Vaag kaartje

Pagina: 1
Acties:

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:04
Hi all,

Heb hier een 3com kaartje liggen die een beetje vaag is. Zo op het eerste gezicht lijkt het een isa kaart. Maar als ik hem in een isa slot wil douwen heb ik bij dat ophoginkje in het slot niet genoeg ruimte onderaan de kaart. Verders is ie net wat hoger als een isa kaart. Vraag me af wat voor voor slot ie in hoort.

Is btw een 3 com etherlink 3 3c579 - TP (kon op 3com site alleen info vinden over de 529 - Tp).

Op tweakers ben ik de naam EISA tegen gekomen, maar of het wezenlijk verschilt met isa heb ik niet kunnen achterhalen. op de zijkant van de kaart staat EISA.

Heeft iemand wat meer info over dit stukje antiek? Hopelijk heb ik niks gesloopt, de 1e keer lette ik niet op en probeerde ik hem wat te forceren :)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Enhanced ISA dacht ik dat het was... :?

edit: fout gedacht was dat van mij :P
EISA

EISA is a standard bus (computer interconnection) architecture that extends the ISA standard to a 32-bit interface. It was developed in part as an open alternative to the proprietary Micro Channel Architecture (MCA) that IBM introduced in its PS/2 computers.
EISA data transfer can reach a peak of 33 megabytes per second
Bron: techtarget.com

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Kun je misschien even een plaatje posten?

• Terror
Sorry geen webcam/scanner :( De goudkleurige sleuf is ook iets hoger btw. Ik zal is kijken wat ik over enhanced isa kan vinden.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is gewoon EISA...

http://support.3com.com/infodeli/tools/nic/3c579/family.htm

edit: ik haat users met dierennamen die sneller posten als ik :P

They made me do it.

• veldmuis
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 22:15 schreef Terror het volgende:
Sorry geen webcam/scanner :( De goudkleurige sleuf is ook iets hoger btw. Ik zal is kijken wat ik over enhanced isa kan vinden.
tis dus wat anders :+

• veldmuis
  • Niet online
http://www.google.nl/search?q=Extended+Industry+Standard+Architecture+&hl=nl

daar vindt je echt ALLES over wat je wilt weten! :D
nie veel ook :D

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ja, dat is inderdaad een EISA kaart, passen in bijvoorbeeld oude servers met speciale EIAS sloten. Zolas je aan de kaart kunt zien zijn de aansluitingen ervan net als Slot processoren en AGP kaarten om en om boven en onder ingesprongen. Er zitten dus twee keer zoveel aansluitingen op als op een normale ISA kaart. Het is dan ook 32bits. Maar, het is helaas niet downwards compatible, het past niet in een ISA slot, andersom wel, een ISA kaart past wel in een EISA slot...

• Terror
Dat het niet past was ik al achter :P Achja, miskoopje van 5 euro :P Nog nooit van EISA gehoord tot nu. Thnx voor de info.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Als je hem kwijt wilt; ik heb hier een server staan met EISA sloten ..

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1