[internet] Verbinding valt continu weg

Pagina: 1
Acties:

• Duff
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 16:06
Alaaf,

Ik heb winXP, en een internet verbinding bij Planet (via de modem ja :( )
Als ik inbel bij planet is er nix aan de hand. Na een minuut of 15 internetten dan kan ik geen enkele pagina meer oproepen, en msn logt uit: de verbinding is zeg maar weg. Als ik de telefoon opneem, hoor ik nog wel de ruis, mijn internetverbinding icoon staat nog wel aan, maar als ik rechtermuisknop>status doe, verschijnt het venster niet. Rechtermuisknop>verbinding verbreken werkt ook niet. Als ik de telefoon stekker uit het telefoon stopcontact haal dan stopt de ruis van internet wel, maar het icoon blijft staan....
Het is een TE irritant probleem. Heeft iemand er ervaring mee/weet iemand de oplossing (zou helemaal mooi zijn)...

Owja...het icoontje knippert ook niet meer als de verbinding zegmaar 'weg' is.... :? :?

TIA

Verwijderd

klinkt als een brak modem...

• Duff
heej stom had ik nog niet aan gedacht...
lijkt me wel vreemd maar goed ik kan t ff nakijken... :)
als iemand nog andere ideeen heeft laat t me aub horen :)

• Duff
Gisteravond na mijn post werd de verbinding opnieuw onderbroken. Daarna heb ik de comp opnieuw opgestart, en vervolgens weer ingebeld. Het is continu goed gegaan. Ook nu ben ik al 2 uur bezig zonder problemen, dus zou het nog wel aan het modem liggen??

Verwijderd

Het zou ook kunnen liggen aan een slechte telefoonlijn. Bijv met een slecht snoer of zo. Of gewoon een slechte lijn. Het komt voor en het kan problemen geven. Als je nou nog eens probs hebt, kun je eens uitloggen (of comp uitzetten) en de telefoon opnemen en wachten tot de kiestoon stopt (stilte) en goed luisteren of je rommel hoort.

• Duff
Als ik problemen heb en de computer uitzet en vervolgens de hoorn opneem hoor ik nog steeds de normale verbindingsruis... :?
Het valt me wel op dat telkens vlak voordat dus de verbinding verbroken wordt mijn xp start balk even knippert naar een standaard grijze start balk > ik heb hem normaal op zo'n glans staan, je weet wel die xp stijl (groene startknop en blauwe balk).
Het verbindingsicoontje op de startbalk blijft wel staan, en alles werkt verder perfect. Als ik echter op het verbindings icoontje klik dan krijg ik niet zo'n overzichtje met de verbindings info, en als ik klik op het icoon van mijn verbinding op het bureaublad dan krijg ik eveneens niets te zien, behalve een korte knippering van het verbindings venstertje....
Iemand een idee waar het _zou_kunnen_ liggen?

• Duff
Niemand die een idee heeft?
Pagina: 1