Toon posts:

default acoustic setting Maxtor D740X ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
m'n nieuwe maxtor 60gb 740 heeft mn dode ibm 75gxp vervangen, die al twee weken bij ibm is... echter, de maxtor hangt aan de hpt370 op mn kt7raid en dus kan het maxtor acoustic mngt tooltje de drive niet vinden.

weet iemand wat de default acoustic setting is voor de maxtor 740, 60Gb? (6J060J3 geloof ik) ? dat ding maakt namelijk totaal geen geluid, ik hoor dus alleen mn cpu cooler, en ik wil graag max. snelheid :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Standaard staat alles uit geloof ik.

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Er zijn drie mogelijkheden:
1. Off
2. Quiet
3. Performance

Mijn Maxtor D740X 60GB stond op "performance" mode.
"Off" is sneller.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Volgens mij maakt het niet uit waar je hem op zet hoor.
Mijn Maxtor :r :r blijft superbrak draaien, :r ding.

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-04 15:22
Op vrijdag 08 februari 2002 22:40 schreef Terw_Dan het volgende:
Standaard staat alles uit geloof ik.
Klopt, standaard staan Maxtor schijven ingesteld op de meest stille configuratie. Voor de duidelijkheid: er zijn maar 2 mogelijkheden, namelijk stil en iets minder stil (maar wel een stukkie sneller) ;).

edit:

Hmm, als datgene dat Splatter meldt waar is, zit ik ernaast :). Ik had volgens mij (bijna een jaar geleden) op m'n Maxtor 46/7200 maar 2 instelmogelijkheden :?.

specs

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Idd ik heb tot nu toe alleen maar met AM aan meegemaakt.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-04 13:06

mvds

Totally awesome!

Bij mij stond ie op performance.

Verwijderd

Topicstarter
volgens het maxtor tooltje zijn er drie mogelijkheden:
- Off
- Quiet (=AM)
- Performance (=AM met wel snelle seaks)

als ik jullie goed volg, staat het waarschijnlijk op AM. dan toch maar overprikken op m'n VIA en checken...

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Heb zelf ook twee Maxtor D740X schijven. Heb donderdag hetzelfde gedaan met het tooltje amset.exe. De standaard fabrieksinstelling waar ze op stonden was 'performance'. Heb ze zelf op 'off' gezet wat het snelste is.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Gewoon op Off zetten dus! dan issie pas het snelste.

• koekoek
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04 23:09

koekoek

Op zaterdag 09 februari 2002 12:36 schreef Gman het volgende:
Gewoon op Off zetten dus! dan issie pas het snelste.
En hoeveel scheelt het dan precies? kan iemand zijn benchmarks posten? Ik heb 2 Maxtors's D740x in een raid 0. En ben niet erg te spreken over de performance(maar dat is een ander verhaal :) ). De tool van maxtor werkt niet als je schijven in raid staan(volgens mij). Ik heb niet zo zin om mijn stripeset te mollen als het nouwelijks zin heeft.

Kan iemand zijn scores hier posten?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 09 februari 2002 15:25 schreef koekoek het volgende:

[..]

En hoeveel scheelt het dan precies? kan iemand zijn benchmarks posten? Ik heb 2 Maxtors's D740x in een raid 0. En ben niet erg te spreken over de performance(maar dat is een ander verhaal :) ). De tool van maxtor werkt niet als je schijven in raid staan(volgens mij). Ik heb niet zo zin om mijn stripeset te mollen als het nouwelijks zin heeft.

Kan iemand zijn scores hier posten?
Scores heb ik zo niet maar ik kan je wel dit vertellen.

AM aan - Schijf draait zo brak als de neten, niet vooruit te branden en is gewoon om te :r :r :r

AM uit - Schijf draait zo brak als de neten, niet vooruit te branden en is gewoon om te :r :r :r

Of met andere woorden, de performance van Maxtor is gewoon ruk. Geef mij m''n Seagate maar, ding draait 3 a 4x zosnel als die :r Maxtor.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:11

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 09 februari 2002 15:27 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

AM aan - Schijf draait zo brak als de neten, niet vooruit te branden en is gewoon om te :r :r :r

AM uit - Schijf draait zo brak als de neten, niet vooruit te branden en is gewoon om te :r :r :r

Of met andere woorden, de performance van Maxtor is gewoon ruk. Geef mij m''n Seagate maar, ding draait 3 a 4x zosnel als die :r Maxtor.
Heb jij wel een d740x? Heb je wel eens een paar testen online bekeken :? Het is een van de snelste schijven met 7200 RPM die je kan krijgen :)

Dan heb je zelf dus een :r geconfigureerde computer. Meneer de professional :Z |:(

• koekoek

koekoek

Op zaterdag 09 februari 2002 15:27 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Ja blij ben ik ook niet met die schijven maar ik moet er maar het beste van maken met wat ik heb. Geld voor 2 nieuwe schijven heb ik niet,dus vandaar mijn vraag of ik echt performance wist kan boeken als ik dat AM uit zet :)

• koekoek

koekoek

Op zaterdag 09 februari 2002 15:33 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Heb jij wel een d740x? Heb je wel eens een paar testen online bekeken :? Het is een van de snelste schijven met 7200 RPM die je kan krijgen :)

Dan heb je zelf dus een :r geconfigureerde computer. Meneer de professional :Z |:(
Los zullen ze best snel zijn, maar in raid 0 is het om te janken. Ik haal met alle nieuwste drivers,bios en de latency patch(19c) een maximale score van 34000 punten in sandra.(met heel veel mazzel :) ) Met 2 ibm's moet je makkelijk 44000 punten kunnen halen.
(gegevens: winxp,abit-kr7a-raid,512mb corsair pc2400 cas2,xp1800+ @2000+, 2 x maxtor d740x 40 gig (j versie)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zaterdag 09 februari 2002 15:38 schreef koekoek het volgende:

[..]

Los zullen ze best snel zijn, maar in raid 0 is het om te janken. Ik haal met alle nieuwste drivers,bios en de latency patch(19c) een maximale score van 34000 punten in sandra.(met heel veel mazzel :) ) Met 2 ibm's moet je makkelijk 44000 punten kunnen halen.
(gegevens: winxp,abit-kr7a-raid,512mb corsair pc2400 cas2,xp1800+ @2000+, 2 x maxtor d740x 40 gig (j versie)
Wie zegt dat de topic starter of Terw_dan ze in raid0 hebben draaien ;)

De seagate baracuda IV (die zo snel zou moeten zijn volgens hem....) presteert in raid0 helemaal triest :D

Los zijn beide schijven snel, hoewel de baracuda IV minder snel maar wel stiller is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 09 februari 2002 15:33 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Op 3 pcs draait dit ding brak. Het is gewoon een kutschijf.
Ik heb hem ook maar 1 week gebruikt hoor, daarna was mijn Seagate binnen die wel fatsoenlijk werkt en ik geen last meer heb van die Maxtor. Die zit nu in mijn 2e pceetje als schijf die niet echt veel gebruikt wordt.
Maar zodra iemand dat kreng van me wil kopen kick ik dat ding eruit.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Op zaterdag 09 februari 2002 15:41 schreef Sick Nick het volgende:

[..]

Wie zegt dat de topic starter of Terw_dan ze in raid0 hebben draaien ;)

De seagate baracuda IV (die zo snel zou moeten zijn volgens hem....) presteert in raid0 helemaal triest :D

Los zijn beide schijven snel, hoewel de baracuda IV minder snel maar wel stiller is.
JA, die Barracuda blijkt in Raid brak te zijn, maar ik gebruik ook geen raid. Die Barracuda is gewoon zeker 3 keer zo snel in mijn systemen.
Dus of Seagate is zo goed, of ik heb gewoon een brakke Maxtor

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Maakt ook niet zoveel uit ;)

Default hebben de maxtor schijven in ieder geval een vorm van AM aan staan, of de complete óf de performance mode.

Zo, alle problemen de wereld uit geholpen :)

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 09:30

Booster

Superuser

De versie van amset.exe die ik gebruik (4.00) heeft andere opties :?

/fast
/quiet
/off
/check

?

Op een Maxtor D740X 40GB dus...

[edit]
toen ik eerst check deed vond de tool overigens dat ie op 'performance' stond :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• koekoek

koekoek

Is er dan niemand met benchmark resultaten tussen de verschillende instellingen ?
Pagina: 1