Toon posts:

Abit kt7 & Crucial pc-150 cas 2

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit kt7 en een athlon 1300, ik krijg mijn fsb niet veel hoger dan 110. Kan dit komen door het crappy geheugen wat in mijn mobo zit? Als ik b.v. corsair pc-150 cas 2 erin zit, zou het dan mogelijk zijn de fsb verder omhoog te krikken?

P.s.
Hoever krijgen jullie de fsb op een abit kt7?

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand tegenwoordig meer een abit kt7 :?

• FoefuR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 11:47

FoefuR

Mothertrucker

volgens mij kom je idd niet veel hoger met een kt7. wil je wel hoger zal je de kt7a moeten hebben
kijk anders ff op deze link [topic=277867/1/50]

"Everybody lies but it doens't matter since nobody listens"

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 20:58 schreef DumphuiZ het volgende:
Ik heb een abit kt7 en een athlon 1300, ik krijg mijn fsb niet veel hoger dan 110. Kan dit komen door het crappy geheugen wat in mijn mobo zit? Als ik b.v. corsair pc-150 cas 2 erin zit, zou het dan mogelijk zijn de fsb verder omhoog te krikken?

P.s.
Hoever krijgen jullie de fsb op een abit kt7?
Beter laat dan nooit moet je maar denken.

Mijn vorige mobo was een KT7-Raid v1.0 met daarop een TB1200/266. Geheugen Coscair PC-150 MHz cas 2.

Kreeg hem niet hoger (stabiel althans) dan 112 MHz.
Aangezien velen deze ervaring ook hebben kan ik niets anders concluderen dat de KT7 een FSB hoger dan 112 (112x2=224FSB) gewoon niet leuk vindt.

Het nadeel is dan ook dat je een 266 FSB processor op dit bord dan ook niet optimaal kan benutten. :(

Het voordeel daarintegen van PC-150 geheugen is dan wel weer dat wanneer je de optie HOSTCLK+PCICLK (met andere woorden 112MHzx1.33) aanzet het geheugen op 149 MHz draait. >:)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Het is een feit dat de KT133, die wordt gebruikt door jou Abit KT7, een beginneling is. Voor overclocken is ie niet goed. Geheugen is niet je bottleneck, het ligt aand e chipset, en daar kan je niks aan doen. Soms heb je mazzel, ik heb bijvoorbeeld de Abit KT7 rev 1.0 gehad, en die trekte 130MHz FSB.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

ik weet niet of iemand dit nog leest, maar t ligt toch echt aan jullie, ik heb een TB 750 en ik krijg mn FSB zelf tot 155Mhz met een multi dinges van 12... hij start dan welliswaar niet meer op, maar das iets anders. Ik heb m nu stabiel draaien op multidinges van 6.5 en FSB van 133/33Mhz. is geloof ik rond de 866Mhz. Ik vind m iig errug stabiel. hebbe jullie wel de goeie bios ofzo, gewoon in Soft Menu lll instelle welke klocksnelheid je cpu is....

Verwijderd

Abit KT7-raid draait bij mij nog lang en gelukkig, mijn mobo kan max tot 110MHz DDR FSB gaan (stabiel). Dus veel zal die snelle ram niet helpen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

KT7 is de afgelopen jaar wel veelvuldig behandeld ;)

Het is in ieder geval niet de bedoeling om hier ouwe }:O }:O }:O uit de sloot te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 07-01-2003 06:56 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.