes even m'n koelblok losgehaald en ***** alles was uitgelopen (gelukkig niet kapot) later weggehaald met spiritus en m'n proc. loopt nu weer als een zonnentje :z

Verwijderd

Ik haal het er met alcohol af. Thinner laat altijd rotzooi achter.

Over het polijsten van je sink: idd werkt echt. Bij videokaarten kun je soms de core zelf ook nog polijsten, maar dan loop je wel een (klein) risico. Polijsten van de CPU core heb ik nog niet vaak gezien.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

Wat ik me nou afvraag; er staat dus dat je het eerst op de heatsink moet smeren en die daarna schoonmaken. (ok, dit is dus om de microscopische gaatjes te vullen oid, kan ik in komen), maar daarna moet je op de core nog eens AS smeren?

Waarom smeer je het niet gewoon alleen op je heatsink en pleur je je cooler dan op je CPU? Hierbij vul je ook je microscopische gaatjes en zit het ook prima op je core?

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:57 schreef Booster het volgende:
Wat ik me nou afvraag; er staat dus dat je het eerst op de heatsink moet smeren en die daarna schoonmaken. (ok, dit is dus om de microscopische gaatjes te vullen oid, kan ik in komen), maar daarna moet je op de core nog eens AS smeren?

Waarom smeer je het niet gewoon alleen op je heatsink en pleur je je cooler dan op je CPU? Hierbij vul je ook je microscopische gaatjes en zit het ook prima op je core?
Ja, maar dan moet je gokken waar je core de heatsink raakt. Niet handig dus.. Plus dat die shit nog geleidt ook en ik neem liever geen (onnodige) risico's.

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

Ok, dat klopt... in mijn geval wist ik precies waar mijn core kwam dus heb ik het gewoon zo gedaan.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Topicstarter
Nog meer ervaringen met het erop dan van AS ?

Verwijderd

D'rop zo dun mogelijk met een stukje plastic (blijft je creditcard tenminste schoon) d'r af met aceton en/of alcohol.
Pagina: 1