[ISDN] groot (kabel?) probleem

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ok ik heb een ISDN verbinding, en sinds vandaag is mijn lijn in huis dood... als ik een ISDN toestel eraan hang, gaat het toestel wel aan (dus wel spanning), maar ik heb geen kiestoon (dus geen signaal).

op de receptie (waar de lijn binnenkomt), heb ik wel signaal en kan ik dus gewoon bellen.

dit is al de 2e keer in een half jaar dat dit gebeurd, vorige keer heeft de monteur een kabel vervangen, want die was losgerukt door de kozijn-instalateurs... deze keer is er echter NIKS aan de kabels gebeurd, gisteren werkte alles nog perfect, en nu niet meer...

wat kan dit wezen??? ik heb geen zin om weer een KPN-monteur te laten komen voor 400(!!!) piek...

kan het trouwens kwaad als ik de spanning van de NT1 er even af haal?? (ivm de quatrovox die eraan hangt, en heb geen zin om die opnieuw te configureren)

please help mij!!

edit:
ik weet dat er iets bestaat zoals max lengte van de kabels, maar het heeft gewerkt, dus daar zal het niet aan liggen (lijkt mij)

ik zit nu op een crappy 56k verbinding, via mn laptop, maar ik wil mn server (+werkstations) weer on-line!

Verwijderd

Het kan geen kwaad als je de stroom van de nt1 haalt. Maar nu je zegt dat je een kwatrenogwat heb, die heb ik ook, kijk daar eens of het lampje 'in bedrijf' wel brand en niet knippert!

edit:
Je bent uiteraard niet telefonisch bereikbaar.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 20:49 schreef Boer_Frients het volgende:
Het kan geen kwaad als je de stroom van de nt1 haalt. Maar nu je zegt dat je een kwatrenogwat heb, die heb ik ook, kijk daar eens of het lampje 'in bedrijf' wel brand en niet knippert!

edit:
Je bent uiteraard niet telefonisch bereikbaar.
de quatrovox is het probleem niet, diet doet het wel... alleen de ISDN verbinding doet het niet...

(direct op de NT1 wel, op mijn kamer in huis niet...)
(en op mijn kamer wel spanning, geen signaal) :(

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

quattrovox is toch centrale? net zo buggu als de webvox?
Die moet je om de zoveel tijd resetten door er 3 minuten de stroom af te halen of opnieuw via de USB kabel in te stellen.
Maar een NT1 die niet werkt..dat is wel erg vreemd.
Toevallig geen kort kabeltje liggen ipv die doorgestrokken lijn? ( bij de receptie werkte ie wel zei je)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 20:48 schreef RonnieB82 het volgende:
nog niemand??? weet iemand dan of het veilig is om ff de NT1 zonder spanning te zetten???
Geduld is een schone zaak,
je topic omhoogschoppen daarentegen niet :{

Ik heb je schop getrashed,
topictitel ook even gefatsoeneerd.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Quatrovox hangt hier zo'n beetje 2 jaar zonder reset te werken :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
de quatrovox is het probleem niet (quatrovox is voor ISDN -> analoog), dat werkt wel, ik zit nu namelijk gewoon thuis op met mn 56k analoog via de quatrovox...

alleen de ISDN werkt dus niet in huis.. (wel op receptie)...

het lijkt me geen kabel-breuk, er is namelijk niks met de kabels gebeurd, en mn ISDN toestel gaat wel aan, maar heeft geen kiestoon...

ik heb ook al de stekker van de NT1 er al 15sec uit gehad, maar geen suc6...

ik denk dus dat ik de maandag de geweldige KPN-helplijn moet gaan bellen... |:(

of heeft iemand anders nog suggesties???

(mij lijkt het dus dat de KPN commandos naar NT1 kan sturen, en dus ook iets met "signaal versterken voor lange afstanden", en dat die nu per ongeluk uit is geschakeld, waardoor ik nu geen signaal heb)

Verwijderd

Zit de NT1 ook op het lichtnet aangesloten? Zo niet, dan kan je maar 1 ISDN-apparaat gebruiken, wat zou verklaren dat alleen je quattrovox werkt...

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 21:55 schreef Networx het volgende:
Zit de NT1 ook op het lichtnet aangesloten? Zo niet, dan kan je maar 1 ISDN-apparaat gebruiken, wat zou verklaren dat alleen je quattrovox werkt...
ja, hij zit op het lichtnet...

het vage is, alles heeft gewerkt in deze staat! ik heb nergens aangezeten of veranderd! :? :?

ik was vanavond alleen aan het kloten op mn W2K server een RAS verbinding te krijgen, dat lukt niet, dus ik wou ff op internet zoeken hoe het wel moest, en ik kon geen verbinding meer krijgen...

toen merkte ik dat mn ISDN thuis het niet meer deed...

Verwijderd

Nou jah als het wel werkt bij de NT1 en niet een eind verderop, dan MOET het volgens mij liggen aan wat daar tussenin zit...

Veel meer weet ik niet van ISDN... maar iig nog veel geluk met het oplossen van je probleem!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 22:07 schreef Networx het volgende:
Nou jah als het wel werkt bij de NT1 en niet een eind verderop, dan MOET het volgens mij liggen aan wat daar tussenin zit...

Veel meer weet ik niet van ISDN... maar iig nog veel geluk met het oplossen van je probleem!
zoiets dacht ik ook ja...

maarja, dit is dus al de 2e keer in een half jaar dat dit gebeurd... alleen ik weet niet wat die KPN'er toen gedaan heeft... (ik was niet thuis) hij heeft iig een stukkie kabel vervangen (en misschien nog meer), maar volgens mij lag het niet aan die kabel... :(

en nu is er dus helemaal niks met kabels oid gebeurd... gisteren werkte het, en nu niet meer... :(

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

Pogostokje

* twiet *

Ik zie wat verkeerde info voorbij komen hier...

De stekker in de NT1 is om stroom te geven aan apparaten die dat nodig hebben. Dat zijn er bijna geen: de meeste apparaten hebben een eigen stroomvoorziening. Die stekker van de NT1 zit er dus bij 99% van de mensen gewoon niet eens in. Die kan er dus zonder problemen uit. Je ISDN verbinding blijft dan nog prima werken omdat de NT1 zijn stroom uit de KPN-centrale krijgt! Je zal het 'line OK lampje' dan ook gewoon zien branden zonder stekker erin. Een Quattrovox (QV) heeft een eigen stekker en als dat alles is wat aan de NT1 hangt dan hoeft die stekker er nooit meer in: spaart weer wat stroom.

Een QV geeft aan of je ISDN verbinding in orde is. Als het powerlampje knippert is er iets mis. Brandt hij continu dan heeft hij verbinding gehad met de ISDN-centrale van KPN. Dan werkt dat dus. Zo'n ding heeft geen USB aansluiting dus daar kan je ook niks mee en resetten hoeft normaal gesproken ook echt niet hoor.

Maar wat is er dan wel aan de hand?

Als je een ISDN telefoon aansluit op de NT1, werkt het dan wel? Knippert je QV lampje wel of niet? Brandt het 'LINE OK' lampje op de NT1 continu?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:30

Pogostokje

* twiet *

Ah, ik ga weg en morgen ben ik dit weer vergeten.
Mail maar ff als je mij nog nodig hebt.
Of check ff www.bryte.net

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Pagina: 1