486 d00d?

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
de vriendin van een vriend van me heeft een pc nodig voor word, excel etc.. dus ik zei dat nog wel een compaq 486 met 16MB of meer, pentium overdrive cpu etc. heb staan, perfect pc'tje voor dat doel.. het probleem is echter dat dat ding helemaal niet opstart en geen beeld of piepjes geeft.. er gebeurt niks. De voeding gaat wel aan en de cpu cooler van de overdrive processor gaat ook aan, maar meer ook niet. Ik heb al ander geheugen geprobeerd, harde schijf/floppy etc. eruit, alle kaarten eruit (heeft onboard vga), bios reset, maar hij blijft weigeren.

Ik zit zelf te denken dat óf het moederbord kapot is óf de processor. Mn broertje heeft een tijdje geleden wel met die pc zitten kloten dus het lijkt me niet verwonderlijk dat die n00b de originele 486/DX cpu er verkeerd in heeft gedaan (hij past op 4 manieren in de socket |:( , dus die cpu zal wel doorgefikt zijn ofzo). Maar ook met de pentium overdrive cpu start ie niet op (die is maar op 1 manier te plaatsen, dus zou denk ik niet zijn gemold door hem). Kan het verkeerd plaatsen van die 486/DX misschien iets hebben gemold aan het moederbord?? Of kan het weigeren van het systeem nog andere oorzaken hebben??

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

Waarschijnlijk is je cpu niet dood,
maar het kan zijn dat je hem gewoon helemaal stroomloos moet zetten voor een uur ofwat (dus ook de bios batterij eruit)
Daarna er weer stroom opzetten, meestal werkt hij dan wel weer.
Anders kan het zijn dat de jumpers verkeert staan, moet je ff kijken in het boekje wat bij je mama-board zit. (of zat :P )

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:15

Predator

Suffers from split brain

Het kan ook gewoon je voeding zijn der aan is...
Als ie helemaaaaaaal niets doet en er zelf geen lampje brand. Deed ie het vroeger wel nog ?
Lijkt mij raar dat hij er nu plotseling aan zo zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

zelfs zonder CPU en kaarten erin hoort je Pc nog een teken van leven te kunnen geven, dus LED'jes en het draaien van de HD. Dus waarschinlijk izzut je voeding

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
AT stekkertjes niet verkeerdom zeg maar

dus die 2 dingen omgedraaid.. :?

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja maar, ze voeding zelf en de pentium-overdrive-koeler (leuk scrabbelwoord) gaan wel aan.
Dus iets in de voeding doet het wel.
Kun je niet gewoon een multimeter pakken en de spanninkjes nameten?

Ik hou het gewoon op ouderdom ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:07
jumpers>> misschien heeft je broertje het overgeclockt en zo ver :D :P

of cpu ff checken, hij past er op 4 manieren in zeg je, waarom ga je dan niet kijken hoe ie erin zit en hem rechtzetten?

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
denk niet dat de cpu verkeerd erin zit.
Anders zie / ruik je dat wel.
Kun je de cpu naderhand met een scroevendraaier er uit proberen te breken omdat ie vastgesmolten is aan de socket >:)

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:32

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
je broertje kan zo die at stekkers verkeerd om hebben gedaan misschien ja
hebbie zo gedaan en als je n00b bent =)

Tweakers Discord

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Op zaterdag 09 februari 2002 15:00 schreef tweakduke het volgende:
je broertje kan zo die at stekkers verkeerd om hebben gedaan misschien ja
hebbie zo gedaan en als je n00b bent =)
IK BEN HET BROERTJE EN IK BEN GEEN NOOB EN HEB NIKS VERKEERD GEDAAN!!! gvd :P

hij probeert mij de schuld te geven :'(

de voeding is gewoon kaduuk imo.. dat baggerding ging nooit in 1x aan, je moest altijd al een paar keer op de aanknop douwen voordat ie aanging

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

uuhhhmm is je 486 dude :?(want d00d==dude)

specs

• Palomar
  • Niet online
heb nog niet naar de pc gekeken.. maar om wat misverstanden uit de weg te helpen:

- de voeding gaat wel draaien en ledjes op de kast branden ook
- harddisk spint wel op en gaat even ratelen ivm initialiseren van zichzelf enzo.. deze krijgt dus stroom
- de 486 cpu die er op 4 manieren in past is niet verbrand oid, maar de kans is groot (75% :P ) dat hij er verkeerd in heeft gezeten. Stel dat dat gebeurd is, kan er dan niet iets in het mobo kortsluiten en kapot gaan? Trouwens, als ik die 486 er in doe wordt ie wel warm (niet heet, gewoon bedrijfstemp)

ik zak nog es wat proberen met jumpertjes (op de voeding zit een sticker met info over bijna alle jumpers :) ) en ik zal ook nog ff checken of het moederbord geen contact maakt met de kast oid..

Verwijderd

niet toevallig ergens nog een vga kaartje liggen?
dan kan je die on-board vga ook uitsluiten...

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:00

Killjoy

Klingon lawn products

Ik durf het bijna niet toe te geven, maarre: als je een 486 procesor verkeerd plaatst en daarna boot (en 'm even laat draaien), word je beloond met:
1) een smeltgat in je socket
2) een gesmolten pin op je 486 processor
3) een enorm k*tgevoel
Zie jij hier iets van in je Compraq?

It wasn't me.....

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Palomar
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 20:24 schreef _DaWamZ_ het volgende:
niet toevallig ergens nog een vga kaartje liggen?
dan kan je die on-board vga ook uitsluiten...
vergeten te vermelden. Dat heb ik ook al geprobeerd.. onboard vga uitgezet dmv jumpers en een isa kaartje erin.. hij bleef dood.
Op zaterdag 09 februari 2002 23:15 schreef superwhimpy het volgende:
Ik durf het bijna niet toe te geven, maarre: als je een 486 procesor verkeerd plaatst en daarna boot (en 'm even laat draaien), word je beloond met:
3) een enorm k*tgevoel

It wasn't me.....
Nee, er is niks verbrand of gesmolten.. dus dat de proc verkeerd geplaatst is kan ik wel uitsluiten?

En verder kwam dit probleem vroeger wel eens voor als de overdrive cpu niet helemaal goed in de socket zat na verplaatsen van die PC (is geen zif socket, maar zoeen waar je de cpu in moet drukken) Maar als ik de cpu dan wat aandrukte startte hij wel gewoon op. Vandaar dat ik denk dat het huidige probleem aan de cpu ligt.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
3) een enorm k*tgevoel

It wasn't me.....
Ik heb het ook een keer perongeluk gedaan (in mijn n00b-tijd) maar er is niks te zien aan mobo of processor, de boel gaat dan gewoon niet meer aan (behalve voeding e.d.)

Verwijderd

3) een enorm k*tgevoel

It wasn't me.....
Heb vorige week ook lopen kloten met een 486. Cpu op 4 manieren er in gehad. Alles doet het nog. >:)

Verwijderd

wie kan er nu nog toe met een 486 daar heb ik er laatst 2 werkende van weg geflikkert:r

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op woensdag 27 februari 2002 20:49 schreef ritske het volgende:
wie kan er nu nog toe met een 486 daar heb ik er laatst 2 werkende van weg geflikkert:r
|:( wie kan er nog toe met een p200 :?
juist jah, als je niet meer nodig hebt is het meer dan genoeg :)

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 18:07 schreef executor het volgende:
uuhhhmm is je 486 dude :?(want d00d==dude)
Ja, mijn pc's zijn (onafhankelijk specs en ouderdom) ook allemaal goede vrienden van mij. Ik zorg er goed voor, zie mijn topic in [HK] http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/418733

:)
Pagina: 1