Bios recovery Compaq Armada 1750

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 16:02

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Ik heb hier een Compaq Armada 1750 laptop van een kennis. Hij heeft de schijf geformatteerd om er een nieuwe Windows installatie op te zetten. Nu heeft hij waarschijnlijk de BIOS (die op een partitie op de HD staat) gewist. Dus niet alleen de instellingen, maar de hele zooi. Nu schijn je dit terug te kunnen krijgen door op de Compaq website een proggie te downloaden waarmee je de BIOS kunt recoveren. Dit programma maakt een bootdisk aan, waarvan de laptop dan zou moeten starten. Dit lukt echter niet. Elke machine hier in huis wil van die diskette starten, behalve de Armada dus. Hij leest nadat je hem aanzet wel van het diskette station, maar hij doet verder nix. Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb al geprobeerd de schijf in een gewone machine te hangen, die te starten met die bootdisk, maar dat werkt niet. Geen geldige machine ofzoiets zegt ie dan...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
FF voor de duidelijkheid, onderstaande file is de juiste voor de Armada 1750.

http://www.compaq.com/support/files/armada/us/download/8093.html

Je kunt deze dus naar flop zetten en vervolgens vanaf de flop je BIOS instellen.... De BIOS heeft ook een hardware gedeelte, waar die instellingen in bewaard worden.

Lukt booten van de flop niet: de Armada 1750 kan ook van CD booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Mmmm.... dit werkt ook niet..
Als ik nu hiermee een bootable CD maak, zou dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Ook een bootable CD maken mbv. die diskette wil niet...
Vaag...
Iemand andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cableboy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Overigens start die laptop zonder Compaq-partitie ook gewoon op, je kunt alleen geen instellingen in de BIOS wijzigen (is voor het grootste deel Plug&Play). Als de machine zo ook al niet opstart, is er volgens mij meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Het wil nog steeds niet lukken! Volgens mij is er niet meer aan de hand. Hij doet pas zo na het formatteren. Iemand nog ideeën?

Als iemand nog een ghost-image van de BIOS-partitie heeft, kan ik die misschien gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:28

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je een W98 cd erin gooit ofzo, boot ie dan wel??
Probeer gewoon op wat andere manieren, die bios heb je niet altijd nodig.
Ik iig niet bij normaal gebruik >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Ook daar start ie niet van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Heb hem nu zover dat het Setup proggie op de schijf staat, in zijn eigen partitie...
Nu start ie echter continue dat proggie op!
heb mbv. een andere pc een primaire FAT32 partitie erbij gemaakt, incl. systeem bestanden, maar daarvan start ie niet... continue dat setup tooltje...
Hoe kan dat nu weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 09:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Dit komt doordat de COMPAQ partitie die als eerste partitie op je harddisk momenteel als AKTIEVE partitie geselecteerd is.
Je moet dus je normale boot partitie aktief maken zodat niet telkens de COMPAQ partitie opgestart wordt.
Wil je dan toch nog eens de COMPAQ partitie opstarten, moet je tijdens het booten op F10 drukken.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Op maandag 11 februari 2002 23:41 schreef Rick2001 het volgende:
Dit komt doordat de COMPAQ partitie die als eerste partitie op je harddisk momenteel als AKTIEVE partitie geselecteerd is.
Je moet dus je normale boot partitie aktief maken zodat niet telkens de COMPAQ partitie opgestart wordt.
Wil je dan toch nog eens de COMPAQ partitie opstarten, moet je tijdens het booten op F10 drukken.
Dat had ik ook al gesnapt. De normale bootpartitie is ook geactiveerd. Da's nu ook het gekke. Hij blijft toch van die compaq partitie starten. Heb nog een fdisk /mbr gedaan, de Compaq partitie eens geactiveerd en daarna weer de normale, maar het helpt allemaal nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

En je hebt geen originele Compaq Restore cd van deze laptop ? Deze zet namelijk ook de Compaq partitie terug zoals deze was. Kun je daarna altijd weer windows opnieuw installeren naar jouw versie en smaak.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Nee, heb er geen CD van. Heb wel van de Compraq site de software om die diskettes te maken, gedownload. Het diagnose programma staat er nu ook op. Maar hij blijft dat proggie continue starten. Hij weigert nog steeds te starten van de FAT32 partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001

Rick2001

Stel gewoon in wat je in wilt stellen en delete die partitie weer. Die heb je toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Ook dat had ik al geprobeerd. No operating system found, zegt ie dan.

Maar ik heb de oplossing inmiddels. Voordat je de laptop aanzet, de FN toets indrukken en dan het ding aanzetten. Dan de toets ingedrukt blijven houden, en meteen repeterend de F11 toets indrukken. Dan geeft ie een melding "Defaults loaded" F1 indrukken.. et voila!

Anoniem: 106405

DaRoot schreef op 13 februari 2002 @ 18:39:

Maar ik heb de oplossing inmiddels. Voordat je de laptop aanzet, de FN toets indrukken en dan het ding aanzetten. Dan de toets ingedrukt blijven houden, en meteen repeterend de F11 toets indrukken. Dan geeft ie een melding "Defaults loaded" F1 indrukken.. et voila!
Dit probleem heb ik dus inmiddels ook allemaal, maar bij mij werkt het dus niet, die mooie oplossing!!

Anoniem: 106405

DaRoot schreef op 13 februari 2002 @ 18:39:

Mag ik je toch vriendelijk bedanken!!!! HIj doet het inmiddels
Pagina: 1