[traffic shapen | nt4]

Pagina: 1
Acties:

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:56
Ik heb hier een routertje staan met nt4 workstation en winroute pro. Mijn broer schijnt het nogal leuk te vinden om de volle 16 kb/s upload naar anderen te senden...

Wat ik wil is dit:
Zijn uploadsnelheid beperken tot 1 kb/s zodat hij ook een beetje kan internetten, maar niet meer zo uploaden. Kan dit met winroute? Ik kon niet echt wat vinden. En kan het anders met een ander programma? En zo ja, welke?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Dat kan maar niet met winroute...
Met Sygate office network moet het wel lukken. Ofwel met iets geavanceerde dingen: Linux ;) of win2k AS
Sygate® Office Network:
Dynamic Bandwidth Optimization:

Sygate Office Network ensures bandwidth hungry applications, such as large file transfers, do not impact/degrade your network performance.

Bandwidth Management and Control:

Improves the performance of your Internet connection by giving business-critical applications and/or users top priority.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• JJJ
Op zaterdag 09 februari 2002 10:48 schreef Predator het volgende:
Dat kan maar niet met winroute...
Met Sygate office network moet het wel lukken. Ofwel met iets geavanceerde dingen: Linux ;) of win2k AS
[..]
Sygate Office Network zal wel te zwaar zijn voor die PC. Voor zover ik weet moet je dan ook clients op de client-pc's installeren, en dat heb ik liever niet.

Linux had ik wel, maar als dat ding crasht en ik ben er niet, dan zitten mijn ouders zonder inet. Win2k AS is ook veel te zwaar, dat draait nl. niet op 32 mb ram :P

Verwijderd

*grin* zo'n tooltje zou ik nou ook, voor een nogal heftig/frequent quakend spelend broertje :)

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op zaterdag 09 februari 2002 10:49 schreef JJJ het volgende:

[..]

Sygate Office Network zal wel te zwaar zijn voor die PC. Voor zover ik weet moet je dan ook clients op de client-pc's installeren, en dat heb ik liever niet.

Linux had ik wel, maar als dat ding crasht en ik ben er niet, dan zitten mijn ouders zonder inet. Win2k AS is ook veel te zwaar, dat draait nl. niet op 32 mb ram :P
Dat sygate packet zal wel niet zo zwaar zijn hoor en je hoeft niets op de clients pc's te installeren. Het werkt vergelijkbaar met winroute. Je kan zelf de client config doen.
System Requirements:

Gateway PC:

Intel® 486 (or equivalent) processor or faster
Windows 95/98/NT 4.0 with SP4+/2000/ME, and XP
32 MB of RAM or higher
10 MB free disk space
DSL, DirecPC, or Cable Modem and Two Network Interface cards or one Network Interface Card and a dial-up analog or ISDN modem.
A working Internet account with Microsoft Dial-Up Networking 1.2 or higher, America Online 4.0 or higher, DirecPC, or a Cable or DSL service.
TCP/IP protocol installed
Client Machines:

Any TCP/IP client including MS Windows, Linux, Unix, and Macintosh workstation
^^^^^^^ Moet geen probleem zijn dus
Linux crashen :? Ik heb echt nog nooit linux zien crashen zodat reboot nodig was (en ik heb al veel linux gebruikt). Wel X of progs en zo zien crashen maar dan kan je gewoon op de shell verder.

• JJJ
Op zaterdag 09 februari 2002 11:02 schreef Predator het volgende:

[..]

Dat sygate packet zal wel niet zo zwaar zijn hoor en je hoeft niets op de clients pc's te installeren. Het werkt vergelijkbaar met winroute. Je kan zelf de client config doen.
[..]

^^^^^^^ Moet geen probleem zijn dus
Linux crashen :? Ik heb echt nog nooit linux zien crashen zodat reboot nodig was (en ik heb al veel linux gebruikt). Wel X of progs en zo zien crashen maar dan kan je gewoon op de shell verder.
Ik blijf liever bij winroute. Dat werkt nu goed en ik heb het pakket al 'gekocht' :)
Linux was btw niet gecrasht, de netwerkkaarten wilden alleen niet meer up, PCI bus errors.

[edit]
Wat ik nu wil: Een tool die bandwidth kan cappen per ip.

• JJJ
Ik heb dat Sygate Office Network geprobeerd, maar die wil niet installeren op mijn PC. Hij zegt elke keer dat het package corrupt is... ook als ik de file van andere servers haal.

Zijn er nog andere opties? Een duidelijk antwoord over bandwidth cappen onder windows is nog niet gegeven in de search.

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Ik heb gisteren hier dit topic gezien, misschien kan je dat programma eens proberen ?

• JJJ
Op zondag 10 februari 2002 11:37 schreef Predator het volgende:
Ik heb gisteren hier dit topic gezien, misschien kan je dat programma eens proberen ?
Hee, dank je wel! Ik ga het proberen!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Laat je ff weten hoe het is gegeaan, ik kan die agent software namelijk niet installeren :(

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• JJJ
Op zondag 10 februari 2002 15:47 schreef -=!ME!=- het volgende:
Laat je ff weten hoe het is gegeaan, ik kan die agent software namelijk niet installeren :(
Ik heb het niet geprobeerd; bij die software moet je clients installeren op de client pc's, en dat wil ik niet. Bovendien is het pakket te groot qua hdd space :'(
Pagina: 1