de vriendin van een vriend van me heeft een pc nodig voor word, excel etc.. dus ik zei dat nog wel een compaq 486 met 16MB of meer, pentium overdrive cpu etc. heb staan, perfect pc'tje voor dat doel.. het probleem is echter dat dat ding helemaal niet opstart en geen beeld of piepjes geeft.. er gebeurt niks. De voeding gaat wel aan en de cpu cooler van de overdrive processor gaat ook aan, maar meer ook niet. Ik heb al ander geheugen geprobeerd, harde schijf/floppy etc. eruit, alle kaarten eruit (heeft onboard vga), bios reset, maar hij blijft weigeren.
Ik zit zelf te denken dat óf het moederbord kapot is óf de processor. Mn broertje heeft een tijdje geleden wel met die pc zitten kloten dus het lijkt me niet verwonderlijk dat die n00b de originele 486/DX cpu er verkeerd in heeft gedaan (hij past op 4 manieren in de socket
, dus die cpu zal wel doorgefikt zijn ofzo). Maar ook met de pentium overdrive cpu start ie niet op (die is maar op 1 manier te plaatsen, dus zou denk ik niet zijn gemold door hem). Kan het verkeerd plaatsen van die 486/DX misschien iets hebben gemold aan het moederbord?? Of kan het weigeren van het systeem nog andere oorzaken hebben??
Ik zit zelf te denken dat óf het moederbord kapot is óf de processor. Mn broertje heeft een tijdje geleden wel met die pc zitten kloten dus het lijkt me niet verwonderlijk dat die n00b de originele 486/DX cpu er verkeerd in heeft gedaan (hij past op 4 manieren in de socket