Ik heb hier iets heel raar voor,en ik geraak er niet uit.
Enigste optie is reinstall denk ik, maar dat zou ik liever niet doen, dus als iemand nog andere oplossingen weet....
Opstelling:
pc1, nt4.0 sp6, als pdc, 2 nics, winroute pro (1 hub, 1 kabelmodem) met ip 192.168.0.1
pc2, win2k, realtek nic, 192.168.0.4
pc3, win2k, relatek nic 192.168.0.6
allebei verbonden via de hub
ik heb winroute al minstens een half jaar, en ben er heel tevreden over. Alles werkt zoals het moet.
En nu komt het probleem:
pc3 was eerst een win98 client, maar heb die wat geupgrade dus eindelijk kan hij ook overschakelen op win2k
complete reinstall, sp2, drivers, al wat je maar wil
pc zelfde ingesteld als mijn win2k,
statisch ip (zie hierbove)
255.255.255.0 subnetmask
192.168.0.1 default gateway
192.168.0.1 primaire dns
windows networking gaat perfect, sharen ook
bij IE geef ik proxy.pandora.be:8080 op als proxy server,
ik zit bij telenet, dat is de goede instelling, want zo staat het ook op mijn pc
wil ik online gaan lukt het niet
trillian erop (=msn/icq/irc) werkt perfect, no problem
kazaa doet het ook
effe beginne zoeken en testen, blijkt dat ik wel kan pingen via ip's, maar niet via namen (vb www.tweakers.net)
dus heb ik in IE het ip-adres van mijn proxy ingevuld, en dan kan hij dus wel surfen
dit lijkt me dus een DNS probleem, of niet?
maar hoe los ik dat op?
want bij rtcw demo kan hij ook geen servers vinde, zelfde voor winmx, terwijl dat bij mij vanzelf gaat
ik snap er niets van,
heb de search al gebruikt maar geen bruikbare oplossing gevonden
Shabba - Axis engineer: "I need backup!!"
(backup = mijn broerke online met RTCW
)
ook al geprobeerd:
adaware met laatste definitie file, dacht eerst dat het spyware was, maar die zijn er al af
Enigste optie is reinstall denk ik, maar dat zou ik liever niet doen, dus als iemand nog andere oplossingen weet....
Opstelling:
pc1, nt4.0 sp6, als pdc, 2 nics, winroute pro (1 hub, 1 kabelmodem) met ip 192.168.0.1
pc2, win2k, realtek nic, 192.168.0.4
pc3, win2k, relatek nic 192.168.0.6
allebei verbonden via de hub
ik heb winroute al minstens een half jaar, en ben er heel tevreden over. Alles werkt zoals het moet.
En nu komt het probleem:
pc3 was eerst een win98 client, maar heb die wat geupgrade dus eindelijk kan hij ook overschakelen op win2k
complete reinstall, sp2, drivers, al wat je maar wil
pc zelfde ingesteld als mijn win2k,
statisch ip (zie hierbove)
255.255.255.0 subnetmask
192.168.0.1 default gateway
192.168.0.1 primaire dns
windows networking gaat perfect, sharen ook
bij IE geef ik proxy.pandora.be:8080 op als proxy server,
ik zit bij telenet, dat is de goede instelling, want zo staat het ook op mijn pc
wil ik online gaan lukt het niet
trillian erop (=msn/icq/irc) werkt perfect, no problem
kazaa doet het ook
effe beginne zoeken en testen, blijkt dat ik wel kan pingen via ip's, maar niet via namen (vb www.tweakers.net)
dus heb ik in IE het ip-adres van mijn proxy ingevuld, en dan kan hij dus wel surfen
dit lijkt me dus een DNS probleem, of niet?
maar hoe los ik dat op?
want bij rtcw demo kan hij ook geen servers vinde, zelfde voor winmx, terwijl dat bij mij vanzelf gaat
ik snap er niets van,
heb de search al gebruikt maar geen bruikbare oplossing gevonden
Shabba - Axis engineer: "I need backup!!"
(backup = mijn broerke online met RTCW
ook al geprobeerd:
adaware met laatste definitie file, dacht eerst dat het spyware was, maar die zijn er al af