Toon posts:

pc start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers en tweaksters

2 dagen geleden heeft mijn pc een nachtje aan gestaan, ik werd wakker pc uit :( dus ik denk ach ja zet maar weer aan en tot mijn grote verbazing gebeurde er helemaal niets, ff w88 en nog eens proberen maar nog niets :( :( , toen realiseerde ik me dat ik mijn fire wall uit had staan :(:(:( allereerst kabels gecheckt op een andere pc en die werkte gewoon, ik heb een MSI k7t pro turbo raid met optie voor password in de bios voor power up , mischien gehacked en die aangezet? blijkbaar niet bios reset , werkte niet, batterij eruit 30 min gewacht maar nog niets, voeding uit andere pc gehaald en hij werkte nog steeds niet, pci en agp kaarten eruit geheugen eruit weer aan maar nog niets :(
toen zag ik in 1 keer dat als ik de stroom kabel uit de voeding trok de lampjes op het toetsenbord wel even brande (zelfde als met een power up pass) mobo eruit gekeken naar doorgefikte stukjes NIETS!!! proc eruit ook gekeken en nog niet :(

heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? pls help!!!!!

Bas

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Met een jumper je bios resetten?

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
andere mobo gebruiken?

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 19:08 schreef BreadFan het volgende:
Met een jumper je bios resetten?
ja dat heb ik al gedaan maar helpt niet

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
specs :?

gaat je fan wel aan :?

zit de ATX goed op het mobo :?

wat gebeurt er als je het mobo uit de kast schroeft en dan laat draaien met een vidkaart en geheugen en proc+koeler

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 19:25 schreef veldmuis het volgende:
specs :?

gaat je fan wel aan :?

zit de ATX goed op het mobo :?

wat gebeurt er als je het mobo uit de kast schroeft en dan laat draaien met een vidkaart en geheugen en proc+koeler
maxtor 7200 rpm 40 gig
alsa511
1500 xp
512 DDR

fan gaat ook niet aan,
voeding zat er zeker weten goed op
heb het mobo er nog niet uit gehaald , maar er zit nooit iemand aan dat ding kan het dan toch zo zijn dat ie spontaan sluiting maakt met de kast?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 19:30 schreef Sebastiebasje het volgende:

[..]

maxtor 7200 rpm 40 gig
alsa511
1500 xp
512 DDR

fan gaat ook niet aan,
voeding zat er zeker weten goed op
heb het mobo er nog niet uit gehaald , maar er zit nooit iemand aan dat ding kan het dan toch zo zijn dat ie spontaan sluiting maakt met de kast?
niet te ruim nemen hoor die specs :{

en verder, probeer het nou maar..en check die voeding gewoon ook ff :P

en de ide kabels loshalen kan soms ook helpen :P

Verwijderd

zet de stroom er 15 minuten vanaf, en daarna er weer op. Grote kans dat het dan wel weer werkt.
En ik wil ook wel wat meer specs hebben :)

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

vaag.. maar als ik het zo zie merk ik dat je mobo geen stroom doorlaat anders zou op zijn minste de fan aan gaan...

Verwijderd

Nou k denk niet dat je gehacked bent...
Eerder dat er iets kapot is aan je mobo.
Ff laten nakijken.

Verwijderd

Topicstarter
oke specs wat uitgebreider dan :)

AMD 1500XP @ 1450
MSI k7t pro turbo raid
Elsa 511 Geforce2 MX400 64 mb
512 MB DDR Geheugen
40 gig Maxtor 7200 RPM
60 gig Seagate 7200 RPM
Aopen 16x DVD
Aopen 24x10x40 cd brander
19" inch compaq
Soundblaster platinum

en ik denk dat het inderdaad aan het moederbord ligt, MAAR als het mobo geen stroom doorlaat kunnen de 3 lampjes op het toetsenbord wel even oplichten? (aangezien die via het mobo aangesloten zit)

edit:
wat jij zei veldmuis heb ik geprobeerd maar dat werkte ook niet

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 19:00 schreef Sebastiebasje het volgende:

...toen zag ik in 1 keer dat als ik de stroom kabel uit de voeding trok de lampjes op het toetsenbord wel even brande (zelfde als met een power up pass)
...
:?
Wacht ff! Als je de voedings kabel (230 V netstroom) van de VOEDING er uit trok, gingen de keyboard ledjes even aan??
:?

Ennu... de ventilator in je voeding dan, draait die wel (even)?

Verwijderd

Topicstarter
nee sorry dan heb ik het verkeerd omschreven , als ik de stroom kabel een tijdje uit de voeding heb gehad en de kabel daarna weer in de voeding steek lichten de lampjes op het toetsenbord even op, niets draait geen fan in de voeding en ook niet op het mobo

Verwijderd

Als het goed is zit er op het moederbord een Stroom-lampje voor als de stroom erop zit. Wat geeft die aan. Kijk ff of je de Power-Swich goed hebt aangesloten of misschien is die losgetrild.

Verwijderd

Topicstarter
er zitten 4 ledjes op het mobo maar geen van alle brand schijven slaan ook niet aan

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Als je diagostic-leds niet gaan branden denk ik dat er iets mis is met je moederbord. Normaal moeten ze namelijk groen gaan branden als alles goed is.

Ik zou morgen gewoon even naar de computer winkel teruggaan, waar je je computer gekocht hebt en vragen of ze het moederbord kunnen testen.

Verwijderd

Het kan zijn:
a) Draadbreuk in kabel, brakke connector
b) Voeding kapot
c) kortsluiting in PC (HDD, mobo o.i.d.)

Er staat toch wel spanning op de wandcontactdoos??

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

misschien staat je voeding op 115volt ipv 230

Verwijderd

Volgens mij is je voeding kapot, ik zou het even proberen met een andere voeding

Verwijderd

Topicstarter
ik denk toch dat het aan het mobo ligt want , kabel werkt op andere pc , voeding uit andere pc werkt er ook niet op, spanning staat op contact doos, mobo uit kast gehaald en werkte nog niet
helaas ff laten testen en zal wel een nieuwe moeten kopen :( :'(

thnx allemaal
Pagina: 1