Dual xp maar gf2 hangt, wat nu??

Pagina: 1
Acties:

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik heb een tiger 2460 met een dual xp 1700+
daarop een gf2mx400 kaartje en nu is het probleem dat als ik die kaart echt wil gaan gebruiken, dat ie dan heel fijn ff mijn pc reboot. Is dit een bekend probleem met de tiger 2460 of ligt dit echt aan mij :?
Ik heb 2000 en xp geprobeert en bij allebei hetzelfde probleem. WAT NU?????

Ik heb morgen een lan, dus tja, uhm ik heb hem morgen echt nodig, alle hulp is welkom, en alsjeblieft niet van die onzinnige posts.

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je er een fatsoenlijke voeding in hebt hangen.
Mijn simpele celeron tnt2 systeem begon zich ook steeds te rebooten nadat ik een writer en tweede harde schijf installeerde. Ik kon hieruit alleen concluderen dat de voeding het niet trok en inderdaad bleek met een nieuwe voeding het probleem verholpen.
In jouw geval ga ik uit van een 350W+ voeding, zeker met zo'n dual configuratie.
edit:

Ik vergeet het belangrijkste te melden:
Dit was altijd bij het starten van een willekeurig 3d spel, dus als ik het systeem naar z'n limiet drukte. Ik neem aan dat je dat ook bedoelt met 'de videokaart gebruiken'.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:30

Appie

F1RST Racing

klinkt zoals tony al zei als een voedingsprobleempje

Overigens: beetje jammer van je mogelijkheden van je systeem in vergelijking met de performance van je videokaart.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Welke detonator gebruik je? Probeer 21.81 of 21.83 eens; die geven in samenwerking met de TigerMP het beste resultaat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Leg anders een gewoon al je losse apparatuur zoals hardeschijven aan een andere voeding, en probeer dan opnieuw. Het kan namelijk heel goed zijn dat je voeding het niet allemaal trekt.
Ik heb een 2de 600 watter erbij moeten plaatsen omdat die eerste niet al mijn zooi kon voorzien van genoeg sap :/
==> uiteindelijk wel een mooie casemod geworden :P

Trouwens, een GF2MX zou het wel moeten doen, heb ik een tijdje op gedraaid toen mijn GF2Ultra terug naam de fabrikant was.
Tjah, moest mijn andere server het maar ff met een 2 MB trident kaartje doen :D

Suc6, ik hoop dat je je prob kunt oplossen, een LAN missen is niet echt fijn :'(

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Heb nu een andere psu eraan gehangen als extra, daar zit alle overige apparatuur op en alleen mijn mainboard zit op de 350 Watt. Er zit 1 xp nu op, heb er ff 1 af gehaald. En dan nog 256 MB DDR en die Gforce 2.
Maar hij blijft zo instabiel als de pest. Heeft er iemand enig id. Ik heb echt SNEL hulp nodig daarvoor. Hij moet vanavond en vannacht mijn plezier voorzien op een lan. :'(

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
• probeer er eens 'onnodige' dingen er vanaf te halen zoals harde schijven met warez, video bewerkings kaarten etc

• probeer ook eens driver updates

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Op zaterdag 09 februari 2002 10:22 schreef thijz het volgende:

• probeer er eens 'onnodige' dingen er vanaf te halen zoals harde schijven met warez, video bewerkings kaarten etc

• probeer ook eens driver updates
wat heeft warez hiermee te maken :?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Abbadon
  • Laatst online: 16-08 23:05
Op zaterdag 09 februari 2002 10:16 schreef Guvner het volgende:
Heb nu een andere psu eraan gehangen als extra, daar zit alle overige apparatuur op en alleen mijn mainboard zit op de 350 Watt. Er zit 1 xp nu op, heb er ff 1 af gehaald. En dan nog 256 MB DDR en die Gforce 2.
Maar hij blijft zo instabiel als de pest. Heeft er iemand enig id. Ik heb echt SNEL hulp nodig daarvoor. Hij moet vanavond en vannacht mijn plezier voorzien op een lan. :'(
Je hebt 'm dus helemaal uitgekleed. Zit de koeler er goed op en gebruik je geleidingsprut? Wat voor PSU is het precies (heeft 'ie minimaal 30A op de +5V lijn)? Welk merk/type ram zit er in? Wat zijn de temperaturen (en spanningen) van je bord; lees ze eens uit met Tyan System Monitor. Wat voor detonator gebruik je, doet die MX wel normaal in een andere bak?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
niks maar alle onzinnige spullen (die je dus niet per se nodig hebt eruit halen, bijv. een HDD met warez...) eruit halen :)

Verwijderd

Ik draai een Asus A7M266-D met 1700+ XP's. Ik heb er speciaal een 430 waat PSU van Enermax voor gekocht omdat die voldoende prik kan leveren. M'n systeem is ook zo stabiel als een huis (heb een GF3-ti500).
In het boekje van de Asus stond hoeveel ampere enzo elk deel van de voeding minimaal moet kunnen leveren (+12V, +3.3V enz.).
En het symptoom wat jij beschrijft riekt naar een te zwakke voeding.
Pagina: 1