Opgeblazen Ferm-dremel...

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTTC
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 14:31
ik las laats een topic waar iemand wilde weten of het niet erg was of zijn nep dremel, een FERM warm zou worden, of zelfs heet. Dit zou niet erg zijn volgens de mede-tweakers.

dat had ik geweten nadat ik vandaag ff een half uur had geflext met het ding in eens tuk alu-plaat, hij werd zo warm dat ik mijn vingers begon te verbranden aan de hete lucht wat hij eruit blaast en 1 min daarna een knal en een grote vonk zag ik en de ferm is naar de 7e hemel...

niet warm laten worden dus......

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Rook :? Stank :? Ding uiterlijk naar de hel :? Pics :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor mede-tweakers die hun dremel nog in een stuk hebben zitten, geef de (namaak) dremel tijd om bij te komen, dus geef em tussen de stukken die je boor/freesd/snijd/schuurt ed de tijd om zn warmte af te geven en ga DAARNA dan weer verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irmscher
  • Laatst online: 30-05 14:58
[lame modus]
Topic: Opgeblaasde Ferm-dremel... ?????
opgeblazen??????
[/lame modus]

wel lullig voor je joh.
zo blijkt maar weer, zoals zo vaak.
goedkoop is duurkoop.
ik heb ook wel eens el cheapo immitatierommel gekocht.
altijd spijt van gehad. of het werkte niet goed, of was zeer snel kapot. of beide :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Laatst online: 22:21
Ik heb een soort van dremel van black en decker.
Werkt perfect ik heb met dat ding al wat gaten in mijn kast gemaakt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 00:30 schreef GTTC het volgende:
hij werd zo warm dat ik mijn vingers begon te verbranden aan de hete lucht wat hij eruit blaast en 1 min daarna een knal en een grote vonk
:) ROFL :) yup je kunt overdrijven natuurlijk lol. No offense !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 17:13

picobyte

MhIHIHI!

Daar hebben al die apparaatjes last van :)
Aluminium is taai en zorgt voor een laag motor toerental wat betekend hoog koppel=veel energie omzetting in de motor maar de waaier die aan de motoras is gemonteerd draait ook langzaam en kan dus die warmte niet afvoeren gevolg: het staal vhet motorhuis werkt als warmtebuffer, raakt verzadigd het wordt errug warm en boem!

Powered bij meergranenbrood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09
Joh, waar heb jij Nederlands geleerd zeg :?

blaas - blies - geblazen

Dat is best wel verschrikkelijk om aan te zien zeg ... maar goed, effe on-topic:

Als 't ding warm wordt dan verrichten die spoelen erin dus nogal wat werk. Uiteraard is zoiets best kwetsbaar dus moet je er nooit mee doorgaan wanneer ie echt "heet" wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 14:26
Ik ben laatst toch een uurtje bezig geweest met een kast.
En hij werd absoluut niet warm ( jammergenoeg, want het was koud in de schuur ).

Je moet wel in het boekje kijken welk toerental je moet gebruiken bij welk materiaal.
Dan moet het toch goed gaan lijkt me...

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lama
  • Laatst online: 04-10-2023
de echte dremel roelz, beetje prijziger als anderen, maarjah, voorlopig gebruik ik mijn vaders spullen wel, en hij zich maar afvragen waar al die hulstukken toch aan verslijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 00:30 schreef GTTC het volgende:
ik las laats een topic waar iemand wilde weten of het niet erg was of zijn nep dremel, een FERM warm zou worden, of zelfs heet. Dit zou niet erg zijn volgens de mede-tweakers.

dat had ik geweten nadat ik vandaag ff een half uur had geflext met het ding in eens tuk alu-plaat, hij werd zo warm dat ik mijn vingers begon te verbranden aan de hete lucht wat hij eruit blaast en 1 min daarna een knal en een grote vonk zag ik en de ferm is naar de 7e hemel...

niet warm laten worden dus......
stond er toevallig op de ferm -dremel => use only with 110 Volt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumbo!
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 10:41
Tja een Ferm zo ver overklokken dat ie als een Dremel werkt is niet verstandig :P

Tis iig wel erg lullig, en hoop dat je klaar bent met modden

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matroxcool
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-10 01:21
Haha, ja misschien zat er wel een schakelaartje op 110v-220v >:) Gaat ie wel lekker 2 keer zo hard. (heel even maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerbaud
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 15:44
een kennis van mij heeft in een week er twee kapot gekregen
Van een wou het opzet stukje er niet meer van afen van de andere was de motor stuk :( Dus koop geen FERM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-10 19:07

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Op zaterdag 09 februari 2002 13:13 schreef gerbaud het volgende:
een kennis van mij heeft in een week er twee kapot gekregen
Van een wou het opzet stukje er niet meer van afen van de andere was de motor stuk :( Dus koop geen FERM
wat een gelul! met verkeerd gebruik krijg ja alles kapot, ferm of dremel. als je er niet normaal mee kan werken (en dus bv op niet tijd ff laat afkoelen als dat nodig is, duh) doe het dan niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Effe seiken, het is OPGEBLAZEN Ferm-dremel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-10 11:22
Dit kan ook met een Dremel gebeuren hoor.... :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:08
waarom ga je dan ook door als je em bijna niet meer vast kunt houden? lekker slim dude. moet je niet verbaasd staan kijken als hij er ineens mee ophoudt natuurlijk.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-10 11:35

CasGas

.

Op zaterdag 09 februari 2002 00:42 schreef Wierdo_NL het volgende:

Je moet wel in het boekje kijken welk toerental je moet gebruiken bij welk materiaal.
Dan moet het toch goed gaan lijkt me...
En volgens mij heeft hij dat ding gewoon op zijn max. gezet en lekker lopen raggen, sjah... dan gaat het spul wel kapot ja...

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raafz0r
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-10 14:59
Ik moet zeggen dat die standen af en toe wel wat overdreven zijn. Om door alu en staal heen te komen gebruik ik toch wel een iets hogere stand dan aangegeven, alleen dan niet continue in het metaal. Gewoon stukje bij beetje.

Heb btw wel aangeleerd een bril te dragen nadat een schijfje compleet versplinterde en wegschoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

gewoon knakendingen die goedkopies.

Ik heeft dus gewoon een echte dremel gekoch. weet ik tenminste zeker dat ie het goed doet.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54
Mijn aldi dremel presteerd ook prima :)

Heeft een keertje zo rond de 60-70min moeten zagen, geen probleem. Wordt ook niet echt warm eigenlijk.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zometeen eens ff kijken hoe ver m'n minilor (= vaag 20W frans k*t dremeltje) kan gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTTC
  • Laatst online: 24-08 14:31
Nee ik overdrijf niet ik verbrandde echt mijn vingers aan de hete lucht wat de ferm voor aan in de buurt van de boorkop naar buiten blaast, ik moest hem in het midden vasthouden om me vingers niet te verbranden, en ik zat ik de ijskoude schuur te flexen met het ding was iets van 7 graden in de schuur koud zat lijkt me...

en aangezien ik een tijdtje terug ook iemand had zien vragen of het niet erg was als ie warm werd, waarna de tweakers hier allemaal zeiden dat het niet erg was, nou het heefd wel mijn ferm zijn leven gekost, pics kan ik wel maken ja maar van de buitenkant zie je niks, volgens mij is het hele anker van de motor kapotgefikt, ik zal hem es proberen open te wurmen, kijke of ik mooie pics kan maken als er iets kapot uit ziet, maar ik moet hem ook nog opsturen in verband met garantie dus ik denk niet dat dat gaat, en ja sorry ik maak nogal spelfouten, ik ben geen pc....

AMD Thunderbird 1200@1370Mhz/Msi K7T Turbo/512 Mb Sdram/GeForce2 Ultra 64Mb DDR/40Gig 7200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Laatst online: 21:52
Op zaterdag 09 februari 2002 19:22 schreef GTTC het volgende:
Nee ik overdrijf niet ik verbrandde echt mijn vingers aan de hete lucht wat de ferm voor aan in de buurt van de boorkop naar buiten blaast
valt nog mee bij me pa sloegen de vlammen (ongeveer 30 cm uit z'n haakse slijper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferm levert 3 jaar garantie. Staat nergens bij dat je hem goed moet koelen. Gewoon opsturen. Kapot istie toch al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 14:27
ik wil foto's van je opgeblazen ferm >:)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Use a laser is precieser en gaat amper kapot :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 20:47 schreef 666_SerialKiller het volgende:
Use a laser is precieser en gaat amper kapot :D :D
Doe mij dan maar een CO2 laser met voeding en beschermingsbril. Ik geef je er de prijs van 10 dremeltjes voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een Ferm gekocht. Echt veel eurootjes heb ik niet als student. Ik gebruik m toch niet zo vaak, mischien 2-5x per jaar. Ik heb er al wat gaten mee gamaakt, en wat andere experimentjes. Is altijd goed gegaan, werkt perfect. Zelfs door 1mm plaatstaal, al gaan die schijfjes dan wel wat snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:46
Proxxon heeft geen moeite met 4 uur nonstop werken....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
Muwahahahaha ROFLMAO >:) pics pics pics
wel raar heh je brand je poten en dan opeens gaat ie stuk :P |:( :P

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is het klassieke verhaal van de Taiwanese imitatieprodukten. Dit gaat zo met haakse slijpers, schuurmachines, lasapparaten en ga zo maar door.
Je denkt dat je bij de G*mma mooi goedkoop uit bent maar zodra je dat spul serieus gebruikt loopt het stuk.
Geldt eigenlijk voor al het gereedschap, ook schroevendraaiers, vijlen, hamers etc.
Goedkoop=Duurkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kep een proxxon en die doet ook gewoon zijn werk.
Alleen als ie door 4mm aluminium heen moet heeft ie er wat meer moeite mee en dan zie je de slijp-schijfjes als sneeuw voor de zon verdwijnen maar hij doet het als een trein zelfs na 3 jaar nog. en hij word best vaak gebruikt.(baybus bouwen,modelbouw enz..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat noem ik nou letterlijk en figuurlijk je vingers branden aan onwetendheid aangezien goedkoop meestal duurkoop is ;)
Pagina: 1