Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
1
| cdda2wav -D /dev/cdrom -B - | cdrecord dev=0,1,0 speed=4 -v -eject -dao -audio - |
Ik garandeer nix. buffer underruns / crap / verneukte cd als er ook maar een klein beetje iets mis gaat met het lezen van de origionele cd. maar ik denk dat je daar anders ook last van hebt..?
my option anyways: gui progs om te branden zijn waardeloos...
The problem is in the part of your brain that handles intelligence.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum
Verwijderd
Via dao kun je ook audio cds on the fly branden.
Wel is het zo dat cdda2wav dan vaak gebruikt wordt als audio ripper, en die heeft vaak wat minder goede foutcorrectie als cdparanoia.
Een gui die cdparanoia als ripper gebruikt en audio cds on the fly kan kopieren ken ik zo niet.
Misschien is die er ondertussen al wel (gcombust, gtoaster, simplecdr?), maar ik heb er al een tijdje niet naar omgekeken.
Op de een of andere manier werkt de scsi-emulatie niet helemaal zoals het zou moeten. Alleen heb ik geen idee wat ik fout doe.
Ik het eerst geprobeerd met het laden van de module ide-scsi:
1
| /sbin/modprobe ide-scsi |
en deze regel heb ik toegevoegd aan het bestand /etc/init.d/boot.lacal
Daarnaast heb ik de volgende regel toegevoegd aan het bestand /etc/lilo.conf:
1
| append="hdc=ide-scsi hde="ide-scsi" |
Waarbij hdc mijn cd-rom is en hde mijn brander.
Dit leek goed te werken: het commando cdrecord --scanbus gaf beide apparaten weer en ze werden ook herkend in verschillende brandprogjes zoals KonCD, KreateCD en XCDRoast.
Omdat het niet helemaal correct werkte (zie mijn eerste post) heb ik geprobeerd mijn kernel te compilen met scsi-support en -emulatie. Dit werkt echter helemaal niet, sterker: hiermee werd mijn linux compleet verkloot (kon niet eens meer X Window draaien
Ik heb de CD-RW Howto en het verhaal op www.linuxbeginners.nl gevolgd, maar ik krijg het niet goed aan de praat.
Wie weet raad?
Verwijderd
Kun je eens de output posten van:
cat /proc/cmdline
Dat zou moeten aangeven of je cdroms nu ingesteld stan als scsi.
En welke modules heb je geladen?
lsmod zou en listing hiervan moeten geven.
Wat je nodig hebt is ide-scsi en scsi_mod.
Voor branden heb je ook sg nodig.
En voor mounten heb je ook sr_mod nodig.
En je weet dat mounten niet nodig is als je wilt branden?
1
| auto BOOT_IMAGE=old ro root=306 BOOT_FILE=/boot/vmlinuz.old |
Dat .old slaat op de oude kernel die ik gebruik, omdat na het recompilen van de kernel de nVidia kernel module niet meer geladen kon worden.
Als is lsmod intik zie ik alleen het volgende erin staan:
1
| ide-scsi 7856 0 |
Ik zie niets over sg, sr_mod of scsi_mod
Verwijderd
Toch geeft cdrecord -scanbus je brander weer?
Volgens mij kan dat niet.
Waar heb je de append regel staan in je lilo.conf?
Als je hem in het bovenste deel zet dan geldt hij voor elke bootoptie.
Als je hem alleen bij de optie voor een bepaalde kernel zet dan werkt hij alleen voor die kernel.
En is /sbin/lilo wel goed verlopen?
Vaak geeft /sbin/lilo -v wat meer informatie als hij het MBR niet instelt.
hdc is mijn CDROM en hde is mijn fikker.
maar ik zie nog steeds niets over sr_mod en scsi_mod en sg als lsmod intik.
Als ik cdrecord --scanbus intik, zie ik de volgende dingen:
1
2
3
4
5
| Linux sg driver verion 3.1.17 cdrecord: Warning: controller returns wrong size for CD capabilities page. [.. vervolgens een listing van 'scsi-devices': sr0 is mijn cdrom en sr1 mijn fikker ..] |
Verwijderd
Ik had het zelfde probleem met het scsi emulation voor mijn CD/RW (en erger, ik kon voor een tijdje niet meer inloggen... het console is compleet gek geworden en het scsi error was de enige wat te voor komt schijnen) en ik dacht dat ik de hele bak moest herinstalleren. Gelukkig is het weer aan het werken maar ja, ik kan niet zeggen waarom
Maar dit is dus nog niet helemaal wat ik wil, want ik wil dus een audio-cd direct kunnen branden op CD. Hoe gaat ik dit doen?
Verwijderd
Maar dan gebruik je als ripper cdda2wav, die minder goede foutcorrectie heeft.
Verder zou je een script kunnen proberen, hierboven stond er toch een?
Of probeer wat progjes, gcombust of koncd misschien? Ik weet het niet.
Of burncenter voor de console.
2x MT v3 | EMS v149 VNS v119 BMS v113 | Home Battery Control for Home Assistant & Node-RED | M5Stack RS485 | AstraMeter as virtual CT002