Toon posts:

programma voor ondertitels te maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een vraag, nu heb ik nog al wat divx films maar allemaal engels gesproken.
Is er een programma waarmee je zelf de ondertitels kan maken en die dan ook de goede plek krijgen in de timeline van de film.
Ik weet er zijn zat ondertitels te downloaden, maar er ondbreken er ook zat!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

tja, heb het ook wel eens geprobeert en kwam niet verder dan 15 min ondertiteling :(. Ik heb gewoon een text editor gerbuikt. Echt een speciaal proggie is er bij mijn weten niet voor. Het makkelijkst is natuurlijk rippen vanaf DVD

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Verwijderd

Topicstarter
rippen van DVD is een optie, maar die gasten van de film industrie hebben het toch ook gemaakt.
Hoe doen die dat dan?

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Op zaterdag 09 februari 2002 08:48 schreef melanieromy het volgende:
rippen van DVD is een optie, maar die gasten van de film industrie hebben het toch ook gemaakt.
Hoe doen die dat dan?
Die hebben daar een tolk voor ingehuurt, heb ik eens bij klokhuis gezien :P . Daarin zeiden ze ook dat ondertitelen een zeer goede optie was, [ beter als wat die duitsers doen >:)] , maar dat er zeer veel woorden en zinnen worden weggelaten.
Wat ik nu merk met zelfgemaakte ondertitelingen voor divx films is, dat je veel meer tekst krijgt. Vind ik mooier/fijner dan de ondertititling die ze gebruiken op tv of op DVD's.

w00t

• AmRuLeZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2025
http://www.divx-digest.com, staat wel een goed progie om divx ondertitels te vertalen, er zijn bijna altijd wel ondertitels voor elke film in het engels...

Dan kun ze zin voor zin zelf gaan vertalen, erg makelijk lijkt mij, zelf heb ik dat progie niet gehad weet ook niet hoe dat heet...

Verwijderd

Kijk eens op www.doom9.net, staan wel goede guides..
Pagina: 1