[RPG] pen&paper games

Pagina: 1
Acties:

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Naar aanleiding van topic vroeg ik me af hoe zo'n spel nu precies gaat. Ik weet dat er een GM master is die avonturen verzind maar hoe bepaal je of je character sterker word en hoe die zich ontwikkeld.

Is hiet misschien op inet een GOEDE (liefst nederlandse) uitleg over te vindden?

bvd :)

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:01
Op GoT werd dat volgens mij zelfs gespeeld.
Maar dan met beeldscherm en Toetsenbord, incl regels enzo.. (een heleboel text :D) zoek dat topic eens op zou ik zeggen (of als iemand anders zo aardig is :P)

/edit, was niet zo moeilijk te vinden, staat gewoon onder dit topic ;)
[topic=303955/1/100]

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-11 12:57

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Het echte role-playen vindt plaats in de topics genaamd "Lord Daemon's Campaign" en "Icestorm's Campaign". :) Hoewel topic-roleplayen niet helemaal hetzelfde is als IRL role-playen geeft het wel een leuk beeld.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• urf
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 23:54 schreef Lord Daemon het volgende:
Het echte role-playen vindt plaats in de topics genaamd "Lord Daemon's Campaign" en "Icestorm's Campaign". :) Hoewel topic-roleplayen niet helemaal hetzelfde is als IRL role-playen geeft het wel een leuk beeld.
Ik probeer het wel een beetje te volgen maar het ziet er gewoon uit als een 'verhaaltje'. Is er ook een uitleg?

• urf
  • Niet online
In het EW document heb ik een veel uitvoeriger beschrijving staan, pagina 58 en verder, maar dat is niet echt nodig.
Is dit een document met regels LD? Kan je het dan 'per ongeluk' ff mailen? :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:33
Ik zal proberen het enigzins uit te leggen. De beste manier blijft toch om het te spelen.

Je hebt idd de Dungeon Master, zie hem als een God, hij kan alles met je doen, en als je hem uitscheld gooit ie een meteoriet op je char ;) (niet te serieus opvatten, maar hij is wel God)

De DM bepaald alles, of je monsters tegen komt, hoe sterk de monsters zijn, of je in een bos/stad/kerker bent etc.

Aan het begin van het spel maak je een char aan, dit doe je door voor alle stats (Strength, Dexterity, Constitution, Wisdom, Intelligence, Charisma - volgens mij vergeet ik er een) met een dobbelsteen te rollen hoe hoog hij is. Op welke manier je dit rolled, dus met hoeveel dobbelstenen, moet je met je DM afspreken.

Daarna kies je wat voor race (bv Elf, Human, Gnome, Half-Orc, etc.) en wat voor class (bv Fighter, Paladin, Mage, Druid, Monk, etc.) je wil zijn. Elke class en race heeft zijn voor en zijn nadelen.

Er zijn een aantal verschillende dices. Degene die je waarschijnlijk gaat gebruiken zijn de D3, D4, D6, D8, D10, D20 en een percental dice. De "D" staat voor die of dice, en het getal daar achter hoeveel vlakken hij heeft. Een percental dice, is een D10 waarbij i.p.v. eenheden, tientallen opstaan. Hiermee kun je dus 10-100 gooien. Samen met een normale D10 wordt dit gebruikt voor oa je procent kans om bv een deur in te rammen.

Nu kun je gaan spelen, je DM geeft eerst een inleiding van het verhaal waar je in speelt. Daarna is het all up to you wat je gaat doen. Over het algemeen speel je in een party, dus met nog wat mensen waar je mee samen speelt, die elk een eigen char hebben. Je bepaald nu zelf wat je doet, bv of je naar een tavern gaat of de stad uit, grot in, enz. De mogelijkheden zijn in principe oneindig, en de enige grenzen zijn de abilities van je char.

Het is de bedoeling dat je role-played, als je char bv een Wisdom van 3 heeft, dan is het niet erg logisch dat jij alles kan bedenken. Kortom je staat voor een zwarte wolk, en je kan niet zien hoe lang hij verder is. Dan ben jij dus niet degene die bedenkt om er een fakkel in te houden om te kijken of het een Death Cloud (geen zuurstof aanwezig) is.

Het vechten met monsters gaat geheel met de dobbelstenen. Je DM verteld je waar jij staat en waar de monsters staan. Nu wordt er eerst voor initiative gerolled, dit doe je met een D10, je kijkt zo wie er eerst gaat (laagst = eerst). Nu moet je bepalen op welk monster je gaat inhakken/spell casten. Vervolgens (als je er al naast staat) gooi je met een D20 om te bepalen of je raak slaat of niet. Je DM zal deze berekening wel aan je uitleggen. Als je een 1 gooit is het een critical miss en als je 20 gooit een criticall hit. Bij een critical miss gaat er iets ongelofelijk fout. Bv je hakt in je teen ipv op je vijand ofzo. Bij een critical hit gaat je aanval geweldig. Je raakt de vijand precies waar hij vulnerable (sorry kan niet op nederlandse woord komen) is. Afhankelijk van je wapen doe je nu 2x of 3x (of meer) zoveel damage.

Als het gevecht is afgelopen krijg je experience voor alle monsters samen gedeelt door het aantal party members. Als je genoeg experience hebt om naar het volgende level te gaan, moet je rollen voor je hitpoints die je erbij krijgt, de dice die je gebruikt hangt van je class af.

Naja dit was wel zo'n beetje de basics, behalve dan over spells casten enzo, maar daar hebbik nu ff geen zin in om dat te typen, misschien morgen.

Al deze info staat trouwens helemaal uitgewerkt in het Player's Hand Book.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 00:06 schreef The Will het volgende:
Ik zal proberen het enigzins uit te leggen. De beste manier blijft toch om het te spelen.

Je hebt idd de Dungeon Master, zie hem als een God, hij kan alles met je doen, en als je hem uitscheld gooit ie een meteoriet op je char ;) (niet te serieus opvatten, maar hij is wel God)

De DM bepaald alles, of je monsters tegen komt, hoe sterk de monsters zijn, of je in een bos/stad/kerker bent etc.

Aan het begin van het spel maak je een char aan, dit doe je door voor alle stats (Strength, Dexterity, Constitution, Wisdom, Intelligence, Charisma - volgens mij vergeet ik er een) met een dobbelsteen te rollen hoe hoog hij is. Op welke manier je dit rolled, dus met hoeveel dobbelstenen, moet je met je DM afspreken.

Daarna kies je wat voor race (bv Elf, Human, Gnome, Half-Orc, etc.) en wat voor class (bv Fighter, Paladin, Mage, Druid, Monk, etc.) je wil zijn. Elke class en race heeft zijn voor en zijn nadelen.

Er zijn een aantal verschillende dices. Degene die je waarschijnlijk gaat gebruiken zijn de D3, D4, D6, D8, D10, D20 en een percental dice. De "D" staat voor die of dice, en het getal daar achter hoeveel vlakken hij heeft. Een percental dice, is een D10 waarbij i.p.v. eenheden, tientallen opstaan. Hiermee kun je dus 10-100 gooien. Samen met een normale D10 wordt dit gebruikt voor oa je procent kans om bv een deur in te rammen.

Nu kun je gaan spelen, je DM geeft eerst een inleiding van het verhaal waar je in speelt. Daarna is het all up to you wat je gaat doen. Over het algemeen speel je in een party, dus met nog wat mensen waar je mee samen speelt, die elk een eigen char hebben. Je bepaald nu zelf wat je doet, bv of je naar een tavern gaat of de stad uit, grot in, enz. De mogelijkheden zijn in principe oneindig, en de enige grenzen zijn de abilities van je char.

Het is de bedoeling dat je role-played, als je char bv een Wisdom van 3 heeft, dan is het niet erg logisch dat jij alles kan bedenken. Kortom je staat voor een zwarte wolk, en je kan niet zien hoe lang hij verder is. Dan ben jij dus niet degene die bedenkt om er een fakkel in te houden om te kijken of het een Death Cloud (geen zuurstof aanwezig) is.

Het vechten met monsters gaat geheel met de dobbelstenen. Je DM verteld je waar jij staat en waar de monsters staan. Nu wordt er eerst voor initiative gerolled, dit doe je met een D10, je kijkt zo wie er eerst gaat (laagst = eerst). Nu moet je bepalen op welk monster je gaat inhakken/spell casten. Vervolgens (als je er al naast staat) gooi je met een D20 om te bepalen of je raak slaat of niet. Je DM zal deze berekening wel aan je uitleggen. Als je een 1 gooit is het een critical miss en als je 20 gooit een criticall hit. Bij een critical miss gaat er iets ongelofelijk fout. Bv je hakt in je teen ipv op je vijand ofzo. Bij een critical hit gaat je aanval geweldig. Je raakt de vijand precies waar hij vulnerable (sorry kan niet op nederlandse woord komen) is. Afhankelijk van je wapen doe je nu 2x of 3x (of meer) zoveel damage.

Als het gevecht is afgelopen krijg je experience voor alle monsters samen gedeelt door het aantal party members. Als je genoeg experience hebt om naar het volgende level te gaan, moet je rollen voor je hitpoints die je erbij krijgt, de dice die je gebruikt hangt van je class af.

Naja dit was wel zo'n beetje de basics, behalve dan over spells casten enzo, maar daar hebbik nu ff geen zin in om dat te typen, misschien morgen.

Al deze info staat trouwens helemaal uitgewerkt in het Player's Hand Book.
ten eerste: vulnerable is kwetsbaar
ten tweede: bedankt voor de uitleg
ten derde: is dat hadboek te lezen op inet (zo nee, wat kost het ongeveer)
ten vierde: is er iemand in Alphen a/d Rijn die het een keer aan mij uit wil leggen / met mij wil spelen? :)

• The Will
Ja er zijn wel netbooks, maar een handbook is ongeveer 200 pagina's en dat leest niet echt lekker op i-net. Je hoeft het natuurlijk niet allemaal te lezen, maar het is aan te raden om in je groep waar je mee speelt minstens 1 Player's Handbook en 1 DM Guide te hebben.

De prijs was toen ik 3e editie boeken kocht zo'n 50 gulden per stuk. Ik weet niet hoe duur het nu is. Je kan trouwens als je net begint het beste de 3e editie nemen omdat die makkelijker te begrijpen is voor beginners.

Edit: Soz, ik woon in Utrecht, en ik zou niet eens weten waar Alphen a/d Rijn lag ;)

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zaterdag 09 februari 2002 00:02 schreef urf het volgende:

[..]

Is dit een document met regels LD? Kan je het dan 'per ongeluk' ff mailen? :)
Sterker nog, ik kan het je expres mailen, aangezien het geheel door mij geschreven is. Het is ook gratis, dus iedereen mag het legaal verspreiden. :) Beter nog, je kunt het downloaden: http://www.phys.uu.nl/~gijsbers/ew/EW02Beta.zip

In het begin staat ook een uitleg over wat roleplayen precies inhoudt, wellicht nog een leuke tweede bron naast het stuk van The Will.

[Edit]

Overigens in het verhaal van The Will toegspitst op Dungeons & Dragons, wat de populairste maar zeker niet de enige RPG is. Er zijn er honderden, waaronder dus ook Eternal Worlds.

• The Will
Toevoeging voor de Mage:

De Mage moet voordat hij een spell kan casten zijn spells memorizen. Dit is gewoon simpelweg aangeven dat je bepaalde spells "instudeert". Hierna moet je resten om je spells te kunnen casten. Bij veel spells heb je een casting time, dit kun je zien als je weapon speed, je moet dat bij je Initiative throw op tellen om te kijken of je eerder bent dan de enemies.

Als je tijdens het casten wordt onderbroken door een aanval van de vijand, die raak is, heb je grote kans dat hij mislukt (of hij mislukt altijd, dat weet ik niet meer)

Als je je spell eenmaal hebt gecast, heb je hem niet meer gememorized en kan je hem dus niet nog een keer casten, je kan natuurlijk wel dezelfde spell vaker memorizen. Ook als je spell failed moet je hem weer opnieuw memorizen.

Veel DM's hebben trouwens een eigen Magic system bedacht waardoor het memorizen van spells niet meer nodig is, in de 3e editie is ook een Sorceror class, die hoeft zijn spells ook niet te memorizen, maar heeft een vast aantal spells per dag. Maar dat moet je zelf maar lezen.

En nu houdt ik op, dit is alle info waar ik niet zo veel bij na hoef te denken. En het is al laat ;)

Misschien dat ik morgen nog ff het stukkie over Saving throws kan neerplanten ;)

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 00:19 schreef Lord Daemon het volgende:

[..]

Sterker nog, ik kan het je expres mailen, aangezien het geheel door mij geschreven is. Het is ook gratis, dus iedereen mag het legaal verspreiden. :) Beter nog, je kunt het downloaden: http://www.phys.uu.nl/~gijsbers/ew/EW02Beta.zip

In het begin staat ook een uitleg over wat roleplayen precies inhoudt, wellicht nog een leuke tweede bron naast het stuk van The Will.
Thnx!! Alleen beetje jammer dat het engels is :)
Gaat het BTW ook op voor andere spellen als 'eternal worlds'? Ga het morgen maar es 'ff' lezen.

• The Will
Eternal Worlds is d8 ik het eigen "systeem" wat LD zelf geschreven heeft. Ik heb hier nog ergens de eerste versie liggen, ik d8 dat dat uit de tijd was dat LD nog geen mod was maar dat weet ik niet meer. ;)

Edit: Dit is dus anders dan de standaar (A)D&D regels, het is dus alleen van toepassing op games die gebruik maken van de Eternal Worlds setting.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 00:23 schreef The Will het volgende:
Eternal Worlds is d8 ik het eigen "systeem" wat LD zelf geschreven heeft. Ik heb hier nog ergens de eerste versie liggen, ik d8 dat dat uit de tijd was dat LD nog geen mod was maar dat weet ik niet meer. ;)
En jij had het over AD&D?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Hoe bedoel je? Eternal Worlds is een systeem, niet een wereld of een campaign. Je kan het gebruiken in iedere fantasy setting die je wilt, en in iedere campaign daarin die je wilt. Net zoals Dungeons & Dragons.

[Edit]

uit de tidj dat ik geen mod was? Eternal Worlds is een half jaar oud, en ik ben al iets van 1.5 jaar mod dacht ik - dus je zit er best wel naast. :) Ik had toen nog geen mod-rechten in Spielerij, maar dat is iets anders.

• The Will
That's what I said ;)
Op zaterdag 09 februari 2002 00:23 schreef urf het volgende:

[..]

En jij had het over AD&D?
Deze opmerking snap ik trouwens niet helemaal W8 ik snap het al. Ja ik had het over (A)D&D.

Edit: Ahh whatever, is iig lang geleden, toen ik er nog maar weinig van begreep. ;)

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Maar waarom lijkt het dan net in LD's campaign of ze gewoon een verhaal aan het schrijven zijn? Of is het uiteindelijke doel een leuk verhaal over te houden? :?

Vast een onzettende n00b vraag :)

• The Will
Het is onmogelijk om op een forum constant alles door de DM te laten doen omdat het dan ontzettend lang duurt voordat je verder kan. Hierom hebben alle spelers, een soort van eigen DM rechten, in bepaalde maten. Ze mogen zelf dingen zeggen, en dingen bepalen. Als een DM het er niet mee eens is verandert hij het.

Beetje vaag uitgelegd maar ik hoop dat je het begrijpt.

Edit: De spelers hebben hier dus een grotere mate van vrijheid, zolang ze maar niet meteen het beste wapen uit het spel vinden ofzo.

Edit 2: En zo n00b is het niet hoor, opzich best logisch dat je het niet begrijpt omdat het een stuk minder op (A)D&D lijkt.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 00:29 schreef The Will het volgende:
Het is onmogelijk om op een forum constant alles door de DM te laten doen omdat het dan ontzettend lang duurt voordat je verder kan. Hierom hebben alle spelers, een soort van eigen DM rechten, in bepaalde maten. Ze mogen zelf dingen zeggen, en dingen bepalen. Als een DM het er niet mee eens is verandert hij het.

Beetje vaag uitgelegd maar ik hoop dat je het begrijpt.

Edit: De spelers hebben hier dus een grotere mate van vrijheid, zolang ze maar niet meteen het beste wapen uit het spel vinden ofzo.
Ik denk dat ik het wel begrijp ja. De spelers mogen zegmaar zelf ongeveer bedenken wat voor problemen ze tegen komen. Toch?

• The Will
Neuj niet precies, je hebt zeg maar een verhaallijn. Nu in IceStorm's Campaign zitten ze in een grot mijn. De DM zegt bv dat er 2 guards staan, de spelers spelen nu dus zeg maar ook even voor de guards. Bv als iemands sneak attack mislukt bepaalt die speler ook dat de guard dus op hem inhakt, of weg rent om hulp te halen.

Ik hoop dat ik het zo duidelijker heb gemaakt. Ze bepalen bv niet of ze in een trap flikkeren ofzo, dat zegt de DM maar ze kunnen wel bepaalde dingen zelf besturen.

Edit: Lord Daemon ik weet al waarom ik d8 dat jij toen geen mod was. Toen hadden de mods nog geen roode namen, en ik kan me herinneren dat jouw nick gewoon zwart was. Dus vandaar ;)

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 00:33 schreef The Will het volgende:
Neuj niet precies, je hebt zeg maar een verhaallijn. Nu in IceStorm's Campaign zitten ze in een grot mijn. De DM zegt bv dat er 2 guards staan, de spelers spelen nu dus zeg maar ook even voor de guards. Bv als iemands sneak attack mislukt bepaalt die speler ook dat de guard dus op hem inhakt, of weg rent om hulp te halen.

Ik hoop dat ik het zo duidelijker heb gemaakt. Ze bepalen bv niet of ze in een trap flikkeren ofzo, dat zegt de DM maar ze kunnen wel bepaalde dingen zelf besturen.
Ik denk dat ik het wel ongeveer begrijp. Het klinkt allemaal wel leuk. Ik ga maar es die handleiding van LD doorlezen en ff kijken of er toevallig nog mensen zijn in omg Alphen a/d Rijn die dit ook spelen.

Weet je nog iemand? ;)

• The Will
Nope de enige die ik ken die het spelen zijn ik (woon in Utrecht) en me neefjes (wonen in Den Haag). Dus daar kan ik je verder niet mee helpen.

Maar ik weet niet of jullie een Game winkel hebben waar veel Magic/table-top games worden gespeeld. Zo ja dan moet je daar eens gaan rondvragen.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 00:37 schreef The Will het volgende:
Nope de enige die ik ken die het spelen zijn ik (woon in Utrecht) en me neefjes (wonen in Den Haag). Dus daar kan ik je verder niet mee helpen.

Maar ik weet niet of jullie een Game winkel hebben waar veel Magic/table-top games worden gespeeld. Zo ja dan moet je daar eens gaan rondvragen.
Niet waar ze worden gespeeld. Wel een winkel(tje) waar ze die bende verkopen (ik dacht zelfs 2 :? ). Ik zal daar eens heen gaan volgende week en ff rondvragen (morgen kan niet, moet ik werken :( )

• The Will
Ik denk dat je daar wel wat kans hebt om spelers te vinden. En anders zou ik het echt niet weten. Maar ik zou zeggen vraag daar wat rond.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Is goed. iig bedankt.

Voor alle anderen die dit lezen: meer uitleg is altijd welkom, eventueel ook goed inet sites over RPG's (liefst nederlands :) ) :)

• The Will
Ik heb zelf nog nooit een site gezien waar ze de basic rules van AD&D helemaal uitleggen. Maar goed ik heb nu toch een week vakantie dus misschien dat ik hier nog wat dieper kan ingaan op de details.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 00:43 schreef The Will het volgende:
Ik heb zelf nog nooit een site gezien waar ze de basic rules van AD&D helemaal uitleggen. Maar goed ik heb nu toch een week vakantie dus misschien dat ik hier nog wat dieper kan ingaan op de details.
Als je tijd en zin hebt om het voor een n00b uit te leggen mag je het wel mailen (email staat in profile). Als je geen zin hebt: dan niet :)

Ik ga iig proberen wat meer info te zoeken en mensen die het spelen in mijn omgeving

• The Will
U hoort nog van mij ;)

Anders moet ik me toch alleen maar vervelen, en heb al van meerdere vragen gekregen hoe het nou allemaal in elkaar zat.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 00:50 schreef The Will het volgende:
U hoort nog van mij ;)

Anders moet ik me toch alleen maar vervelen, en heb al van meerdere vragen gekregen hoe het nou allemaal in elkaar zat.
Oke dan, alvast bedankt. :)

[nutteloze edit] Kga nu slapen, post maar flink door :) Ik zie morgen avond wel hoe het erbij staat :) [/edit]

• The Will
Ik ga het hier niet meer posten totdat ik helemaal klaar ben. Ik maak um wel gewoon in Word en dan plant ik hier wel een linkje neer.

There is no magic.

Verwijderd

The Will ben je al klaar?
...

In Roermond is een winkel die WarHammer (/40k) verkoopt. Liggen ook verschillende Codexen. Misschien dat iemand daarin geinteressers is? :)

• The Will
Of ik al klaar ben? Grapjas. Ik ben gisteren om half 2 ofzo naar bed gegaan hoor, en voor zover ik weet typ ik niet in me slaap. Ik ga zo weer weg, misschien dat ik vanavond wat tijd heb.

Edit: Warhammer is volgens mij wel leuk, maar ik zal het nooit gaan spelen want het is veel te duur.

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Trouwens, bijna een geniale RPG-link vergeten:

Uncle Figgy

Vooral Uncle Figgy's Guides zijn erg nuttig - voor jou dan met name de "Uncle Figgy's Guide to Roleplaying for Non-Roleplayers" en "Uncle Figgy's Guide to Good RolePlaying". Alles in het Engels, maar ik denk dat je sowieso erg weinig Nederlands gaat vinden eigenlijk.

• urf
  • Niet online
Op zaterdag 09 februari 2002 12:17 schreef Lord Daemon het volgende:
Trouwens, bijna een geniale RPG-link vergeten:

Uncle Figgy

Vooral Uncle Figgy's Guides zijn erg nuttig - voor jou dan met name de "Uncle Figgy's Guide to Roleplaying for Non-Roleplayers" en "Uncle Figgy's Guide to Good RolePlaying". Alles in het Engels, maar ik denk dat je sowieso erg weinig Nederlands gaat vinden eigenlijk.
thnx, ik zal eens kijken :)

• urf
  • Niet online
Schiet je 'handleiding' al een beetje op The Will?

• The Will
Ik ben atm bezig met een beschrijving van de classes en het character generaten. Dus het duurt nog wel ff, maja ik heb toch vakantie.

En voor info over het Role Playen, dus zonder de rules van D&D enzo, moet je idd eens naar die guides van Uncle Figgy kijken.

There is no magic.

Verwijderd

The Will ben je al klaar? >:)

Lord Deamon: goede site :)

• The Will
ItSnows weer met z'n brutale opmerkingen ;)

Neuj d'r zijn 12 classes dus dat duurt wel ff, nogal moeilijk om van sommige classes een beschrijving te bedenken. Ik ga me Player's Handbook dus maar weer opzoeken en daar wat uit halen.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 00:45 schreef The Will het volgende:
ItSnows weer met z'n brutale opmerkingen ;)

Neuj d'r zijn 12 classes dus dat duurt wel ff, nogal moeilijk om van sommige classes een beschrijving te bedenken. Ik ga me Player's Handbook dus maar weer opzoeken en daar wat uit halen.
Iig alvast bedankt. Enig idee wanneer we ongeveer resultaat kunnen verwachten? ;)

ps Kheb waarschijnlijk iemand gevonden om mee te spelen! :7

• The Will
Dat is goed nieuws, alhoewel je wanneer je met z'n tweeën bent je eigenlijk nog niet echt genoeg spelers hebt, maar het begin is er.

Ik denk dat je uiterlijk dinsdag wel een voorlopige versie hebt. Ik denk eerder aan maandag avond ofzo. Ik zal iig proberen hem zo snel mogelijk af te maken.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 01:05 schreef The Will het volgende:
Dat is goed nieuws, alhoewel je wanneer je met z'n tweeën bent je eigenlijk nog niet echt genoeg spelers hebt, maar het begin is er.

Ik denk dat je uiterlijk dinsdag wel een voorlopige versie hebt. Ik denk eerder aan maandag avond ofzo. Ik zal iig proberen hem zo snel mogelijk af te maken.
Als het goed is is het een groepje. Ik krijg binnenkort een telefoonnummer van een collega :)

Nu maar hopen dat het coole gasten/meiden zijn :)

• urf
  • Niet online
Verder niemand die een uitleg heeft toevallig? :)

offtopic:
Kan je niet alvast een voorlopige versie van je uitleg online zetten The Will? Kan ik alvast beginnen met lezen :)

• The Will
Ik dacht eigenlijk dat ik het ja al gemeeld had hoor :?

Naja, ik ben iig nu al wat verder dus zal het wel nog een keer mailen. Ik heb gewoon het mail adres van uit je profile gebruikt. Maar goed ik zal het wel nog een keer proberen.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op zondag 10 februari 2002 16:34 schreef The Will het volgende:
Ik dacht eigenlijk dat ik het ja al gemeeld had hoor :?

Naja, ik ben iig nu al wat verder dus zal het wel nog een keer mailen. Ik heb gewoon het mail adres van uit je profile gebruikt. Maar goed ik zal het wel nog een keer proberen.
Ik heb hem. thnx

• urf
  • Niet online
Het lijkt ondertussen meer een gesprek tussen ons 2 :)

Is er verder niemand die dit veel speelt en evt een uitleg heeft? En als je zelf vragen hebt mag dat hier ook wel hoor :D

• The Will
De RPG topics komen meestal om 23:00 pas weer op gang ;)

Maar dan gaan ze ook ontzettend hard, overdag wordt er nogal weinig in RPG topics gepost, behalve in dat topic over RPG maken.

There is no magic.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Vertel eens wat voor uitleg je nog meer wilt hebben?

• The Will
Oke, eindelijk is mijn guide klaar (voorlopig). Er komen nog wel wat in-depth Guides, maar dat gaat nog wel even duren. Mijn prioriteit ligt nu bij mijn server fixen.

O ja, sorry dat ik um niet gisteren al had, maar dat Ragnarok werkt errug verslavend ;)

Hier kun je de guide vandaan halen.

There is no magic.

• urf
  • Niet online
Op woensdag 13 februari 2002 20:43 schreef The Will het volgende:
Oke, eindelijk is mijn guide klaar (voorlopig). Er komen nog wel wat in-depth Guides, maar dat gaat nog wel even duren. Mijn prioriteit ligt nu bij mijn server fixen.

O ja, sorry dat ik um niet gisteren al had, maar dat Ragnarok werkt errug verslavend ;)

Hier kun je de guide vandaan halen.
thnx, ga hem ff lezen :)
En dat ragnarok maar es spelen denk ik. klinkt allemaal wel geinig :)
Pagina: 1