Waarmee en hoe kan ik het beste het LCD-schermpje van mijn digicam schoonaken. Ik durf niet zomaar wat te pakken vanwege de anti-reflexcoating die erop zit.
Bij mij lukt het met een schoon nat of droog vaatdoekje, of een wonderdoekje, zoals ze dat geloof ik noemen. Dat is ongeveer hetzelfde alleen dan nog wat zachter.
Ik doe het ook zo voor mijn computerbeeldscherm.
Oja, --> Gadget Talk
daar zijn meer mensen met een digicam.
Ik doe het ook zo voor mijn computerbeeldscherm.
Oja, --> Gadget Talk
daar zijn meer mensen met een digicam.
Verwijderd
Tuurlijk maar Virus.nl heeft het antwoord al gegeven.Op zaterdag 09 februari 2002 15:08 schreef AirTimeDMC-12 het volgende:
Nog meer mensen misschien?
Verwijderd
Gewoon doekje,
en als je bang bent heeft de betere foto zaak een oplossing van HAMA weermee je dit soort dingen kunt reinigen.
en als je bang bent heeft de betere foto zaak een oplossing van HAMA weermee je dit soort dingen kunt reinigen.
Voor de lens heb je wel een speciaal doekje nodig.
Die kan je bij een brillenzaak wel halen.
Zelf heb ik mijn lens van mijn powershot G2 nog niet schoon gemaakt, en zolang het niet nodig is, doe ik het ook liever niet.
Mijn LCD-schermpje doe ik wel af en toe met een doekje zoals ik hierboven al zei.
Die kan je bij een brillenzaak wel halen.
Zelf heb ik mijn lens van mijn powershot G2 nog niet schoon gemaakt, en zolang het niet nodig is, doe ik het ook liever niet.
Mijn LCD-schermpje doe ik wel af en toe met een doekje zoals ik hierboven al zei.
Mijne gaat langs m'n (schone) t-shirt en klaar weer, lens moet je wel speciaal spul voor hebben zoals hierboven al aangegeven.
Idd een nat doekje of zo'n brilpoets doekje.
->[GT]
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
gewoon met m'n linkermouw
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
screencleaner van de vobis, eigenlijk bedoeld voor monitoren maar dit gaat ook prima
ik doe het ook altijd met mn trui of shirt.
beetje op hijgen
en schoon (tot ik er weer met mn vette vingers aan ga zitten maar ja dat heb je met touchscreen.
beetje op hijgen
Verwijderd
Hier is pas een artikel over verschenen op megapixel of dpreview, daar zou ik ff gaan kijken als ik jou was. Was wel interessant.
Kdoe het altijd met mun rechterOp zondag 10 februari 2002 11:56 schreef chem het volgende:
gewoon met m'n linkermouw
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
rechter mouw
Canon EOS 80D En wat glaswerk
MegaPixel.net heeft hier een leuk artikel over geschreven: Cleaning a digital camera
Het relevante stukje voor de luie tweakersOp zondag 10 februari 2002 16:55 schreef LoneGunman het volgende:
MegaPixel.net heeft hier een leuk artikel over geschreven: Cleaning a digital camera
Cleaning the LCD screen:
There are different types of surfaces for LCD screens. Some are non-reflective and lightly textured, some have a shiny protective glass or plastic. Whatever the case, the LCD screen is fragile. Any strong pressure on its surface can damage it.
The LCD screen should be cleaned the way a lens is: with a soft lint-free cloth. Exhale on the surface lightly and wipe away fingerprints or nose prints. For stains that don't come off with just a cloth, use a cotton cloth moistened with a mix of 50% glass cleaner and 50% water. The cloth should be damp to the touch, not soaked. Gently moisten the stain, then wipe with a clean dry cloth.
Pagina: 1