Toon posts:

Zoek hulp bij inbouwen CD-Brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf niet zo technisch. Ik zoek iemand, liefst omgeving Amstelveen, die samen met mij (ook ik wil graag bijleren) een cd-brander wil inbouwen in mijn computer (Gateway Pentium II 450Mhz).

Alvast hartelijk dank!

Verwijderd

Zo moelijk is dat toch niet :?

Laatst werd het in computer-idee uitgelegd hoe het moest.
En er zijn ook vast wel sites waar alles staat inclusief plaatjes.

Verwijderd

hejj

een brander inbouwen is opzich niet moeilijk hoor, je kan het best alleen af:

- schroef je kast open
- Plaats de brander in de daarvoorbestemde plaats
- Sluit de IDE kabel aan (kan maar op 1 manier, goed letten op de inkeping in de brander: het past maar op 1 manier
- de voedingsstekker: de stekker met 4 draadjes die uitmondt in een stekker. Deze past ook maar op 1 manier in de brander.
- Als het goed is herkent de bios de brander nu, en krijg je bij het opstartschermpje te zien om welke brander het gaat.
- Windows heeft de brander ook herkent, als schijfletter X: (x = willekeurig)
- Nu kan je de software installeren, en dan doettie het

met een beetje geduld en beleid moet het lukken! probeer het eerst zelf zou ik zeggen, en als je problemen hebt, dan kom je weer op GoT terug!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 13:43

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op zaterdag 09 februari 2002 08:32 schreef The_YellowDog het volgende:
hejj

een brander inbouwen is opzich niet moeilijk hoor, je kan het best alleen af:

- schroef je kast open
- Plaats de brander in de daarvoorbestemde plaats
- Sluit de IDE kabel aan (kan maar op 1 manier, goed letten op de inkeping in de brander: het past maar op 1 manier
- de voedingsstekker: de stekker met 4 draadjes die uitmondt in een stekker. Deze past ook maar op 1 manier in de brander.
- Als het goed is herkent de bios de brander nu, en krijg je bij het opstartschermpje te zien om welke brander het gaat.
- Windows heeft de brander ook herkent, als schijfletter X: (x = willekeurig)
- Nu kan je de software installeren, en dan doettie het

met een beetje geduld en beleid moet het lukken! probeer het eerst zelf zou ik zeggen, en als je problemen hebt, dan kom je weer op GoT terug!
Goede uitleg, zijn we een dingetje vergeten en dat zijn de master/slave instellingen :)

Als meneer een IDE versie heeft tenminste, wat ik aanneem. Die grijze langwerpige kabel die in de brander gaat heeft 2 uitgangen, een master en een slave.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscalinet.be/cursushardware/ide-kabel-kl.jpg
IDE-kabel

Degene die hier een beetje linksachteraan ligt (de achterste op de kabel zelf) is de master en die andere voor de hand liggend de slave. Afhankelijk welke er vrij is dien je een jumpertje op de juiste manier in de brander te doen, voor meer info hoe, zie het boekje!

Succes, je kunt het wel :7

Dividend for Starters

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
http://212.204.213.41/Faq.php?Groep1=17

kijk hier eens, hier staat het wel bij :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
hoef je echt niemand voor te hebben hoor

check boekje voor instellingen
"sloop" voorplaatje, schijf hem erin schroef hem vast, kabel aansluiten en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Met zoveel hulp als ik van jullie allen krijg, moet het me zeker lukken.

Vol vertrouwen ga ik hem zelf proberen in te bouwen.

Veel dank voor de antwoorden en het geven van het vetrouwen!

Palmtree

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laat ons even weten of het allemaal gelukt is. Misschien ga je nog problemen met de software krijgen (dat is hier namelijk een kort uitgelegd), maar als je na het inbouwen je computer opstart en je BIOS de brander weergeeft heb je het hardware gedeelte in ieder geval achter de rug.

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Op zondag 10 februari 2002 12:54 schreef Palmtree het volgende:
Met zoveel hulp als ik van jullie allen krijg, moet het me zeker lukken.

Vol vertrouwen ga ik hem zelf proberen in te bouwen.

Veel dank voor de antwoorden en het geven van het vetrouwen!

Palmtree
Een paar weken geleden ging ik ook voor het eerst een systeem zelf in elkaar zetten, en ik had nog nooit een cd-speler of hdd geinstalleerd, alleen maar video- en pci-kaartjes maar het is echt heel simpel! (8>

suc6

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:10
Op zaterdag 09 februari 2002 08:38 schreef PromWarMachine het volgende:

[..]

Goede uitleg, zijn we een dingetje vergeten en dat zijn de master/slave instellingen :)

Als meneer een IDE versie heeft tenminste, wat ik aanneem. Die grijze langwerpige kabel die in de brander gaat heeft 2 uitgangen, een master en een slave.

[afbeelding]
IDE-kabel

Degene die hier een beetje linksachteraan ligt (de achterste op de kabel zelf) is de master en die andere voor de hand liggend de slave. Afhankelijk welke er vrij is dien je een jumpertje op de juiste manier in de brander te doen, voor meer info hoe, zie het boekje!

Succes, je kunt het wel :7
onzin, ligt helemaal niet aan op welke plek je de kabel aansluit, ligt aan je jumpertjes, maakt voor de plek van aansluiting op de kabel niets uit, kabel is parralel dus connector 1,2 en 3 hebben alleen dezelfde signalen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zondag 10 februari 2002 14:38 schreef OverSoft het volgende:

[..]

onzin, ligt helemaal niet aan op welke plek je de kabel aansluit, ligt aan je jumpertjes, maakt voor de plek van aansluiting op de kabel niets uit, kabel is parralel dus connector 1,2 en 3 hebben alleen dezelfde signalen
Bij een ATA33 kabel gaat jouw verhaal op, bij de nieuwere kabels maakt het wel uit.
Pagina: 1