Club 3D Radeon 7500 (powerd by ATi)

Pagina: 1
Acties:

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
ik heb een probleem,
ik heb net win XP Pro (clean geinstaleerd)
nog niks anders geinstalleerd alleen ik wil weten welke drivers ik moet instaleren voor mij CLub 3D Radeon 7500 want als ik de drivers installeer die erbij zitten krijg ik de error 'ati2dvag.dll' is running in a infinitif loop' iod
en 'huppelepup is beginning to dump physical memory on disk' (zelfde scherm die messages, ertussen staat nog iets over dat ik mijn hardware vendor moet bellen voor drivers)
dus mijn vraag is : is dit probleem bekend ? en hoe los ik het op ?
(dit is 3de keer dat ik het probeer :|)

Verwijderd

verkeerde 2d driver dus. heb ik ook gehad met mijn radeon vivo. oneindige lus...

waarom kijk je dan niet voor de nieuwste drivers op de ati-site. Die ondersteund ook 3rd party vendors.

duh |:(

• Toulinash
dat heb ik gedaan, ik heb 'alle' mogelijke drivers geprobeerd
dus bijv. eerst origi drivers (die erbij zaten) geinstalleerd, dan loopt ie ook vast, dus nieuwste drivers gedowned van support.ati.com maar nog steeds hetzelfde probleem :|

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
en de nieuwste drivers van club3d dan ??

• Mentalist
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Misschien ook handig, checken dat je echt WinXP drivers aan het installeren bent, en niet per ongeluk voor een ander OS...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Toulinash
Op vrijdag 08 februari 2002 19:01 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Misschien ook handig, checken dat je echt WinXP drivers aan het installeren bent, en niet per ongeluk voor een ander OS...
dat heb ik ge-checked, dacht ik eerst ook maar heet toch echt 'XP' met achternaam alleen toen ik (eerst) nog 98 draaide en daarvoor de drivers downde stond er 'me' helemaal achteraan :?, niet dat het nu nog boeit ofzo maar toch.

ben nu Club 3D drivers aan't downen zo te zien zijn ze anders dan van ati zelf dus zou mooi zijn als dit helpt

(btw, kan ik die 'update' gewoon installeren of moeten die origi drivers er nog wel eerst op ? m.a.w is die update compleet of echt alleen een updat ?)

• Mentalist
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op vrijdag 08 februari 2002 19:09 schreef Toulinash het volgende:

[..]

dat heb ik ge-checked, dacht ik eerst ook maar heet toch echt 'XP' met achternaam alleen toen ik (eerst) nog 98 draaide en daarvoor de drivers downde stond er 'me' helemaal achteraan :?, niet dat het nu nog boeit ofzo maar toch.

ben nu Club 3D drivers aan't downen zo te zien zijn ze anders dan van ati zelf dus zou mooi zijn als dit helpt

(btw, kan ik die 'update' gewoon installeren of moeten die origi drivers er nog wel eerst op ? m.a.w is die update compleet of echt alleen een updat ?)
Lijken me compleet nieuwe drivers. En dat ME staat voor Millennium Edition, wat er op slaat dat die drivers ook op Win ME werkten...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Toulinash
5,712 mb groot.
mischien iemand die het zeker weet ? dan install ik ze meteen. :)

Verwijderd

je moet natuurlijk wel eerst in safe mode opstarten en alle oude drivers deinstalleren hè? Want die file die jij noemt is de 2d vga driver.
En die is dus in gebruik als jij een nieuwe gaat installeren, zodat hij die niet kan updaten!

dus safe mode> alles van ati eraf> opnieuw opstarten, vind ie nieuwe harware> standaard windows vga drivers installeren> dan pas de nieuwste van ATI.

Verwijderd

wat dacht je hier van:
http://www.tweakers.net/meuktracker/1626
zou dat hem zijn?

• Toulinash
ik draai dus nu zonder ATi drivers voor de duidelijkheid, dus als ik je goed begijp kan ik bij je laatste stap beginnen (installen die hap dus) ?

(standaard win drivers zijn dus geinstalleerd neem ik aan anders zou ik niks zien volgens mij :9 )

Verwijderd

anders kijk voor de zekerheid of er ergens op je hd die ati2dvag.dll nog ergens staat. Maar dan kun je gewoon installeren ja.

Kijk anders hier even hoe de verschillende drivers presteren en welke issues er nog zijn
http://www.epigamer.com/article.php?a=28

• Toulinash
nee, nergens, leek me ook vreemd als het wel zo zou zijn want dan zou format niet werken, maar ff checken is nooit weg.

ow ja die link gaat over : Feature: ATI Radeon 8500 Driver Comparison
dus niet de 7500 maar boeit denk ik niet, als die Club 3D drivers werken spring ik door de gipsplaten boven mijn hoofd denk ik *D

• Toulinash
mm, nee dus :| :| :| :|

***letterlijke text van error***

computer restarted afther un unexpected shutdown.
Microsoft windows detected a possible device failure.
-----------------------------------------------------
the driver for the display device was unable to complete a drawing operation
please check with the device manufacturer for a driver update.

Please tell Microsoft about this problem.
The display driver for radeon 7500 seems to be responsible for the system instability

To see what data this error report contains, 'click here'
------------------- -----------
|'send error report||Don't Send|
------------------- -----------

de error signature kan ik coppyen :
szAppName : Drivers.Display szAppVer : 1002515700013A1002
szModName : ati2dvag.dll szModVer : 6.13.10.6015 Offset : AA0806EA

dus weer die ati2dvag.dll :((((((((((((((((

Verwijderd

ik dacht ook:"ach, laat ik voor mijn Radeon VIvo de driver ook eens updaten"

6032 gaf bij de ati2dvag blauw scherm als ik de overlay start (dvd afspelen). :'( (de dll is van 31 jan 02)

dus het wordt een andere :(

ik ben nu ff hier aan het kijken:
http://www.warp2search.net/download.php?op=viewsdownload&sid=8

Verwijderd

Club 3D is gewoon een rommelmerk , niks dan problemen met de ATI kaarten ervan . DIe van m'n broer omgewisseld tegen een originele ATI en alles in orde

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 14:11

Rannasha

Does not compute.

Heb ook de Club3D R7500, geen probs met standaard-drijvers. Heb ff de nieuwste van de Club3D-site geplukt en geinstalled, ging ook prima. (WinXP pro)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Toulinash
plz email jou ati2dvag.dll naar Jeep en mij plz !

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 17:06 schreef real_raichu70 het volgende:
Club 3D is gewoon een rommelmerk , niks dan problemen met de ATI kaarten ervan . DIe van m'n broer omgewisseld tegen een originele ATI en alles in orde
Eh,... sorry hoor. Maar ik heb een originele ATI die de problemen geeft met de 6032 drivers (en andere recalcitrante ati2dvag.dll's)

Ik heb ook net een 8500 van Club3D en die is identiek aan de echte Ati's op 2 weerstandjes na!

Ik heb de Omega-drivers 1118 nu geinstalleerd, en alles werkt weer naar behoren. :)

Verwijderd

sorry sorry :0 post in de verkeerde topic

• Toulinash
LINK LINK ? OMEGA DRIVERS ? :)

• Toulinash
op welke knop moet je ook al weer bij b00ten raggen als je in save mode wil opstarten ?

dan kan ik nieuwe ATi drivers ff installen

• Masterdam
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 20:02

Masterdam

aka [K40$]R0gu3

Op maandag 11 februari 2002 19:51 schreef Toulinash het volgende:
op welke knop moet je ook al weer bij b00ten raggen als je in save mode wil opstarten ?

dan kan ik nieuwe ATi drivers ff installen
F8

Specs

Verwijderd

F5 ga je direct safe opstarten

en zoek hier maar ff naar drivers, info en weet ik wat:
http://www.rage3d.com/files/

Die Omegadrivers zijn een samengesteld zooitje van de beste beschikbare onderdelen. Installeren gaat perfect. Zelfs in versienummers bij de drivers staat alles er netjes in.

kijk anders direct op deze pagina bovenaan. Dan kun je direct kiezen.

• Toulinash
zitten daar ook de via4in1 drivers e.d. in ?

• Toulinash
Omega drivers geinstalled, reboot > waar eigenlijk het windows scherm tevoorschijn zou moeten komen, reboot ie. . .
dus schiet ook niet op :|
Pagina: 1