Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik werk met Flash 4, maar als het kan met Flash 5 zou ik dat ook graag doenOp zaterdag 09 februari 2002 20:56 schreef ddc het volgende:
Denk dat we het niet snappen. Misschien een idee om de taal te vermelden
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
eventuel is dit ook te voorkomen door en & direct na je integer te zetten.
verder kent actionscript een parseInt functie
(heb hem wel uit actionscript 5 reference, maar vermoedelijk ook flash-4 compatible)parseInt
Syntax
parseInt(expression,radix );
Arguments
expression The string, floating-point number, or other expression to parse and
convert to a integer.
radix An integer representing the radix (base) of the number to parse. Legal
values are from 2 and 36. This argument is optional.
Description
Function; converts a string to an integer. If the specified string in the arguments
cannot be converted to a number, the function returns NaN or 0. Integers
beginning with 0 or specifying a radix of 8 are interpreted as octal numbers.
Integers beginning with 0x are interpreted as hexadecimal numbers. White space
preceding valid integers is ignored, as are trailing nonnumeric characters.
Player
Flash 5 or later.
Example
The following are examples of using parseInt to evaluate various types
of numbers:
parseInt("3.5")returns 3.5
parseInt("·······"returns NaN
parseInt("4foo "returns 4
Hexadecimal conversion:
parseInt(""returns 1016
parseInt("3E8",16 ) returns 1000
Binary conversion:
parseInt("1010",2)returns 10 (the decimal representation of the
binary 1010)
Octal number parsing (in this case the octal number is identified by the radix, 8):
parseInt("777",8)returns 511 (the decimal representation of the octal 777)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
ik begrijp niet veel van dit script. Waar moet ik mijn variable invullen, en kan ik dit script gewoon regelrecht invoeren??Op zaterdag 09 februari 2002 22:38 schreef RM-rf het volgende:
beste oplossing is wat zorgvuldiger te zijn in je text-bestand en geen newline na je variable te zetten,
eventuel is dit ook te voorkomen door en & direct na je integer te zetten.
verder kent actionscript een parseInt functie
[..]
(heb hem wel uit actionscript 5 reference, maar vermoedelijk ook flash-4 compatible)
1
| var total=int(var_name) |
voor je probleem met die newline, kan je (zoals al gezegd) een '&' voor en na je var zetten (in je txt bestandje)
Verwijderd
1
| &a=123&b=324&c=6543&nogeen=89276& |
en je flash:
1
2
3
| var total=int(a) var total=int(b) enz,, |
dan krijg ik het volgende:Op zondag 10 februari 2002 17:35 schreef Necromancy het volgende:
dus dan wordt je txtje:
code:
1 &a=123&b=324&c=6543&nogeen=89276&
en je flash:
code:
1 2 3 var total=int(a) var total=int(b) enz,,
1
2
3
4
5
| Level #0: Variable _level0.total = 0 Variable _level0.number = "3" Variable _level0.getal = "4" Variable _level0.cijfer = "23" |
1
| number = number / 1; |
dan maakt ie er zeker weten wel 'n cijfer van
blah blah...
nee, ik zei al: het probleem is juist dat ik er niet mee kan rekenen, dus dit is al zeker geen oplossing.Op zondag 10 februari 2002 18:52 schreef Heintjo het volgende:
Probeer deze (I admit, vreselijk "Quick 'n Dirty") oplossing eens:
code:
1 number = number / 1;
dan maakt ie er zeker weten wel 'n cijfer van
Verwijderd
Dus:
var a=Number(a);
ofzoiets, weer niet hoe dat precies in Flash 4 code ging, hebbik nie op deze compu, maar de Number functie is al wel Flash 4 volgens mij, werkt wel iig, want maakt van de string (zie de ""), een integer duz...
huh?Op zondag 10 februari 2002 18:43 schreef inquestos het volgende:
kan iemand anders misschien een voorbeeldje sturen???
volgens mij staat er alles wat je moet weten?!
zo niet: vertel duidelijk wat er niet lukt
Het lukt nog steeds niet, ondanks al die moeite die jullie er al in hebben gestokenOp zondag 10 februari 2002 19:59 schreef tie-rep het volgende:
[..]
huh?
volgens mij staat er alles wat je moet weten?!
zo niet: vertel duidelijk wat er niet lukt
Het probleem is niet echt makkelijk te omschrijven:
Ik kan wel variables in laden, maar vervolgens kan ik er niks mee doen. Als ik bijvoorbeeld a heb ingeladen, en ik zeg c=a dan treedt er of een fout op, of c wordt weergeven als "". Ook kan ik niet zeggen: if (a eq "1"){.
En dit is niet alleen het geval bij cijfers (waar ik ook nog niet zolang geleden ben achtergekomen). Als ik a opgeef als naam en ik zeg c=a dan gebeurt er wederom hetzelfde. Aan mijn txt-file ligt het niet. Dat doe ik hetzelfde als iedereen. Ook worden de variables correct ingeladen, daar ligt het ook niet aan. Waar het dan wel aan ligt, weet ik niet.
Verwijderd
hier is het bestand:Op maandag 11 februari 2002 22:58 schreef Seraph het volgende:
Als je even example fla'tje online zet in een zipje met de dingen die je in wilt laden en die je wilt dat er mee gebeuren zal ik even kijken...
[url]http://www.geocities.com/foostrom/flash.zip[/url[
Verwijderd
wat je fout doet is dat je het txt'tje inlaadt en dat Flash er al mee probeert te rekenen als het nog niet volledig is opgehaald.
je zult dus moeten zorgen dat het volledig is geladen voordat Flash er iets mee doet. zet eerst achter je variabelen in je txt file een variabele die bevestigt dat de txt helemaal is geladen, dit doe je door achteraan te zetten '&done=1'.
je txt ziet er nu dus zo uit:
1
| a=1&b=2&c=3&tekst=hallo&done=1 |
nu moet Flash checken of done 1 is, in Flash 5 kan dat met een clipevent in een mc, Flash 4 gewoon met een frameloopje in het begin van de main stage:
frame 1 = niets on stage
actionscript=
1
2
3
4
5
| loadVariablesNum ("txt.txt", 0);
if (done==1&&_framesloaded>=_totalframes) {
gotoAndStop (3);
} else {
} |
frame 2 = niets op stage
actionscript=
1
| gotoAndStop(1); |
frame 3 = je toei op de stage
actionscript=
1
| alles=Number(a)+Number(b)+Number(c); |
In jouw voorbeeld .fla is alles dus 'd'...
Zorg wel dat je Number(); gebruikt bij a, b en c, anders ziet Flash het als strings en zal Flash dus niet als uitkomst 6 geven maar '123'.
Mocht je informatie nou elke keer veranderen, dus een nieuwstopic die je beinvloedt met php of highscore of bezoekerstellertjes of whatever, dat het txt'tje vaiabele informatie heeft, en vaker moet worden ingeladen met een verschillende inhoud zul je moeten zogen dat de .swf de informatie van de .txt niet uit je Temporary Internet Files haalt, maar opnieuw ophaalt, dit doe je door de LoadVariabele zo in te stellen:
1
| loadVariablesNum ("txt.txt?" add random(1000), 0); |
Zo ziet Flash het altijd als een andere txt die opgehaald moet worden,
in Flash 5 liever deze code:
1
| loadVariablesNum ("txt.txt?" add Math.random(1000),0); |
Enniewee, dit werkt zeker, als het nou nog niet lukt raad ik je aan ns een paar goede Flash tutorials te bekijken
Deze oplossing had ik ook op een ander forum al gekregen....Op dinsdag 12 februari 2002 00:24 schreef Seraph het volgende:
Kee oplossing:
.............
ik zou nooit het 3de frame bereiken....
Nu weer niet.
Heb je het zelf ook geprobeerd, en zo ja, lukte het bij jou dan wel??
Verwijderd
vanzelfsprekend:Op dinsdag 12 februari 2002 10:49 schreef Necromancy het volgende:
zo moet het werken, als je frame 3 niet bereikt dan is done==1 niet. Heb je die wel op het eind van je txt staan??
1
| a=1&b=2&c=3&tekst=hallo&done=1 |
maar toch:
1
| Level #0: Frame=1 |
Maar iemand zal toch al eerder zoiets hebben gedaan??? ik zal toch niet de eerste zijn met dit probleem??
Verwijderd
Ik heb het deze ene keer ook in flash 5 gemaakt. Precies zoals je het zei.Op dinsdag 12 februari 2002 16:47 schreef Seraph het volgende:
In Flash 4 zal je moeten zeggen done=1 in plaats van done==1, verder jah ik heb het zelf ook gedaan, en jah het werkt, zeker in Flash 5, Flash 4 moet het ook werken, dus je doet echt zelf iets fout...
Verwijderd