Toon posts:

Dualhead (2 monitoren) met 2 Geforce kaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok mensen ik zit toch met een vraagje. Ik wil 2 monitoren op mijn pc aansluiten. Ik heb een Geforce 2 Gts (Asus v7700), en een onboard aansluiting. Die is niet echt goed genoeg.

Nu zat ik te denken om een PCI videokaart erbij te doen:
Leadtek Geforce 2 MX 32MB TVOUT PCI (€ 99.00).

Ik hoorde dat in Win2k dit geen probleem is. 2 vidokaarten en dan 2 monitoren aangesloten te hebben. Maar nu is mijn vraag: Gaat mijn idee werken? Dus 2 vid kaarten, 1 AGP en 1 PCI? (of moet je er een speciale vid kaart voor hebben? ik hoorde dat oudere kaarten er niet geschikt voor zijn?) En kan dit in Windows XP?

Owja en ik zou het liefst een Geforce 2 MX PCI van Asus hebben. Weet iemand nog een site/shop die die verkoopt? Liefst 2 dezelfde merken in me pc.

Tia.

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Moet gewoon kunnen, heb ook een tijdje naast me GeForce2 Mx een S3 Trio 64 PCI in me pc gehad, waar een simpel 15" monitortje op aangesloten zat. Je moet wel ff in de bios aanwijzen dat ie AGP als eerst boot, dan wordt dat je primary videocard in windows...

En over die PCI kaartjes, tsjah... www.tweakers.net?
www.prijsindex.net?

Signature?

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Ik heb hier zelf een TNT2 op een PCI slot en een onboard ding. Die draaien tegelijk en sturen dus 2 monitoren aan, werkt prima.
Ik denk dat jouw idee ook wel moet lukken.

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in pricewatch en in prijsindex aan het kijken, wil een v7100 of een v7700. Maar er staat niet bij of het AGP of PCI is |:(.

• LG_Greenman
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
He, ff over dat pci en agp in de bios instellen, bij mij werkt het alleen als ik hem op PCI in me bios zet.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Hier hetzelfde, booten van pci, in w2k m'n agp als primary pas instellen...

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Is de prestatie van een AGP GF2mx nou te vergelijken met een PCI GF2mx?

[semi offtopic]
wat kan ik het beste nemen voor een 15" scherm met daarop zaken als IRC / msn / photoshoptoolbars? Het hoeft dus geen grafisch hoogstandje te zijn, maar wel een beetje acceptabel.

S3-Trio64V2/DX 2MB videokaart (retail) € 11,50 <-- goed genoeg? wel lekker goedkoop...

6MB Voodoo Rush Standalone € 22,00 <-- heeft deze 2d kwaliteiten?

Millenium II 8MB € 33,95 <-- Matrox, dus 'made for 2d', echter wel wat hogere prijs

Millenium 2MB € 14,95 <-- deze lijkt me in dezelfde categorie te vallen als de S3-Trio

Mijn bedoeling is om voor ongeveen €60 een 2e monitor aan mn peecee te hangen. Dit is dus een kaartje + monitor (2ehands waarschijnlijk dus) Waaraan doe ik goed met deze kaartjes?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Werkt prima (2 Geforce kaarten dan), heb 't hier ook en ik boot gewoon van m'n AGP kaart (dus niks niet hoeven instellen in het BIOS)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

k heb hier een G-Force2 MX400+TV-out in zitten en een ATI RAGE2 3d pro(4 mb pci)
Eerst kon die ati kaart niet opgestart worden om een of andere vage reden(winxp pro) maar nu heb ik in me bios primary display ff op pci geknalt en nou werkt ie prima.
nu kan ik dus een venstertje (of meer) heel mooi slepen:
17" >>>>> 17" >>>>>> 52cm tv :9~

helemaal goud!!!

• GreenPictures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-12-2021

GreenPictures

Feestgraaf

Ik heb hier een ASUS P4T-E en daar kan ik dus geen primairy VideoBIOS instellen... de PCI S3 virgekaart neemt de post en het XP bootscherm, de GF2 AGP word vanaf het welcome screen blijkbaar de primairy :?

Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis

Pagina: 1