Ik heb dus netjes gentoo geinstalleerd net daarnaast nog X en kde en gnome base packages. Nu werk ik in KDE maar dat lijkt echt op windows; konquator blijft de heletijd vast lopen als ik na een tijde konquator via het menutje of snelkoppeling op desktop opstart dan blijft heel KDE hangen en moet ik rebooten. (X is goed geconfiged in goeie resolutie en met scrollwiel enzo en het is KDE 2.2.2 en XFree86 4.2.0)
Ook kan ik geen tar meer gebruiken bv:
#tar -xfzv file.tar.gz
tar: zv: Cannot open: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
het gaat om GNU tar 1.13.25
nou dan maar met konquator uitgepakt, kan die niet eens de tar van de source van mozilla aan, dus ik nood gedwongen een bineary paketje gedownload, pak dat uit (ging erg sloom) duw dat op een goeie plaats op me hddtje en run mozilla, alles lijkt ok tot ik dan al niet de locatie bar kan gebruiken want hij wil niet laden wat ik daar intyp, alleen links werken of als ik een pagina als startpagina instellen en home klik
(mozilla 0.9.8)
wat moet ik doen om KDE weer net als in Mandrake/Redhat/Suse stabiel te krijgen en waarom werkt tar niet? en wat moet ik doen om tar aan de gang te krijgen
alle progjes draaien overigens wel stabiel alleen niet de programma's die ik net noemde niet dus het ligt niet aan mijn machine.
Ik word hier ziek van, mischien KDE en X opnieuw compilen? of welke packages moet ik erbij installeren. ik heb de nieuwste gentoo met kernel 2.4.17r3
Ook kan ik geen tar meer gebruiken bv:
#tar -xfzv file.tar.gz
tar: zv: Cannot open: No such file or directory
tar: Error is not recoverable: exiting now
het gaat om GNU tar 1.13.25
nou dan maar met konquator uitgepakt, kan die niet eens de tar van de source van mozilla aan, dus ik nood gedwongen een bineary paketje gedownload, pak dat uit (ging erg sloom) duw dat op een goeie plaats op me hddtje en run mozilla, alles lijkt ok tot ik dan al niet de locatie bar kan gebruiken want hij wil niet laden wat ik daar intyp, alleen links werken of als ik een pagina als startpagina instellen en home klik
wat moet ik doen om KDE weer net als in Mandrake/Redhat/Suse stabiel te krijgen en waarom werkt tar niet? en wat moet ik doen om tar aan de gang te krijgen
Ik word hier ziek van, mischien KDE en X opnieuw compilen? of welke packages moet ik erbij installeren. ik heb de nieuwste gentoo met kernel 2.4.17r3