betere netwerkkaart, kabel sneller???

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:50
hallo, ik heb hier zeer goede kwaliteid netwerkkaarten, zeker op lan party's merk ik daar heel veel van in vergelijking met m'n @home netwerkkaart.
zou m'n kabel verbinding sneller worden met die netwerkkaart?
verbinding gaat nu gemiddeld 300k/s
top 700-900 k/s bij goede site's
wie heeft hier ervaring mee?
mvg FFF

Verwijderd

Nee dat helpt je niks, ik had een 3com van @home, die was na 4 week overleden en toen een Realtek el cheapo kaartje erin.

Geen verschil in downloaden

• FFF
maar was er wel een groot verschil in kwaliteid?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
kwaliteid????

sorry hoor, maar dit gaat te ver...

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

havana

off topic??????

grtn peter

Verwijderd

Het enige verschil zal de processorbelasting zijn. Een 3Com zal minder processorbelastend werken.

Heb zelf een jaar ofzo een realtek kaartje gebruikt van 35 piek, nu heb ik een andere netwerkkaart van 3Com. Ik merk vooral dat m'n pc minder vertraagd wordt tijdens het d/l.

Verwijderd

Realtek : 55,-
3COM : 129,-

ook geen verschil in processorbelasting (in ieder geval nie merkbaar)

• FFF
bij 3com betaal je ook veel om het merk.
ik heb van de vrachtwagen afgevallen (zoals dat altijd genoemd wordt) netwwerkkaarten.
wil ik gaan verkopen, heb ook voor laptops..
btw..
maar dit merk zie je hier nergens, bij geen 1 winkel. misshcien proffesione shit, heb ook speciale chips er bij die je d'r op kunt doen, weet iemand waar deze voor zijn?

btw : maakt het wat uit hoe ik schrijf moet snel zijn en lees niet na.

mvg FFF

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Die Chips kunnen bootroms zijn. (kan je opstarten vanaf het netwerk (m.b.v. speciale server software etc.))
wat voor merk isset ?
btw, dat van die processorbelasting is leuk en aardig, maar ik heb een Compex Freedomline (niet de goedkoopste) , en heb toch hoge processorbelasting tijdens het downloaden :( , niet van de netwerkkaart maar van de harddisk. (tja, dat krijg je als je download op 3 Mb/s of sneller :) )
toch maar eens een 2.3/2.4pre linux kernel proberen, die schijnen een betere io scheduler te hebben
hmm .. ben wel erg offtopic geraakt :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

@home levert idd 3com kaartjes, en je betaald wel voor het merk, maar ik ervaar toch ook dat ze wat betrouwbaarde zijn dan die realtek kaartjes..

en nog een voordeeltje; 3com geeft levenslang garantie :P

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik vind 3com ook wel iets beter.... het downloaden zal er niet sneller van gaan.. hooguit iets minder packetloss (lijkt me te verwaarlozen)...
Ik had ook zon realtek... tot @home kwam met een 3com... nou ja dan kies ik toch voor 3com ;)

• FFF
ik heb d'r nu een andere in zitten van @home, een iets met een f, kan nu niet vinden, maarf die is van @home
Pagina: 1