Toon posts:

[3Com] 3C905C-TX-m: Veilig of juist niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat een router een bepalende factor is in het functioneren van je netwerk, zoals de performance, is een goeie netwerk kaart van belang. -dacht ik zo-

Zodoende zit ik er over na te denken om een 3com managed kaart aan de internet zijde in de router te prikken. maar juist omdat ie managed is, en dus benaderbaar, vraag ik me af: is dit nou zo verstanding? :?

Kan ik niet beter een unmanaged kaartje erin prikken? Of zelfs: eentje van Realtek omdat het toch niet zo veel uit maakt? (minder kostbaar).

Wat vind(en) jij / jullie?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dat managed heeft alleen betrekking op het feit dat ie kan booten via het lan (wol)

verder is ie niks niet onveiliger als een realtek oid

A wise man's life is based around fuck you

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 09 februari 2002 10:11 schreef zwelgje het volgende:
dat managed heeft alleen betrekking op het feit dat ie kan booten via het lan (wol)

verder is ie niks niet onveiliger als een realtek oid
indd dat maakt niet veel uit. Er was wel sprake van nic's die specifieke functies hadden om dDOS attacks tegen te gaan of toch het effect ervan een beetje te kunnen opvangen maar ik weet niet of er zo'n kaartjes al te koop zijn.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Managed = bootable

Er is in veiligheid geen verschil tussen 3com en Realtek, maar als je het geld ervoor over hebt zou ik 3com nemen.

Ikzelf heb alles op Realtek lopen en ben er absoluut niet ontevreden over.

• Smirnoff
  • Laatst online: 21-08 09:29
Ik heb hier altijd 2 realtek kaartjes in mijn PC gehad, altijd netjes gelopen. (ook op router)

Nu sinds kort heb ik deze 2 vervangen voor 1 3com 3c905c-tx,
voor mijn gevoel loopt deze kaart toch net iets netter.

Maar allebei goede kaartjes (alleen de prijs ;)

Verwijderd

Ik koop m'n 3Commetjes bij een zaakje dat hoofdzakelijk gebruikte hardware verkoopt. Scheelt veel geld. Net nog een 3c900-tpo (10Mbit) gekocht voor m'n internet, doet 't prima.

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Ik heb ook een 3Com 3c900 TPO voor mijn internetverbinding, de rest allemaal 3Com 3C 905 Tx kaartjes, sommige managed, andere niet, ik zou gewoon gaan voor 3com als je wat goedkoop kunt krijgen. 2e hands zijn ook best vaak van die tx kaartjes te krijgen.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

[off-topic]
Ik vind die managed kaartjes vrij vervelend. Op m'n werk hebben we die ook, maar die boot-zooi gebruik je toch nooit, en het kost wel 5 seconden opstarttijd.
Weet iemand hoe je dat uit kan zetten?
[/off-topic]

• Predator
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 09 februari 2002 18:10 schreef GraasGast het volgende:
[off-topic]
Ik vind die managed kaartjes vrij vervelend. Op m'n werk hebben we die ook, maar die boot-zooi gebruik je toch nooit, en het kost wel 5 seconden opstarttijd.
Weet iemand hoe je dat uit kan zetten?
[/off-topic]
Probeer eens een config tooltje te downen van de producent.
Voor 3com kaarten zijn er van die 3cxxx.exe tooltjes waarmee je diverse instellingen van je nic kan wijzigen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Hee sorry, maar mijn nic-jes met realtek chipset kun je ook bootable maken/zijn door de bootrom-chip.
Als je de 3c509ctx-m beschrijving leest dan kom je ook termen tegen zoals snmp, dmi (v1+2) enzovoorts. niet met de realtek. En juist bijv. met snmp kun je vanalles veranderen en uit lezen.... Ik ben dus van mening dat de managed functie verder gaat dan alleen maar de bootrom-chip.
Daarom ook de vraag over hoe veilig het is om z'n nic aan de inet zijde te hangen. mbt tot snmp etc. :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op zondag 10 februari 2002 14:18 schreef Snailer het volgende:
Hee sorry, maar mijn nic-jes met realtek chipset kun je ook bootable maken/zijn door de bootrom-chip.
Als je de 3c509ctx-m beschrijving leest dan kom je ook termen tegen zoals snmp, dmi (v1+2) enzovoorts. niet met de realtek. En juist bijv. met snmp kun je vanalles veranderen en uit lezen.... Ik ben dus van mening dat de managed functie verder gaat dan alleen maar de bootrom-chip.
Daarom ook de vraag over hoe veilig het is om z'n nic aan de inet zijde te hangen. mbt tot snmp etc. :)
als je geen snmp daemon draait is er niks aan de hand hoor, draai je dit echter wel, dan heb je met die 3com kaart wel weer extra 'uitlees' opties

A wise man's life is based around fuck you

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Wat is dat snmp dan voor iets?
Pagina: 1