ik heb van chello een Terayon modem maar deze werkt alleen met de netwerkkaart van chello (mac-adres wordt gecontroleerd). weet iemand hoe je een mac adres kan faken onder windows? ik wil nl. ook met een andere netwerkkaart connectie maken met internet.
weet je heel erg zeker dat chello dat controleert??
Ik zit nl. ook op chello (Brabant) maar hier is dat dus echt niet het geval.
Ik zit nl. ook op chello (Brabant) maar hier is dat dus echt niet het geval.
In deze faq staat een verhaaltje over het zichtbaar zijn van je MAC adres (blauwe kader).
Ik weet niet of je er wat aan heb. Kijk maar.
Ik weet niet of je er wat aan heb. Kijk maar.
ik weet eigenlijk niet zeker dat het mac adres wordt gecontroleerd, maar sinds ik de terayon heb kan ik niet meer met een andere pc inloggen op internet. winipcfg geeft een 169.*** nr. aan en bij het vernieuwen komt de melding dat de dhcp server niet bereikbaar is (de terayon werkt met dyn. ip's) voorheen met de com21 modem en vast ip was het gewoon ipnr., gateway etc. invullen en surfen maar. wat doe ik fout?
Pierre66,
Wat je gewoon mmoet doen is chello opbellen dat je het mac address wilt veranderen, dit doen ze dan ook direct (is mijn ervaring). Anders is er volgens mijn onder win2k wel de mogelijkheid om mac_Address te faken en natuurlijk onder linux.
Suc6,
Roeland
Wat je gewoon mmoet doen is chello opbellen dat je het mac address wilt veranderen, dit doen ze dan ook direct (is mijn ervaring). Anders is er volgens mijn onder win2k wel de mogelijkheid om mac_Address te faken en natuurlijk onder linux.
Suc6,
Roeland
Er zijn ook netwerkkaarten waarvan het MAC-address softwarematig instelbaar is. Welk merk kaarten dat zijn, weet ik niet. Als er een universeel progje is, dan ben ik benieuwd welke dat is.
Verwijderd
Ik heb ook een Teryon modem en die kun je heel makkelijk een andere netwerk kaart aansluiten. Je moet alleen eerst je IP vrij geven (ipconfig /release) daarna je netwerkkaart veranderen en je krijgt weer gewoon een Ip van chello.
Inderdaad, Binary
het werkt! gewoon de ip vrijgeven, andere pc aansluiten en daarna weer vernieuwen.(had ik nog niet geprobeerd).
iedereen bedankt voor de reply's
het werkt! gewoon de ip vrijgeven, andere pc aansluiten en daarna weer vernieuwen.(had ik nog niet geprobeerd).
iedereen bedankt voor de reply's
met een realtech nic -->eigenschappen van netwerk omgeving, eigenschappen geavanceerd van realtec nic, network addres selecteren en mac addres invoeren zonder streepjes achter elkaar.....Al m'n realtechs hebben hier het zelfde mac
Asrock 939Dual-SATA2, AMD 3200 Venice, 2x512 Mb, Radeon9800Pro, Compaq V1000 21",Blaster live!,samsung SP1614N (160Gb/8Mb),IBM 40GB 7200rpm, 2xmaxtor 40 Gb (raid0), Intellimouse Explorer win98se/win2k/XP
Dat lijkt me meer porblemen opleveren dan het oplostOp zaterdag 02 februari 2002 17:47 schreef rontemp het volgende:
Al m'n realtechs hebben hier het zelfde mac
Pagina: 1