Toon posts:

[VS.Net] Code wijzigen gedurende run-time?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat laatst een beetje met Visual Studio.Net te spelen, en een van de eerste dingen die me opviel was dat je niet meer de code at run-time kan wijzigen zoals dat in VB6 nog wel kan.

Wel kan je nog de waarde van variabele at run time veranderen, maar de code structuur wijzigen is niet meer mogelijk :'(.

Klopt dit, of heb ik iets over het hoofd gezien :?.

Het zou wel verdomd onhandig zijn, want dit vindt ik toch wel één van de pluspunten van VB6. Lekker at run-time je code om-hacken :P. Heerlijk is dat :).

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Hoe bedoel je? Terwijl je aan het debuggen bent uw code veranderen? Of de code veranderen als het programma echt loopt? Of doel je hier op polymorfisme?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Hij bedoeld Terwijl je aan het debuggen bent uw code veranderen, volgens mij kan alleen C(++) dat nog in vs.net maar nooit echt uitgeprobeerd welke het wel / niet kan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat als ik aan het runnen ben, en bv een fout tegen kom. Dat ik 'm met een break stop op een bepaalde regel en dan vrolijk m'n code ga veranderen. (tijdens het debuggen dus)
Dus bv. if-statements invoeg/verwijder, nieuwe variabele declareer, nieuwe code schrijf/oude verwijder, etc.

Wat VB6 dus zo bijzonder maakte, want volgens mij kon (en kan ;() dit alleen maar in VB6, dit terwijl het zo verdomd makkelijk was...

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Heb hier geen studio.net bij me om het ff te testen maar ik kan me voorstellen dat het komt omdat vb.net tegenwoordig eerst compiled (tenminste zoiets heb ik ervan begrepen) en dan pas uitvoerd, een wijziging in de code zou dan een recompile tot gevolg hebben.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

Ik heb VS.NET nog niet, maar dat zou wel erg onhandig zijn! Kun je ook niet meer met F8 regel voor regel door je code lopen?

• whoami
Op zaterdag 09 februari 2002 12:17 schreef dev het volgende:
Kun je ook niet meer met F8 regel voor regel door je code lopen?
Toch wel, dat is gewoon debuggen en heeft niets te maken met het at-runtime veranderen van uw code.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 12:18 schreef whoami het volgende:

Toch wel, dat is gewoon debuggen en heeft niets te maken met het at-runtime veranderen van uw code.
Kan ik hieruit concluderen dat het idd niet meer kan?

Kan je trouwens nog wel de regel die uitgevoerd wordt veranderen (Dus de 'gele regel' naar een andere positie slepen)?

Verwijderd

Okay 'k heb het even na gezocht, edit continue is niet beschikbaar voor managed talen, met unmaged (alleen de VC7 dus) kan het dus nog wel, waarschijnlijk komt deze feature in de volgende versie van vs.net terug voor alle talen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 09 februari 2002 12:26 schreef Yarvieh het volgende:
Okay 'k heb het even na gezocht, edit continue is niet beschikbaar voor managed talen, met unmaged (alleen de VC7 dus) kan het dus nog wel, waarschijnlijk komt deze feature in de volgende versie van vs.net terug voor alle talen.
Tanx :). Maar da's dan wel mooi klote :(. Zitten ze de hele tijd mooie praatjes over .Net en VS.Net te propaganderen, en dan zeggen ze dit essentiële detail er natuurlijk weer niet bij :(. Mooie PR afdeling daar bij MS...

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:37 schreef KoenM het volgende:
Mooie PR afdeling daar bij MS...
Mja hoeveel PR afdelingen ken jij die een ontbrekende feature aan de grote klok hangen? ik ken er geen eigenlijk

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
KoenM: zeggen ze dit essentiële detail er natuurlijk weer niet bij :(.
Mwah, ik vind dit eigenlijk een vrij irrelevant voor .NET, maar das slechts een mening en een hele andere discussie ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• whoami
Ik eigenlijk ook.
Ik ben gewoon gewend om, iedere keer ik een aanpassing in m'n source doe, te recompilen.

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Ik heb me hier ook een tijdje aan geïrriteerd, deze feature vondt ik van VB verdomd handig, maar achja, je kan niet alles hebben he :)

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:18 schreef whoami het volgende:

[..]

Sorry, ik bedoelde dat je ook naar een andere regel in je code kan gaan. Maar dat kan nog wel gelukkig, leek me ook wel heel sterk dat dat niet zou kunnen :)
Pagina: 1