Kabelversterker voor internet?

Pagina: 1
Acties:

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44
Ik vroeg me af of het zin heeft om voor mijn kabelconnectie een kabelversterker te kopen en die aan te sluiten op mijn internet-kabeltje.

Heeft iemand dit al geprobeert en werkt het??

PS: Ik zit bij Sonera in Haarlem (2014)

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Moet je wel opletten dat het een breedband-versterkertje is EN tweeweg... die zijn doorgaans niet goedkoop en niet bepaald de tv-versterkertjes die je in de winkel koopt.

Hier stond een hele oude sig.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Je moet m.a.w. vragen naar een full-duplex versterkertje, verkrijgbaar bij de betere Radio/soldeer-zaken.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Terranca
  • Laatst online: 16:44
Maar helpt dit de snelheid ook echt vooruit?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
ligt er natuurlijk aan of het signaal dat bij jullie het huis binnen komt wel helder is, en of de afstand naar de comp niet te lang is zet je comp anders naast de stekkerdoos en grbuik hem hier een weekje en kijk of het helpt helpt het koop dan z\n versterktje!

• mbuts
  • Laatst online: 18-08 21:22
als je zo's ding hebt met utp aansluiting gooi je die modem aan het begin van de kabel en trek je die utp kabel naar je pc. utp kabel kan min. 100 meter lang zijn zonder verlies

• 4tune
  • Laatst online: 31-07 08:08
Overigens heb ik hier een kabelversterker voor de gewone TV signalen.
Mijn kabelmodem zit nog voor die versterker. Om het modem erna te plaatsen is mij ten zeerste afgeraden.

Verwijderd

Doe-het-zelf versterker: rol alle overige kabel op in een mooi rondje van ongeveer 10cm doorsnee, zet dit rechtop in het midden van de magnetron en zet deze op 200Watt, als dit geen effect heeft langzaam het vermogen van opschroeven totdat het begint te roken en dan weer ietsje lager zetten :)

• Jelmer
  • Nu online
Nou toen ik hier in 't veen Casema kreeg was het modem nogal verrot en deed het niet lekker via de kabel die ze zelf hadden geleverd. Toen ik heb (nadat ik het sperfilter! had weggehaald) op de gewone kabel aansloot deed ie 't idd beter. Het merk van die verster is Hirschman en het type GHV 20. Je moet wel ff checken of jouw modem in het gebied valt van de versterker (qua Hz) Die rot dingen van Casema/DTK zitten op 83.2Mhz en 24.2MHz en die werkt dus via deze versterker. Ik geloof dat ie iets van 65 gulden kost. Of je verbinding er sneller van wordt? Geen idee maar het helpt iig wel een beter signaal te leveren.

• Uitvreter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:13

Uitvreter

Eet niet thuis vanavond

Ik heb het nooit geprobeerd, wel eens ter sprake gebracht bij hun helpdesk toen ik voor de zoveelste keer een slechte verbinding had.
De versterker moet inderdaad een tweeweg exemplaar zijn, meeste gewone antenne versterkers laten het signaal maar in een richting door, zodat je geen verbinding krijgt. Het resultaat is twijfelachtig op z'n best.
Als het probleem een te lage signaalsterkte is moet de kabelmaatschappij dat aanpassen.

May clinging breasts always come to your aid in the kitchen!

Pagina: 1