Toon posts:

Cyrix P166+ overclock mislukt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een oude P166+ staan en heb hem proberen te overclocken. Mijn mainbord (Een of ander taiwanees rotding) heeft een max FSB van 66 Mhz. en voor 166 staat de multiplier op 2. Toen had ik de multiplier omhoog gezet naar 2.5 en wat zien we? Cyrix 6x86 P90+ met een CPU clock van 90Mhz. deze CPU clock staat standaard als ie wel op 166 loopt op 133 Mhz. Zou die waarde niet kloppen? want in het boekje staat bij de cyrixen geen 90+ processor.

Verwijderd

dat 166 133MHz is klopt wel, net als mijn 150 op 120. Die getallen zijn ratings. Weet je zeker dat je mobo Cyrix 200(266MHz) ondersteunt? Ik heb ze zelf nog nooit gezien.

Mischien is het een gereserveerde instelling, 1x is bij oude moederborden wel eens 2,5x of 3x, iets dat boven de maximale specificatie uit komt. Als 2,5X niet ondersteunt wordt, maar alleen erop gezet wordt voor toekomstige revisies/biossen kan het best wezen dat het in werkelijkheid 1X is. 1x66 is 66 (DUH), zou ongeveer een Cyrix 90 wezen dus. K snap niet dat ie ook echt op 90MHz uitkomt. Hoe kom je daarbij?

Mischien eens een bios update proberen. Als je gewoon een willekeurig typenummer wat op je mobo staat in google intypt, vindt je m vast en zeker. Ik heb nog nooit een mobo niet gevonden, hoe oud dan ook.

Verwijderd

Topicstarter
Kan best dat een Cyrix 200+ niet bestaat want die 166+ stond als hoogste processor aangegeven in het boekje. Daarboven stonden M2 processoren die nog niet getest waren met dit mobo. Maar dan moet het toch wel mogelijk zijn om dit CPU tje harder te laten lopen?

Verwijderd

Zover ik weet zijn M2 processoren totaal andere processoren, waarschijnlijk met een MMX achtige instructieset. Als ik jouw was zou ik toch ff naar een bios update zoeken.

Ik ken wel de Cyrix 150, 166, 233, en 300, verder zie je ze haast nooit meer.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb toen mijn cyrix 233 @ 333 geclocked dat is 266 mhz effectief... dat ding werd wel 80 graden ofzo

had een cooler er op gemaakt (zelf gemaakt) van 3 fans op elkaar.. ding maakte zeker 10000 rpm ofzomaakte me een takke herrie!! heb em ook niet lang meer zo gehad, had ik een andere pc gekocht en die 333 down geclocked naar 200 normaal weer... coolers er afgehaalt, dikke slijtage (wat wil je met 10000 rpm) niet best gewoon..... :)

maar je moet even idd een bios update downloaden, anders ff windows op die bak gooien en met wcpuid kijken wat voor mhz hij echt effectief heeft

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel