Noise met Aopen: andere voeding of andere fan?

Pagina: 1
Acties:

• seef
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2024

seef

Duizend

Topicstarter
Zoals je aan mn sig kan zien heb ik een Aopen kast met de 300W voeding die daar standaard bijgeleverd is. Leuke kast, leuke voeding, maar het lawaai wat eruit komt kan ik niet langer verdragen! Heb ik zacht muziek opstaan of probeer ik wat te studeren, dan hoor ik dat constante irriterende blaashol er tussendoor.

Hier wil ik logischerwijs wat aan doen dus. Ik heb een hele hoop topics over Zalman en Enermax en Papst ed. doorgelezen en nu vraag ik mij het volgende af:

Kan ik beter een compleet nieuwe voeding kopen (zalman/enermax) of mijn Aopen voeding behouden en alleen de fan die daarin zit vervangen door bv. een Papst. Scheelt een hoop geld iig, maar vraag me af of dat te doen is.

Dan nog een laatste vraag :): als ik een andere fan in de Aopen voeding bouw, is deze dan wel temperatuur geregeld of is de enige mogelijkheid om deze af te stellen het gebruiken van een potmeter, zoals bij sommige enermaxen bijgeleverd?

Een heel groot en stoer systeem.

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:43

Xanax959

relax...

Als je de zoekfunctie gebruikt, zal je waarschijnlijk wel wat antwoorden op je vragen vinden. Varierend van andere fan, fan op 7 volt tot andere voeding. Bij mij gaat ie alleen blazen bij langdurige schijf activiteit, of als ik een dvd bekijk :(

Atari portfolio Dos 2.11

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Die voeding trekt lucht vanaf z'n bodem naar binnen, als je proc daar recht onder zit (dus erg warme lucht) zal de fan snel op max gaan draaien. Als je dmv een extra fan op 7V je airflow iets wijzigt, blijft de fan van de voeding een stuk stiller. (heb zelf ook een Aopen big)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)