Zal deze netwerk setup lukken? (geillustreerd :))

Pagina: 1
Acties:

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
------- PC1
|
hub ---- PC2
|
------- PC3 ------ iMAC

Het is een UTP netwerk.

Het grappige is, dat ik met PC3 via USB 2.0 een netwerkverbinding wil maken met de iMAC. (iMAC's is een volledig ander wereldje voor mij, maar ik wil graag het beste van beide werelden..)
Zou het lukken?

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:38
Als je op PC3 software draait die het IP-verkeer van die imac routeert, dan ja.

Een betere oplossing lijkt me:
code:
1
2
3
4
HUB----PC1
  +----PC2
  +----PC3
  +----iMac

omdat je dan gewoon de ethernet-aansluiting (die alle iMacs hebben ;)) gebruikt, en je geen moeilijke softwarematige dingen hoeft te doen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

of je moet een speciale reden hebben om die mac zo te koppelen?

• -DEVON-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-03 10:04
Moet je op die pc die het verkeer doorlaat van die imac het appletalk protocol toevoegen, want anders kan je niet communiceren met die apple

• HuggyB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Ja, de hub is een eind van PC3 verwijdert, en om nou nog zo'n lang snoer neer te leggen.... :)

Ok, extra software alsnog nodig.

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 11:29
Op vrijdag 15 februari 2002 16:08 schreef HuggyB het volgende:
Ja, de hub is een eind van PC3 verwijdert, en om nou nog zo'n lang snoer neer te leggen.... :)

Ok, extra software alsnog nodig.
Kwenie of je er wat aan hebt, maar om aan jouw 'probleem' v/d kabellengte tegemoet te komen heb ik relatief simpel de hub verplaats naar de meest centrale pc. ik had de hub dus eerst bij mijn eigen pc staan en 1 lange kabel liep van de ene kant v/h huis naar de andere. nu is daar een 3de pc bijgekomen en ik had dus geen zin in nog zo'n lange kabel en heb daarom de hub verplaatst zodat ik maar een klein stukje kabel voor de andere pc nodig had.

wellicht ook iets voor jouw dus.

iig suc6!

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Pagina: 1