Toon posts:

[Flash] Menu maken aan de hand van een xml-file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wou graag voor mijn website een menu-tje in flash. Nu moeten de gegevens voor de opbouw uit een xml-bestand worden gehaalt. Het xml-bestand ziet er zo uit:

<?xml version="1.0" ?>
- <Menu>
- <Item>
<Naam>Nieuws</Naam>
<Url>nieuws/nieuws.html</Url>
- <Submenu>
- <Item>
<Naam>Laatste Nieuws</Naam>
<Url>nieuws/recent.html</Url>
</Item>
- <Item>
<Naam>Nieuws Archief</Naam>
<Url>nieuws/archief.html</Url>
</Item>
</Submenu>
</Item>
- <Item>
<Naam>Producten</Naam>
<Url>producten/producten.html</Url>
</Item>
</Menu>

Dit zal zo iets als resultaat moeten hebben:

- Nieuws
-- Laatste nieuws
-- Nieuws Archief
- Producten

ook is het de bedoeling dat de submenus pas worden weergegeven als men met de muis het hoofdmenu binnen rolt. Zo'n soort effect heb ik gezien op http://www.flashfreaks.nl/go?1058 .

Ik weet bijna niks van Flash. (prog liever in php en C). Maar hoe kan ik dit doen. Dus xml-gegevens inlezen en een menu-tje generen. Ik weet het het lijkt erg op een script (fla) request. Maar ik zou er graag een tegenpresatie voor willen doen. (een PHP-script bv.)

Al vast bedankt

Henk Erik

(Dit zelde bericht staat ook op flashfreaks.nl, cross-post dus, maar daar wordt (nog) niet gereageerd.)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? heeft wel eens wat voorbeeldfiles gemaakt voor een workshop die hij had gegeven over Flash 5 + XML

De basis die je nodig hebt, is in dit zip bestand te vinden.

HTH :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Hoezo service hier :D

Verwijderd

Topicstarter
Thanx'z, Nu moet ik alleen nog weten hoe ik submenu's kan maken. Hoe pakken jullie zo iets aan. (vb. zie link in topic-start).

Al vast heel erg bedankt.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Op zaterdag 09 februari 2002 11:48 schreef henkerik het volgende:
Thanx'z, Nu moet ik alleen nog weten hoe ik submenu's kan maken. Hoe pakken jullie zo iets aan. (vb. zie link in topic-start).
is niet zo moeilijk hoor, de basis heb je al, submenu's kun je weergeven als childnodes van een node, dus dan moet je die gewoon parsen. Met beetje Actionscript kom je een heel eind :)

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Topicstarter
Na wat het zip-bestand je van oh, when te hebben gekeken heb ik zelf ook geprobeert een xml-bestand in te lezen. Ik heb het volgende kleine filetje gemaakt:

<?xml version="1.0" ?>
- <Root>
<Var>FooBar</Var>
</Root>

In een flash bestandje staat het volgende in frame 1:

#include "XMLnitro.as"
thisXML = new XML();
thisXML.load("test.xml");
gotoAndPlay (2);

Waar de eerste regel opslaat weet ik niet. :? Het bestand XMLnitro.as staat wel in de goede directorie natuurlijk.

In frame twee staat een dynamisch text (h genaamd) veld en de volgenden AS:

h = thisXML.firstChild.childNodes[0].nodeValue;

Er wordt echter niks weer gegeven. Terwijl er (Naar mijn inzicht FooBar had moeten staan) Iemand een idee
Pagina: 1