Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
zal t volgende keer niet meer vergeten!
De Veld C site!
De Veld C site!
dan kun je de standaard debian boot-scripts gebruiken om automatisch verbinding te maken
meer info over het opzetten van pptp in linux kun je bij xs4all vinden, de exacte pagina ben ik even kwijt
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
[onzin]
[edit2]
http://www.xs4all.nl/~rklazes/data/pptp-1.0.3-rk2.tgz
downloaden, unpacken, compilen, en installen (ik neem aan dat dat geen probleem is
in de LEESMIJ staan instructies, en onderaan ook debian-specific instructies
De Veld C site!
wanadoo gaat toch ook via mxstream, en dus pptp?
zo hoe bedoel je dat ik nog gaar ben van vnach
De Veld C site!
M.a.w. : internet via eth0 & dhcp o.i.d. ?Op zaterdag 09 februari 2002 17:48 schreef not-known het volgende:
o sjit, ben nog vergeten bij te zeggen dat 't kabel was.
Kijk eens in /etc/network/interfaces
Goed ingevuld ? Dan ff /etc/init.d/networking restart en je bent up-and-running..
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
tis geen adsl verbinding, maar tis kabel, ookal heet dat programma dan wel adsl-start
De Veld C site!
Je heb kabel maar jij moet inbellen en gebruikt adsl-startOp zaterdag 09 februari 2002 18:15 schreef not-known het volgende:
t werkt niet via dhcp etc, maar ik moet inbellen bij via mn modempie en dat gebeurd door t commando adsl-start.
tis geen adsl verbinding, maar tis kabel, ookal heet dat programma dan wel adsl-start
Bij kabel is gewoon zoals moto-moi zei. Wel even kijken of je pump of dhcpcd geinstalled hebt.
noem het 'provider'
en mv /etc/ppp/no-ppp-on-boot /etc/ppp/ppp-on-boot
(of iets in die richting)
Gewoon je dial scrippie opnemen in een script dat toch al loopt als je compu start.
Liefst ergens NA dat je interne networking opgekomen is natuurlijk.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
Maar hij heeft gezegd dat ie kabel heeft en geen adslOp zaterdag 09 februari 2002 20:51 schreef Pogostokje het volgende:
Wanadoo gebruikt pppoe, dan heb je niks aan je dhcpd dingetje. Is een PPP sessie over ethernet.
Gewoon je dial scrippie opnemen in een script dat toch al loopt als je compu start.
Liefst ergens NA dat je interne networking opgekomen is natuurlijk.
Op zaterdag 09 februari 2002 18:15 schreef not-known het volgende:
t werkt niet via dhcp etc, maar ik moet inbellen bij via mn modempie en dat gebeurd door t commando adsl-start.
De oplossing die ik gebruik is om /etc/ppp/ppp_on_boot te symlinken naar /etc/ppp/ppp_on_boot.dsl , en ppp_on_boot.dsl zo aan te passen dat'ie aan 't einde "pon wanadoo" doet (vergeet niet de provider 'wanadoo' aan te maken - ik heb 'adsl-provider' oid gerenamed).
1
2
3
| #! /bin/sh echo Internet verbinden... /usr/sbin/adsl-start |
opgeslagen in /etc/init.d als interon
met chmod uitvoerbaar gemaakt
update-rc.d uitgevoerd voor de symlinkjes.
oke t klopt niet helemaal, want als ik nu afsluit/reboot dan gaatie ook verbinding maken omdat hij bij alle symlinks t zelfde doet, maar oke. dat kan nog wel veranderd worden op een of andere manier
maar als t bakkie nu aan gaat verbindtie wel
alleen bij t afsluiten van t bakkie wordt er nog geen adsl-stop uitgevoerd, maar ja, boeien
De Veld C site!
Wanadoo is kabel. Dat script heeft alleen ADSL in de naam, maar verder heeft het niks met ADSL te maken.Maar hij heeft gezegd dat ie kabel heeft en geen adsl
Wanadoo gebruikt COM21 modems en de authenticatie gaat met een username/password in een PPP sessie.
Hou er dan wel rekening mee dat als de verbinding 'zomaar' wegvalt zonder de sessie netjes af te sluiten je bij Casema ongeveer 20 minuten niet opnieuw kan inloggen. Je mag per user maar 1x inloggen en na 20 minuten vervalt je sessie automatisch ofzo.alleen bij t afsluiten van t bakkie wordt er nog geen adsl-stop uitgevoerd, maar ja, boeien
Kan je wel oplossen trouwens hoor, maar da's een ander topic.
idd, het progie 'adsl' kan je onder linux goed gebruiken voor pppoe, maar t wordt veel gebruikt voor adsl netwerken in t buitenland ofzow. daarom zal t wel zo heten. maar hier ken je t dus ook voor de kabel gebruikenHet PPPoE package heeft een script 'adsl-start' dat de PPPoE verbinding opzet. Casema/Wanadoo hebben een COM21/PPPoE netwerk, waar door je dus adsl-start moet gebruiken om PPPoE (voor je kabel!) op te starten.
De Veld C site!
* Predator is belgOp zaterdag 09 februari 2002 21:30 schreef Pogostokje het volgende:
[..]
Wanadoo is kabel. Dat script heeft alleen ADSL in de naam, maar verder heeft het niks met ADSL te maken.
Wanadoo gebruikt COM21 modems en de authenticatie gaat met een username/password in een PPP sessie.
en wanadoo biedt hier enkel ADSL, daarom was ik verward. Ik wist niet dat er ook kabel providers waren die met een ppp dailup connectie werken
Ik heb ook kabel maar volgens een ander systeem. Gewoon ethernet + een kabel bridge modem. Nix te dailup
geen last van gehad, ben 10x opnieuw gaan opstarten (goed testen he) maar keb wonderbaarlijk eg nergens last van gehad!!Hou er dan wel rekening mee dat als de verbinding 'zomaar' wegvalt zonder de sessie netjes af te sluiten je bij Casema ongeveer 20 minuten niet opnieuw kan inloggen. Je mag per user maar 1x inloggen en na 20 minuten vervalt je sessie automatisch ofzo.
ow ben geïnteresseerdKan je wel oplossen trouwens hoor, maar da's een ander topic.
De Veld C site!
Oh!* Predator is belg
Dat verklaart de verwarring.
Na, het maakt eigenlijk niks uit hoor. De verbinding staat evengoed de hele tijd wel open, maar als je wil kan je hem ook even snel dichtgooien. Met een ethernet-modem is dat wat lastiger. Klein voordeel van PPPoE is dat je geen gezeur hebt met MAC adressen enzo. Username en password zijn genoeg.Ik heb ook kabel maar volgens een ander systeem. Gewoon ethernet + een kabel bridge modem. Nix te dailupZalig.
Hm, dan verbreekt hij toch netjes de verbinding bij het killen van het proces tijdens het afsluiten. Netjes, goeie driver. Om te testen zou je eens bij een openstaande sessie je netwerkkabel eruit moeten trekken en dan je PC rebooten en die kabel er pas weer insteken als je PC weer aan het opstarten is. Als het goed isgeen last van gehad, ben 10x opnieuw gaan opstarten (goed testen he) maar keb wonderbaarlijk eg nergens last van gehad!!
Very simpel.ow ben geïnteresseerd
Je logt normaal in met c1234567@wanadoo als username.
Maar er zijn twee inlogomgevingen: wanadoo en casema.
Dus je kan ook inloggen met c1234567@casema.
En die twee zijn niet gelinkt met elkaar, dus als de ene het even niet doet kan je gewoon met die andere online gaan.
hey, das relax, dat gaat ik ns onthoude heheheVery simpel.
Je logt normaal in met c1234567@wanadoo als username.
Maar er zijn twee inlogomgevingen: wanadoo en casema.
Dus je kan ook inloggen met c1234567@casema.
En die twee zijn niet gelinkt met elkaar, dus als de ene het even niet doet kan je gewoon met die andere online gaan.
De Veld C site!