Rammelende ramen op de maat van de sub

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Mijn mooie nieuwe sub laat in de lage regionen, mijn ramen mee trillen. Heeft iemand goede tips om dit tegen te gaan ? Kwa, afkitten, isolatie, etc. Ik heb er voor gezorgd dat niets meer mee trilt in mijn kamer, alleen die ramen, dat krijg ik niet voor elkaar..

Nou is het een behoorlijk oud en groot raam. En het spul waarmee het vastgezet is zit er ook niet echt goed meer uit.. zou het helpen om dit dicht te kitten ?

Ff wat pics voor de duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/raam/raam1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/raam/raam2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/raam/raam3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/raam/raam4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/raam/raam5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/raam/raam6.jpg

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Waarvoor zijn die houten balkjes , dondert anders de boel naar beneden? :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nieuwe kit is een stuk flexibeler, ik denk dat dit wel zal schelen. Zijn die balkjes een anti-tril expiriment? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11489

Zorgen dat de ruiten goed in hun sponingen staan, dan flexikitten met bizonbeesttube

[PS]
TeleManic's Logo ROELT!
[/PS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 20:10
Ik heb het zelfde probleem maar de ramen zijn niet het enigste probleem ook mijn plafond en verwarming is bij sommige film passage's niet meer te houden.

De raamkozijnen kan je het best met glaskit opvullen, het liefst er eerst uithalen en dan opnieuw opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 08 februari 2002 23:21 schreef TeleManiac het volgende:
Nieuwe kit is een stuk flexibeler, ik denk dat dit wel zal schelen. Zijn die balkjes een anti-tril expiriment? :)
Dat is het idd.. en het helpt wel degelijk, nadeel is dat het er niet uitziet.. en buiten moet zitten om te helpen..
Dus als het regent gaat het hele zooitje uitzetten.. en als het dan droog is werkt het niet meer omdat de hele zooi weer inkrimpt.

Tja, het blijft allemaal huur shite :r

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28428

Op vrijdag 08 februari 2002 23:10 schreef dreeke het volgende:
Waarvoor zijn die houten balkjes , dondert anders de boel naar beneden? :D
Die houten balken heten kozijnen, niet geheel overbodig trouwens, die dingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 08 februari 2002 23:55 schreef Rubbertje het volgende:

[..]

Die houten balken heten kozijnen, niet geheel overbodig trouwens, die dingen ;)
Die bedoelt hij niet :P Hij doelt op mijn zelf-klus-project om wat druk op de ruit te zetten van de buitenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
HR-dubbelglas laten zetten. >:) Zonder dollen: ik denk dat je op een gegeven moment toch naar een nieuw kozijn met beglazing moet. Iemand ongeveer een ideetje wat dat kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op vrijdag 08 februari 2002 23:59 schreef TimMer het volgende:
HR-dubbelglas laten zetten. >:) Zonder dollen: ik denk dat je op een gegeven moment toch naar een nieuw kozijn met beglazing moet. Iemand ongeveer een ideetje wat dat kost?
Ja, maar dat ga ik dus echt niet in een huurkamer laten doen. Als ik mijn eigen huis heb zou ik er wel dubbelglas in laten zetten. Nu moet ik het van tweaken hebben :) Ben nooit te beroerd om met wat hout en wat verf, kit en of lijm aan de slag te gaan. Heb ik al veel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Rammelende ramen op de maat van de sub, dat is wel een mooi groot (conus) oppervlak :)

Maar naast "verhuizen" of "zachter afspelen" (hoe is je relatie met de buren?) denk ik dat het lastig is.

Misschien kun je een dikke rubber strip (of hout met rubber) tegen een raam aanplakken (je kunt eerst testen of dat helpt door met zoiets met met de hand tegen eenraam aan te drukken (niette hard, want dat doet lijmen ook niet).

Maar t ziet er natuurlijk niet uit.

Of zorg dat iemand of je ruit ingooit (de buren wellicht?) en laat er dan dikker glas inzetten :)

Btw op dubbelglas zit wel subsidie dacht ik (en bespaart ook wel op de energie rekening)

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 11:54

hplos.nl

Zo doet men dat

of je zet 't gewoon zo hard dat je 't rammelen niet meer hoord 8-)

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27885

een likje verf op de vensterbank zou volgens mij ook geen kwaad kunnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 09 februari 2002 11:53 schreef Hokje het volgende:
of je zet 't gewoon zo hard dat je 't rammelen niet meer hoord 8-)
Gaan de ramen gewoon harder mee rammelen.. maakt de ramen allemaal niets uit, draaien ze hun hand niet voor om :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Op zaterdag 09 februari 2002 11:56 schreef firstwollie het volgende:
een likje verf op de vensterbank zou volgens mij ook geen kwaad kunnen >:)
Das geen vensterbank, en dat was allemaal viezigheid, heb ik gisteren ff schoongemaakt.

Pagina: 1