Heeft iemand ervaringen met het kopen/verkopen via veilingsites als ibazar.nl en qxl.nl? Hoe gaat het met betalen en verzenden? Betrouwbaar?
Tja, de betrouwbaarheid heeft, jammer genoeg, niet zo heel veel met ibazar of qxl te maken. Dat ligt bij de personen die advertenties plaatsen. Dus mochten zij niet te vertrouwen zijn, dan kunnen de 'tussenpersonen' (ibazar of qxl) er ook erg weinig aan doen. Ik weet niet of er op die sites met een bepaald ratingsysteem voor mensen die advertenties plaatsen werken (zoals bij veiling.com).. Dat is een beetje een nadeel..
Zelf werk ik aan tekoop.nl, vergelijkbaar dus, en daar hebben we, voorzover ik weet, bijna geen klachten gehad over mensen die genaaid zijn (om het zo maar ff te zeggen!). Ze zullen er bij ons, en bij qxl ende rest, vast wel tussen zitten alleen valt er verdomd weinig aan te doen.
Ik zou zeggen neem gewoon contact op met de persoon die iets aanbiedt en dan denk ik dat je er snel genoeg achterkomt met wat voor persoon je te maken hebt.
Zelf werk ik aan tekoop.nl, vergelijkbaar dus, en daar hebben we, voorzover ik weet, bijna geen klachten gehad over mensen die genaaid zijn (om het zo maar ff te zeggen!). Ze zullen er bij ons, en bij qxl ende rest, vast wel tussen zitten alleen valt er verdomd weinig aan te doen.
Ik zou zeggen neem gewoon contact op met de persoon die iets aanbiedt en dan denk ik dat je er snel genoeg achterkomt met wat voor persoon je te maken hebt.
Verwijderd
Heb zelf leuke en goede ervaringen met dit soort sites.
Er zullen natuurlijk altijd wel mensen zijn die de boel lopen te naaien, maar dat kan je redelijk goed ondervangen door alles onder rembours te laten versturen, of door bij de mensen zelf langs te gaan.
Maar goed, aldoende leert men (zeggen ze), dus kijk maar hoever je komt.
Er zullen natuurlijk altijd wel mensen zijn die de boel lopen te naaien, maar dat kan je redelijk goed ondervangen door alles onder rembours te laten versturen, of door bij de mensen zelf langs te gaan.
Maar goed, aldoende leert men (zeggen ze), dus kijk maar hoever je komt.