Toon posts:

[Cygwin]Gnome of xfce installeren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op een windoosje ben ik vandaag maar is cygwin (http://www.cygwin.com) gaan installeren...werkt grappig...
en dan ook maar XFree86...ook dat gaf geen enkel probleem....dan maar gnome...maar dat was er enkel voor w/ux oid....
dan maar 't zelfde als ik onder debian gebruik...www.xfce.org....download...source...tar zxf..../configure...geen glib...
glib downen en extracten..../configure gaat...en dan make...maar dat ging dus niet...
code:
1
2
3
4
5
6
7
gstrfuncs.c: In function `g_strsignal':
gstrfuncs.c:705: conflicting types for `strsignal'
/usr/include/string.h:70: previous declaration of `strsignal'
gstrfuncs.c:705: warning: extern declaration of `strsignal' doesn't match global one
make[2]: *** [gstrfuncs.lo] Error 1
make[1]: *** [all-recursive] Error 1
make: *** [all-recursive-am] Error 2

is er iemand die weet hoe je gnome of xfce aan de praat krijgt onder cygwin? kde is wel mogelijk...maar ik heb toch liever gnome...

Debian ging toch ook een win32 versie maken? (ze maken al hurd, linux en netBSD volgensmij)

btw..gimp onder win32 draait super...installer:http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Op zaterdag 09 februari 2002 00:14 schreef compukid het volgende:
btw..gimp onder win32 draait super...installer:http://www2.arnes.si/~sopjsimo/gimp/
Hahaha! Bij mij crashede hij elke 5 minuten man :P

Btw, ik denk niet dat xfce met windows om kan gaan, ondanks dat je windows doos cygwin draait. De code is voor linux.

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
gimp is onder winME nog niet gecrasht...winME is daarintegen wel gecrasht :P
't enige probleem met gimp is dat er onder win32 geen mooi print dialoog is....

oftewel gooi je fotowinkel in je prullenbak en ga voor gimp...may the source be with you...or with the program :P

btw. de gimpen voor win32 voor versie 1.2 schijnen idd niet een toonbeeld van stabiliteit te zijn...zorg dus dat je 1.2 of hoger hebt...

zouden er veel progs zijn die onder linux vaak gebruikt worden en ook onder windows draaien?

gimp, mozilla, opera, netscape, XFree86, ...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19
Waarom ram je niet gewoon een servertje in de hoek en ga je remote X draaien, werkt ook best relaxed, een halve Windows/Linux desktop.

* _JGC_ heeft liever een complete Linux desktop :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ook een linux desktop waarop ik met ssh kan inloggen...maar lokaal werkt een stuk beter...en dan vooral dualboot win+linux of beternog singleboot linux :)
Dat ik cygwin probeer heeft reden dat ik benieuwd ben hoe goed progs voor linux onder win32 draaien... mozilla en gimp voor windows werken super...maar nog niet evengoed als onder linux....'tja 't blijft windoos...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:19
Mozilla onder Cygwin? Hoe kom je erop om een programma wat een native port naar Windows heeft op Cygwin te draaien :)

Verwijderd

Topicstarter
cygwin en gimp draai ik bedeide niet onder cygwin....
Pagina: 1