Computer heel langzaam!

Pagina: 1
Acties:

• PipelineNoise
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 15:00
Hey, een vriend van me heeft een computer, hier ff de specs:
MSI K7Tpro2-RU
AMDXP 1700+
2x maxtor 40gb 7200rpm
Matrox g550 OEM
512 mb ddr
audigy soundblaster
WinXP

Nu is deze computer opeens heel langzaam geworden! Wij dachten aan een virus en hebben de hele harde schijf gedeleted (fdisk /mbr) en daarna WinXP opnieuw gprobeerd te installeren, maar het ging weer heeel sloom (de progressmeter ging 4 minuten voorbij als er in het echt al een uur voorbij was). IK denk dat het dus aan de hardware ligt. Heeft iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen? Bedankt alvast!

edit:

het ligt waarschijnlijk niet aan WinXP, want eerst deed deze het wel goed. Ik weet niet meer of er pas nog nieuwe software/drivers zijn geinstalleerd.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De hele hdd deleten doe je echt niet met FDISK/MBR.
Lees de FdiskFAQ maar eens (staat in mijn sign)

• PipelineNoise
alle partities waren eraf, tijdens de installatie gaf WinXP zelf aan dat er geen partities waren waarop hij zich kon installleren.
(Ik heb het verwijderen van de partities niet zelf gedaan, maar die vriend zelf. Hij zei dat hij het zo had gedaan maar kennelijk ook nog iets anders. In ieder geval heb ik voor het opnieuw installeren nieuwe partities moeten maken, en op een, die geformatteerd moest worden (NTFS), heb ik geprobeerd winXP te installeren)

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
format C: /autotest uitvoeren :D
trouwens, probeer eens met een andere HD, als ie dan nog traag is weet je iig zeker dat de HD niet het probleem is.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wat doet hij dan wel, ratelt de hardeschijf continue?

Probeer een een bootflop /CD met een dos benchmark? Wat doet hij dan?

Ruk er eens alles uit behalve de noodzakelijk onderdelen!

Als je met fdisk alle partities gewist hebt, dan is hij wel leeg, maar alleen MBR is geen goede optie.

Misschien een open deur, maar heb je al een goede virusscanner gebruikt? Heb je bij je task manager gekeken waar alle proc-tijd naar toe ging?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• PipelineNoise
Bij de task manager ging alle tijd niet naat een bepaalde applicatie, maar wisselde steeds over de verschillende applicaties die aan het lopen waren. Over de virussen: Dat leek me ook logisch. maar het scannen ging zo langzaam dat er na twee uur 8 files gescand waren, dus vandaar opnieuw installeren.
Ik vond dit trouwens op de MSI website, over de nieuwe BIOS v3.4. (De comp heeft op dit moment versie 3.3)

Fixed AMD Morgan CPU showing message
-Hidden "BIOS Protection" item in BIOS setup menu & set default as disable
(this means user dont have to set BIOS protection when flashing the BIOS starting from BIOS 3.4)
-Set BIOS setup "Wakeup On PME" as disabled
-Fixed Matrox G550 AGP card can't install WinXP problem
-Fixed that Tools\Event Viewer\System\ACPI error when system enters S1 status under WinXP
-Fixed Adaptec SCSI RAID 2100S compatibility issue.

Is er misschien op dit moment sprake van dat probleem met de Matrox?

• PipelineNoise
Ik draai trouwens op dit moment in een RAID striping config met de harde schijven, en er zijn nog geen (merkbare)leesfouten opgetreden. Met welk programma kan ik een hdd benchmark doen in dos? En hoe maak ik een bootable DOS CD?

• Dreamer
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

matrox kan het heel goed zijn staat tenslotte op de probleem lijst

check eens of winxp hem goed heeft geinstalleerd (bij device manager)

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Probeer eerst de ene en dan de andere HD zonder RAID. Misschien zit het probleem wel in de RAID heb ik een keer meegemaakt met zo'n MSI bord
Pagina: 1