XP-computer in NT-netwerk kan niet?

Pagina: 1
Acties:

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
XP-computer in NT-netwerk kan niet? Dat is wat ik vanmiddag hoorde. Klopt dat, of is het bullshit?

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

Verwijderd

Bullshit, dan zou mijn netwerk dus niet kunnen draaien :? :+
en XP is based op NT tech, beetje vaag dus als dit niet zou kunnen.

• Heintje
Ik vermoederde al zoiets. Maar ik heb de ballen verstand van netwerken en vraag ehet voor iemand anders. Is er een link naar hoe het wel werkt? Hiervoor had hij 98 aan een NT-netwerk hangen (ADSL).

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Naja bullshit is misschien wat overdreven ook!
Als je schijven deelt in je netwerk vanaf je NT/2000 machine dan kunt je niet snel over die schijfruimte of over de info op die schijven beschikken. Als je namelijk netjes een netwerkverbinding maakt en win-xp die verbinding bij het inloggen weer moet herstellen, dan doet xp dat toch niet. Want, van meneer Gates moet xp snel opstarten! Dat de netwerkverbindingen dan toch maar niet hersteld worden is bijzaak -=En dat is pas BullShit!!!!=-
Ref:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=%2fsearch%2fviewDoc.aspx%3fdocID%3dKC.Q283492%26dialogID%3d6358028%26iterationID%3d1%26sessionID%3danonymous%7c5629649

Oh en voor je roept "bij mij werkt het wel" Als je een update naar xp gedaan hebt vanaf een machine waar al een "oudere" windows op draaide en die de networkshares al actief had, dan gaat dat wel goed.
Ik heb hier namelijk 2 xp-machines en een win95-client aan 1 win2k-server hangen. De ge-update xp en de win95 kunnen direkt over de networkshares van de server beschikken. De clean-install xp niet. Je ziet de shares wel maar als je er 1 aanklikt is het alsof explorer blijft hangen. Na 1,5-2 minuten is dan de share (en alle andere shares wel beschikbaar). Het "leuke" is dat je vanaf de commandline wel de inhoud van je shares meteen kunt zien en gebruiken.

• Heintje
OK. Kan ik/hij wel iets mee denk ik. Bedankt :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:55
Enige waar je ff rekening mee moet houden is dat XP Home idd niet met NT netwerk overweg kan.. Netwerk op zich wel, maar aanmelden bij een DC (NT of 2K server) kan niet.

Dan heb je de pro nodig, die kan dat wel.

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
Op zaterdag 09 februari 2002 12:03 schreef DJSmiley het volgende:
Enige waar je ff rekening mee moet houden is dat XP Home idd niet met NT netwerk overweg kan.. Netwerk op zich wel, maar aanmelden bij een DC (NT of 2K server) kan niet.

Dan heb je de pro nodig, die kan dat wel.
Idd daar heb ik me ook te pleuris om gezocht in XP-home totdat ik erachter kwam dat die optie alleen mogelijk is in XP-pro. Erg flauw van M$ om die feature in de Home editie eruit te halen vooral omdat het in win95,98 en ME wel mogelijk is

• joosd
  • Laatst online: 20-08 13:58
gedeeltelijk onzin. Wat ik gemerkt heb (werk met een NT domein)(nu nt2000) dat het met Windows XP Home Edition niet kan aanmelden op een Domein server. handmatig verbinding maken gaat wel dus servernaam\share (hij zal dan vragen om gebruikersnaam en wachtwoord. Met windows XP Professional kun je in de Netwerkinstellingen gewoon een Domein opgeven waardoor je echt op het NT netwerk kunt/moet inloggen.

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:17 schreef joosd het volgende:
gedeeltelijk onzin. Wat ik gemerkt heb (werk met een NT domein)(nu nt2000) dat het met Windows XP Home Edition niet kan aanmelden op een Domein server. handmatig verbinding maken gaat wel dus servernaam\share (hij zal dan vragen om gebruikersnaam en wachtwoord. Met windows XP Professional kun je in de Netwerkinstellingen gewoon een Domein opgeven waardoor je echt op het NT netwerk kunt/moet inloggen.
Hoe zou het toch komen dat je met een HOME editie niet op een DOMEIN kan inloggen??

Misschien omdat PRO daarvoor bedoelt is?? :+

HOME editie is voor THUIS bedoelt
PRO editie is voor PROFESSIONAL (zakelijk) bedoelt

Wat valt er nou niet te begrijpen??

• JaNuZz
  • Laatst online: 17-08 17:18
Op zaterdag 09 februari 2002 12:22 schreef VipTweak het volgende:

[..]

Hoe zou het toch komen dat je met een HOME editie niet op een DOMEIN kan inloggen??

Misschien omdat PRO daarvoor bedoelt is?? :+

HOME editie is voor THUIS bedoelt
PRO editie is voor PROFESSIONAL (zakelijk) bedoelt

Wat valt er nou niet te begrijpen??
Mhzz windows95,98 en ME zijn toch ook bedoeld voor thuisgebruik? en daar kon het wel mee.. :? Dat vinnik een beetje vreemd

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 12:56 schreef JaNuZz het volgende:

[..]

Mhzz windows95,98 en ME zijn toch ook bedoeld voor thuisgebruik? en daar kon het wel mee.. :? Dat vinnik een beetje vreemd
Nu heeft Microsoft eindelijk de prive en zakelijke sector opgesplitst. Home voor thuis, Pro voor zakelijk.

Dit hadden ze inderdaad al veel eerder moeten doen.
Pagina: 1