¯\_(ツ)_/¯
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
das veel paup
dus daar zal het wel aan liggen
Canon EOS 80D En wat glaswerk
¯\_(ツ)_/¯
waar kan ik die krijgen?
hmmm bij 1/800 iso 100 nix iig
bij 1" iso 100 geeft ie 8 aan; op 2 plaasten geconcentreert
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
Hmm maar sinterklaas heeft z'n 2100 al een aantal malen omgeruild. Een paar keer voor dead pixels en een paar keer voor een niet meer functionerende camera.Op vrijdag 08 februari 2002 19:14 schreef beschuitfluiter het volgende:
jah ok, ik zit de mijne misschien teveel te vergelijken met die van sinterklaas 0/0 bij 16" ...beter
41 hotpixelz that is, 0 dead...
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
Je ccd wordt namelijk warm en daardoor krijg je eerder hot pixels.
¯\_(ツ)_/¯
Hehe, maak je niet druk.. je bent waarschijnlijk al een tijdje bezig met die camera, en daardoor is hij behoorlijk opgewarmd. Koud zal hij een stuk minder hot pixels vertonen.Op vrijdag 08 februari 2002 19:23 schreef beschuitfluiter het volgende:
41 bij 4" iso 400 WTF!!!
41 stuck that is, 0 dead...
Ter geruststelling: M'n fuji geeft op 3sec 100 iso 230 hot pixels. Op 1 sec 100 iso geen enkele. Nu is hij wel goed warm omdat hij op m'n switch gelegen heeft.
Verwijderd
Dat moet niet uitmakenOp vrijdag 08 februari 2002 19:25 schreef beschuitfluiter het volgende:
moet ik dan bij ISO100 gebruiken?
bij 3 sec heb ik er nog steeds 8 en bij 4 sec krijg ik er 21... ik heb 1 kapotte pixel op mijn LCD...ik zal hem nu af laten koelen en strax nog eens proberen,
maar heb ik nu een beetje een redelijke cam, volgens jullie???
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
en dan is het nog maar afwachten wat ik ervoor terugkrijg...
is wel k*t iig
¯\_(ツ)_/¯
¯\_(ツ)_/¯
hehe
1 sec 8 hot pixels luminance wel allemaal onder de 80, maar toch
¯\_(ツ)_/¯
1 dead pixel en 11 hotpixels
eerst zat me hele ding vol hotpixels dus valt nu wel mee gelukkig en de helft die pixels zie je niet eens
met deze heb ik de sets van 4... is makkelijk te soepen natuurlijk, en meestal schiet ik toch sneller dan 1 sec neem ik aan... misschien krijg ik nog een brakkere terug...
ugh dilemma
hmmm advies is welkom, ik ga een pilsje vatten...
¯\_(ツ)_/¯
ik neem aan dat je een nieuwe krijgt
Verwijderd
ik heb ook last van hotpixels en er verschijnen meer hotpixels naarmate de camera langer aanstaat
ik ga nu ook ff testen met dat deadpixeltest proggie
laat m'n bevinden wel ff weten!
Verwijderd
op 1 seconde heb ik 0 hot pixels. Ga zo ff tussenliggende waardes testen. Ben hier wel tevreden mee.
Ik test het met iso400 trouwens, dat is het gevoeligst.
Verwijderd
ik heb vanaf 1 sec. ook 8 hotpixels
er is er 1tje die je heel snel ziet en blauw is
deze zie je soms al op foto's met een sluitertijd van 1/8 sec.
heb een mailtje naar de verkoper gestuurd en ik wacht dus even af...
jah dat doe ik ook denk ik,Op vrijdag 08 februari 2002 22:46 schreef Eddo het volgende:
sinterklaas heeft echt veel geluk dat hij een goede camera heeft!!
ik heb vanaf 1 sec. ook 8 hotpixels
er is er 1tje die je heel snel ziet en blauw is
deze zie je soms al op foto's met een sluitertijd van 1/8 sec.
heb een mailtje naar de verkoper gestuurd en ik wacht dus even af...
vanavond enkele foto's mee gemaakt en die zijn toch behoorlijk vond ik... maarjah, ik wil een camera toch volledig kunnen benutten...
¯\_(ツ)_/¯
ik heb btw ook één groepje van 4 die erg blauw oplichten, net als jij... de andere zijn geel/oranje/bruinsig ...
ik heb de test net opnieuw gedaan alleen dan in tiff formaat! dat scheelt wel moet ik zeggen, nu krijg ik die 8 pas bij 4 seconden... maarjah zo veel schiet ik niet in tiff formaat kost me teveel mb's
¯\_(ツ)_/¯
Maar wat is zo'n hot pixel precies? Kleurverschil omdat een pixel op de ccd te warm wordt
235 hotpixels met ISO100 3"
281 hotpixels met ISO100 2,5"
224 hotpixels met ISO100 2"
0 hotpixels met ISO100 1,5"
Denk dat ik toch maar eens terug ga... Camera heeft de hele dag uit gestaan... vind ik toch wel erg veel...
Is het verstandig om er mee terug te gaan??
check deze pic maar eens voor een indicatie (8" iso100)
www.chello.nl/~h.vanseggelen/pics/nacht.jpg
je ziet ze best duidelijk, maarjah als ik hem terugstuur en ik krijg d'r een met meer das dan helemaal f*cked up...
maar voor jouw fuji moet je natuurlijk geen 6MP gebruiken omdat die geïnterpoleerd zijn, het is een 3MP ccd dus díe 3miljoen pixels wil je testen... suc6
PS ik weet niet of je het weet, maar op de 1e pagina staat een link van een testprogje...
¯\_(ツ)_/¯
Maar nadeel bij de fuji is dat je op 3Mpixel geen TIF formaat kan wegschrijven... Zal dadelijk eens proberen met 3Mpixel
Heb thuis een proggy gevonden dat hotpixels weghaalt.. zal thuis nog wel even zoeken
in de foto's dan, niet de ccd zelf; voor de mensen die het niet snappen
Verwijderd
3 hotpixels op ISO 200 met 4 seconden sluitertijd...ben tevreden
http://www.mediachance.com/digicam/hotpixels.htm
Die hotpixels zijn die slechte pixels toch he? Wel erg irritant.. blugh.. en da's normaal dat je zoiets hebt?! (dat lees'k hier toch)Op donderdag 14 februari 2002 16:42 schreef beschuitfluiter het volgende:
hmmmz dat is wel veel jah... ik zit zelf al te twijfelen omdat ik er 8 heb bij 1", maar ik had er 'maar' 25 bij maximale sluitertijd van 16"
check deze pic maar eens voor een indicatie (8" iso100)
typo
...And the world goes on racing, like the world always will...
Hot pixels are part of the CCD reality.
Each CCD has millions of pixels sensitive to brightness (Well you know how many, you can't miss that: 3.3 MegaPixel etc..). These pixels are on a very small space. In consumer cameras this would be from 8 mm to half an inch. (Nice mixture of measures:-)
These pixels are never the same and each of them has different charge leakage rate.
If you expose the CCD long enough, the pixels thanks to this leakage will simply lighten up even with no light. (Any photosensitive silicon material is sensitive to charge as well)
Because of different quality and sensitivity of each pixel, they will start appearing as a noise - but if you would able to expose for much longer, finally all pixels will lighten up.
Many consumer digital cameras don't have longer exposure times - and this is because of Hot Pixels (80% of people would think that the CCD is defective). Today CCD's are reasonable up to 1-2 sec of exposure. (It depends on a temperature as well - remember, more heat, the electrons are vibrating faster - more of them will escape from wherever they are - more charge leakage)
But the cameras which allow for longer exposures will always have this problem.
Geef mij maar een Warsteiner.
Verwijderd
totdat ik dat prog gebruikte om te kijken hoeveel dead en hot pixels dat ding heeft.
Varrierend van 130 t/m 2224ofzo dead pixels, 910411 hot pixels...:'(
erg vaag want als je een aantal dode pixels hebt moet je dat toch kunnen zien op het fototoestel????
Is die cam nu k?t of is het prog niet al te vertrouwen of ?
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
schijnbaar wel jahOp vrijdag 15 februari 2002 19:52 schreef poohbeer het volgende:
[..]
Die hotpixels zijn die slechte pixels toch he? Wel erg irritant.. blugh.. en da's normaal dat je zoiets hebt?! (dat lees'k hier toch)
maarjah dit was bij 8 sec"
bij 1,5 sec zie je alleen die blauwe rechtsboven en die oranje linksonder, pas bij 8 sec komen die andere d'r bij
¯\_(ツ)_/¯
de testfoto's moeten gemaakt worden met de lensdop erop heOp zaterdag 16 februari 2002 08:20 schreef RoelsRules het volgende:
Uhm... ik dacht dat ik altijd goede foto's maakte met mijn ixus V
totdat ik dat prog gebruikte om te kijken hoeveel dead en hot pixels dat ding heeft.
Varrierend van 130 t/m 2224ofzo dead pixels, 910411 hot pixels...:'(
erg vaag want als je een aantal dode pixels hebt moet je dat toch kunnen zien op het fototoestel????
Is die cam nu k?t of is het prog niet al te vertrouwen of ?
¯\_(ツ)_/¯
uhh... in iedergeval is een donkere achtergrond (ixus heeft geen dopOp zaterdag 16 februari 2002 12:08 schreef beschuitfluiter het volgende:
[..]
de testfoto's moeten gemaakt worden met de lensdop erop he
thx!
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
NPOp zaterdag 16 februari 2002 15:36 schreef RoelsRules het volgende:
[..]
uhh... in iedergeval is een donkere achtergrond (ixus heeft geen dop) een stuk beter
0 en 0
thx!
gheheh als ik die test doe bij een gewoon familiekiekje dan kom ik idd ook op 10.000en hot/dead pixelz jah
¯\_(ツ)_/¯
Verwijderd
maar ik heb dus verscheidene bedrijven een mailtje gestuurd met de vraag wat ik nou het beste kan doen... want die lelijke blauwe hotpixel is al zichtbaar bij 1/20
de winkel waar ik hem gekocht heb, raadde mij aan om hem naar fodor.nl in r'dam te sturen... zij hebben geen nieuwe c2100uz camera's meer liggen en als ik hem naar de winkel stuur, sturen zij hem door naar fodor.nl en dat kost alleen maar meer tijd en geld
maar als ik dan gewoon het bonnetje en het garantiebewijs mee neem, wordt hij gratis gerepareerd of omgeruild (net wat fodor.nl wil)
dat fodor.nl had zelf niet echt veel info op hun site (alleen zooi over de euro), maar er stonden wel links naar verschillende fabrikanten en daar stond wel olympus tussen en dus heb ik die ook maar een mailtje gestuurd... helaas heb ik daar nog geen antwoord van!
ik wil eerst weten of ze hem niet om kunnen ruilen, want dat scheelt me een hoop tijd, maar ik wil hem daar dan ook meteen testen (met laptop) om te kijken of hij niet rotter is dan degene die ik nu heb...
zodra ik wat ga ondernemen, laat ik het wel ff weten
geen g, maar een c...
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
hmmmm sweeet, ook eens proberen dan... thnx!!!Op zondag 17 februari 2002 08:58 schreef BaRF het volgende:
Mm, ik weet niet of ie al voorbijgekomen is, maar die progjes van www.mediachange.com werken redelijk hoor. HP tester, maar ook een HP eliminator, en als je een fotosoep n00b bent, kan ik me voorstellen dat je dat wel handig vind. Ik heb hem eens getest met dat nachtplaatje van beschuitfluiter en hij heeft ze bijna allemaal weggehaald... en dat voor freeware
edit:
geen g, maar een c...
¯\_(ツ)_/¯
Is al voorbij gekomenOp zondag 17 februari 2002 08:58 schreef BaRF het volgende:
Mm, ik weet niet of ie al voorbijgekomen is, maar die progjes van www.mediachange.com werken redelijk hoor.
Op donderdag 14 februari 2002 19:05 schreef Krypt het volgende:
http://www.mediachance.com/digicam/hotpixels.htm
na:
www.chello.nl/~h.vanseggelen/pics/nacht2.jpg
gedaan met photobrush!
best aardig
¯\_(ツ)_/¯
ok dan maar dat andere progje nog nietOp maandag 18 februari 2002 11:06 schreef Krypt het volgende:
[..]
Is al voorbij gekomen
[..]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ik heb ook een c-2100 en hij is 4 weken weggeweest en daar ben ik erg blij om want eerst had ik een grote dooie rooie pixel. En nog wat kleintjes.
Die zijn dus nu allemaal verdwenen en ik heb net met max sluiter tijd en capje ervoor een pic genomen, en hiep hoi ik heb geen een dooie pixel kunnen bespeuren.
Als je nog (Olympus) garantie heb dan raad ik het echt aan om daar gebruik van te maken een super service in mijn geval.
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Ik kan me voorstellen dat bij een hele hoge resolutie, 1 hot/dead pixel niet meer op valt...
Je zou dus beter kunnen spreken over een ratio ten opzichte van de gebruikte resolutie
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Een hot pixel is een 'foto-elementje' op de licht gevoelige CCD in de camera die 'spanning/informatie' doorgeeft die er eigenlijk niet is.Op zondag 19 mei 2002 00:21 schreef aardappelhoofd het volgende:
Wtf is een hot pixel? Ik niet snap
Ofwel: je maakt een foto met een lange sluitertijd van een helemaal zwarte achtergrond (bv door de lenskap er op te houden). Het resultaat zou een egaal zwart vlak moeten zijn. Helaas is dit niet het geval door de CCD techniek: sommige elementjes geven _toch_ nog spanning door. Resultaat: enkele puntjes zijn toch 'belicht' en die zie je dus (terwijl ze dus zwart hadden moeten zijn).
*insert signature here
Verwijderd
Dankjewel, Het is mij nu duidelijkOp zondag 19 mei 2002 00:34 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
[..]
Een hot pixel is een 'foto-elementje' op de licht gevoelige CCD in de camera die 'spanning/informatie' doorgeeft die er eigenlijk niet is.
Ofwel: je maakt een foto met een lange sluitertijd van een helemaal zwarte achtergrond (bv door de lenskap er op te houden). Het resultaat zou een egaal zwart vlak moeten zijn. Helaas is dit niet het geval door de CCD techniek: sommige elementjes geven _toch_ nog spanning door. Resultaat: enkele puntjes zijn toch 'belicht' en die zie je dus (terwijl ze dus zwart hadden moeten zijn).
Nee vind van niet.Op zondag 19 mei 2002 00:30 schreef brammus het volgende:
Hoe groot is eigenlijk zo'n pixel op een 10x15 foto
Ik kan me voorstellen dat bij een hele hoge resolutie, 1 hot/dead pixel niet meer op valt...
Je zou dus beter kunnen spreken over een ratio ten opzichte van de gebruikte resolutie
Deze pic is gemaakt snachts met enkel straat verlichting WB en ISO aangepast en max zoom in res. 1600/1200.
Dan krEEg
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Geschoten op 400iso en hij de sluitertijd stond op 15 sec.
Is dit goed of slecht? (ik had er geen dop op, maar ik had de lens op het bureau gelegd en de foto's was verder pikzwart)
Werkt als volgt. Je maakt met verschillende iso's en sluitertijden een foto met de lensdop erop. Deze foto's geef je de bestandsnaam waaruit je kunt uitlezen wat de iso en sluitertijd is. bijv I100S1_30.jpg voor Iso 100 en 1/30 sec.
Als je dan een foto maakt dan kun je die met de 'vingerafdruk' van de camera koppelen zodat ie weet waar de hot en dead pixels zijn en zo deze corrigeren
PS. ik heb een Sony DSC-F707 met 0 dead pixels, hoe lang de sluitertijd ook is
Mijn cam is dus heilig