subdomains dmv .htaccess :?

Pagina: 1
Acties:

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
hoi,

het schijnt dat je via een .htacces file ook subdomains kunt aanmaken op een virtual server.

Ik ben op dit gebied een totale leek, hoe werkt dit ongeveer?
Zo is er bijv. geen .htacces oid te vinden. Zelf maken ozfow?
Wat moet er dan inkomen?
Hoe maak ik ee subdomain welke doorlinkt naar een andere dir bijv. ?

thnx 8-)

Verwijderd

op www.apache.org staat een behoorlijk goede apache manual.

Maar het lijkt mij dat de httpd.conf wel een override moet toelaten, en dat zal je hosting provider wel hebben uitgezet. Logisch ook denk ik, ze geven geen gratis domeinen weg ;)

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
'k heb pas nog uitgebreid geantwoord op een dergelijk .htaccess/rewrite topic. Als je op die woorden en evt. op mod_rewrite nu eerst ff zoekt?! Dank. :(
Zelfs in de apache documentatie staat uitgebreid omschreven hoe 't e.a. zou moeten kunnen gaan.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:15
Op zaterdag 09 februari 2002 02:29 schreef twixx het volgende:
'k heb pas nog uitgebreid geantwoord op een dergelijk .htaccess/rewrite topic. Als je op die woorden en evt. op mod_rewrite nu eerst ff zoekt?! Dank. :(
Zelfs in de apache documentatie staat uitgebreid omschreven hoe 't e.a. zou moeten kunnen gaan.
Alleen is het dus NIET zo dat ik rechten heb op die bak!
Het is gewoon een VIRTUAL domaintje, ik kan NIETS met apache doen...

ik kan alleen FTPen naar een paar dir's.....

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Als je hoster wildcard dns heeft ingesteld (*.jouwdomein.ext) komt altijd uit op jouw web dir dan kan je met mod_rewrite zorgen dat de juiste pagina's voor het juiste domein worden getoond. Kan evt ook met php of cgi scriptje. De commando's voor mod_rewrite zet je in htaccess. Dus mits je hoster het toestaat en mod_rewrite op de server heeft kan je dat proberen. Search voor de syntax :)

Verwijderd

doe 't met PHP... iets met $HTTP_HOST als ik 't me goed herinner...
Pagina: 1