Moet ik voor het flashen van een bios perse opstarten met diskette of kan je dan ook dos opstarten vanaf de HD en dan flashen vanaf de diskette??? ik krijg het nml niet voor mekaar om op te starten vanaf diskette!!
neem eens een kijkje op www.bootdisk.com . Daar is wel een diskette te downloaden om van te booten als je je bios wil flashen.
Zolang je maar op een 'SCHONE' dos-prompt zit moet het geen probleem zijn. Dat betekent dus geen drivers/memorymanagers of andere shit geladen.....
heb wel een officiele opstartdiskette, maar me compu wil hem nie zien. In de bios staat alles goed. Maar dat was me vraag nie hoe ik dit moet oplossen, mijn vraag was of dat ook kon als ik dos vanaf HD run. (vanuit windows-> dos en dan flashen)
Nee!!!!!!!!!als ik dos vanuit windows opstart, is dat dan goed??
Dat is het domste wat je kan doen!
Je moet een schone dosprompt hebben, geen windows en geen drivers laden. Als er tijdens het flashen ook maar iets mis gaat dan is je bios waardeloos geworden.
... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.
neeeeeeeeOp vrijdag 08 februari 2002 20:36 schreef sambalbijen het volgende:
[..]
als ik dos vanuit windows opstart, is dat dan goed??
dat is dosprompt!
Je moet een helemaal schone dos hebben, dus gewoon zorgen dat je vanaf een bootflop kunt booten.
edit: net iets te laat
en vergeet niet clrcmos te doen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
-In win98 kan je met format/s een simpele bootdisk maken.
Als je een ander OS heb, wil ik wel ff de inhoud van zo'n bootdisk naar je toe sturen.
-Zet op de zelfgemaakte diskette een het flash programma + nieuwste bios.
-Restart je hele pc met diskette in diskette-station.
-Start flash programma en volg de aanwijzingen.
Mocht je pc bij het restarten de diskette niet pakken en gaat ie gewoon windows laden, dan moet je even in de bios kijken.
Bij bijvoorbeeld een Asus moederbord moet je in de bios bij het boot menu de floppy drive als eerste zetten, zodat je computer bij het opstarten eerst kijkt of er een diskette aanwezig is. Is er geen diskette dan laadt windows.
Succes
Als je een ander OS heb, wil ik wel ff de inhoud van zo'n bootdisk naar je toe sturen.
-Zet op de zelfgemaakte diskette een het flash programma + nieuwste bios.
-Restart je hele pc met diskette in diskette-station.
-Start flash programma en volg de aanwijzingen.
Mocht je pc bij het restarten de diskette niet pakken en gaat ie gewoon windows laden, dan moet je even in de bios kijken.
Bij bijvoorbeeld een Asus moederbord moet je in de bios bij het boot menu de floppy drive als eerste zetten, zodat je computer bij het opstarten eerst kijkt of er een diskette aanwezig is. Is er geen diskette dan laadt windows.
Succes
Pagina: 1