Toon posts:

RA2 traag over netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben (op dit moment) RA2 aan het spelen over een netwerk maar dit gaat retetraag :( terwijl de gamespeed op fastest staat. (Bij andere spellen (o.a. RA1) doet dit probleem zich niet voor...) Waar zou dit aan kunnen liggen?

Netwerk is 10mbit, beide comps hebben realtek-kaartjes.
Comp 1: P3-500, 256MB, 64MB vid
Comp 2: zie sig.

Ik had dit probleem ook al met mijn comp (zie sig) en mijn laptop (C800, 192MB, 4MB vid)

Wie heeft enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Even een update: Tussen de Laptop (c800) en de P3-500 gaat het wel goed.
De fout ligt dus kennelijk bij mijn computer (zie sig). Bij mijn weten heb ik geen rare dingen geinstalleerd of gedaan met dat ding. Bovendien werkte het met de vorige install ook niet goed (ook langzaam).
Is er een stuk hardware dat problemen opleverd (lijkt me sterk)?
Ik hoor de CD-rom wel steeds een spinup maken bv...

Ik hoor het morgen wel :Z

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2025

QuestGamer

Questje

Dat ligt gewoon aan RA2 hoor!

Wij spelen het over een 100mbit netwerk, met allemaal 1 Ghz+ PC's en nog gaat het traag na een tijdje :(
Erg irritant!

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurt hier niet na een tijdje maar direct, en het is gewoon niet speelbaar dan :(
Anyway, het werkt wel tussen de C800 en de P500, nog redelijk langzaam maar dat komt gewoon omdat ik weinig geduld heb.

Aan de 10Mbit ligt het (inderdaad) niet want in mijn kamer ligt 100Mbit en dat helpt ook niet. (Naar de andere kamers (studentenflat) ligt 10 Mbit).

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

Ik heb de solution voor jou prob maker
Ik heb een Mitsumi cdrom(damn wat een klere *censuur*)
deze heeft ook voordurend spinups en ook op internet
ra2 draait dan ook vreselijk langzaam )edereen heeft er last van (als ik met die cd rom een muziek cd draai)
gebruik ik alleen mŽn aopen dan gaat alles goed
ook als ik de mitsumi alleen gebruik voor afspelen heb die het er ook moeilijk mee
oplossing: Koop een nieuwe cd rom (liefst geen mitsumi

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik inderdaad ook aan en toen heb ik RA2 vanaf mijn writer geinstalleerd, maar dat werkte dus ook niet :(

Er komt evengoed wel een nieuwe DVD-speler (Pioneer A-06) in ipv de Cyberdrive want die laatste geeft regelmatig problemen :(

Verwijderd

Bij mij gaat RA2 alleen traag als je het hele veld vol bouwt en met zijn tweeen bent, dat is ok wel waarschijnlijk omdat ie bedondert veel units heeft dan hehe :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is me inderdaad met singleplayer ook al eens gelukt ja, honderden mannetjes bouwen en dan je processor horen kreunen.

Dit gebeurt met multiplayer dus al meteen :( GRR (bij 4 units).

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07-2025

knightofn1

Don't say that word

lol en dan te bedenken dat je met cossacks na de uitbreiding geen limiet aan mannetjes hebt :P
veldslagen met 8000+ mannetjes geen probleem :)

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 10:48
Huh? Zelfs op mn P2-300 en Riva128 draait RA2 goed op 800x600. Single en Multiplayer (lokaal en Internet). Het is wel een 100MBIT netwerk maar daar ligt het niet aan, want een kabelverbinding haalt ook geen 10mb/sec en toch draait het soepel via i'net.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Verwijderd

Topicstarter
Nou, hier even een update.

Ik heb windows XP-pro geinstalleerd op onderstaande (sig) computer maar dit hielp ook niet... :(

Er was onder W98SE en er is nu onder XPpro een probleem met een "PCI simple Communications Controller". Er staat een vraagteken bij bij device-manager :(

Tevens is het altijd een onwijs gedoe om mijn modem te installeren omdat bij een nieuwe install mijn computer geen COM3 blijkt te hebben (waar de modem toch echt op aangesloten is). Ik heb bij XP nu weer hetzelfde probleem :(

Al deze problemen doen zich voor op de computer die in mijn sig staat. Andere computers op het netwerk hebben geen problemen (ook niet met RA2 multiplayer) terwijl ze allemaal langzamer zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het lijkt opgelost. Met het installeren van de modem met de .exe van de e-tech site heeft ie tevens dat PCI-dingest geinstalleerd :? ... whatever.

Dit was dus kennelijk het probleem want RA2 doet het nu gewoon over het netwerk (behoudens wat problemen met spinups van mijn CD-rom).

Ik vind het spel in multiplayer trouwens evengoed langzaam gaan, zeker tov de singleplayer-mode waar de tanks als Ferrari's door het beeld schieten 8-)

Enige probleem nu nog is dat ik met de XP-machine niet meer kan posten op GOT omdat de textbox te klein is (1 bij 5 millimeter ongeveer :? ). Naja, dat zoek ik nog wel uit (ik heb de search hiervoor nog niet gebruikt namelijk...)

edit:

typo
Pagina: 1