Gameservers, wat is beste te gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 17:26
Wij willen gameservers gaan hosten en nog een beetje simpel beginnen vanwege het feit dat we niet extreem veel geld hebben.

De bedoeling is dat er linux op komt.
Ze zijn vooral bedoelt voor Counter-strike en ong 12 spelers per server.
Misschien komt der een keer een RTCW server bij, ook voor ong 12 man.

Maar wat voor specs kan je daar het beste voor gebruiken?

Wij dachten zelf al aan een zoveel mogelijk (vga+netwerk) onboard mobo met een Athlon XP processor, maar zijn er dan nog wat servers op te draaien of houdt et dan al op bij 4/5 en kunnen we beter een dual nemen.

Het is dus de bedoeling dat we niet al te duur een server op kunnen zetten en der al meteen best veel mee kunnen doen en niet na een paar servers al een nieuwe aan moeten schaffen.

Ook zitten we nog met het SDR/DDR probleem, hebben nl nog wat SDR liggen, maar valt dat nog goed te gebruiken of gaan we dan een geheugenprobleem krijgen?

wat voor iets zal het beste gaan werken... ?

Verwijderd

Hmm moet jezelf weten of AMD of Intel, maar pak in ieder geval Duall CPU en ECC Ram. Maar nu mijn vraag je moet wel een flinke upload hebben anders lukt het nog niet :(

Verwijderd

voor een goede gameserver waar je aardig wat spellen op wilt kunnen draaien, kom je gauw in de richting van een normaal volwaardig systeem. Het beste is natuurlijk om er een dual doosje van te maken, maar de kosten liggen dan natuurlijk gelijk een stuk hoger. ben er nu 2 aan het bouwen, maar dit zijn dus dual XP 1700+'s met een gig mem.

misschien een heel ander id...
via www.clanservers.nl kan je voor een redelijk bedrag een server "huren". je krijg de adminlogin etc, volledige stats en nog meer troep... ik ben niet zo thuis in Cs, maar wellicht is het interresant.

(ik heb hier zelf trouwens een dual 1 gig duron op een tyan tiger plank zitten als game server)

• KeRsTmAnNeKe
Op vrijdag 08 februari 2002 18:53 schreef Cyberia het volgende:
misschien een heel ander id...
via www.clanservers.nl kan je voor een redelijk bedrag een server "huren". je krijg de adminlogin etc, volledige stats en nog meer troep... ik ben niet zo thuis in Cs, maar wellicht is het interresant.
Dat gaan wij dus ook doen ;)

Verwijderd

ik heb hier een Pentium III 667 met 512 ram voor 32 man op een lan kan dat?

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 20:00 schreef zeven het volgende:
ik heb hier een Pentium III 667 met 512 ram voor 32 man op een lan kan dat?
dat ram is wel heel erg aan de magere kant. Ik zou er het 3 dubbele inzetten..

• KeRsTmAnNeKe
Hoeveel Ram heb je dan ongveer nodig per server ?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Op vrijdag 08 februari 2002 21:02 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Hoeveel Ram heb je dan ongveer nodig per server ?
512 is bij mijn weten genoeg voor een CS server, de minimale eisen waren d8 ik een 266 met 64 mb ram, dus dan lijkt me in dit geval 512 meer dan zat voor 1 game. Wil je meerdere games gaan draaien, moet je idd wat meer hebben.

Ik heb zelf momenteel dit als lan game servers :
Dual cellie 500 - 256 MB
P3 650 - 256 MB
dual p3 733 - 512 MB
en dat draait vlekkenloos, alleen ide dual 500 moet nog getest worden.

Maar de hamvraag blijft natuurlijk hoveel games je wil gaan hoosten.

tip : kijk eens bij gameadmins.com
misschien dat daar specieficatie's te vinden zijn.

• KeRsTmAnNeKe
het liefste zoveel mogelijk op 1 bak...

zijn wel steeds met passes erop, dus ze zullen niet allemaal steeds vol zitten, maar gaan er wel vanuit dat et ooit nodig is...

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Als je zoveel mogelijk servers wilt draaien, moet je gewoon kijken hoever je komt. Als het gaat laggen, weet je dat het ergens fout zit.

En maybe is het dan toch verstandig om een dual athlon te overwegen, dan heb je genoeg rekenkracht en het is toch niet zo extreem duur.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Wat ook erg belangrijk is hoe veel bandbreedte je in twee richtingen hebt met je LAN/Internet verbinding

anders kan je niet veel spelers via internet toelaten omdat je dan snel lag krijgt.

Dus wat wordt het Kabel ADSL basic of Extra T1 T2 T3 etc.

De PC heeft wel wat baat bij 'n krachtige CPU en snel en voldoende geheugen

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op zaterdag 09 februari 2002 14:16 schreef SuperG het volgende:
Wat ook erg belangrijk is hoe veel bandbreedte je in twee richtingen hebt met je LAN/Internet verbinding

anders kan je niet veel spelers via internet toelaten omdat je dan snel lag krijgt.

Dus wat wordt het Kabel ADSL basic of Extra T1 T2 T3 etc.

De PC heeft wel wat baat bij 'n krachtige CPU en snel en voldoende geheugen
T1 kennen wij niet hier.. dat is E1..

ik hoor trouwens niemand iets roepen van schijfsnelheid.

imho moet je toch denken aan een raid 5 oplossing met 15K schijven.
Als goedkoper alternatief een raid 1+0 oplossing met 10k of 15K schijven.
lijk mij geen overbodige luxe als je met Custom maps gaat werken.

overigens heb ik ergens gelezen dat je ongeveer 32K tot 64K upload nodig hebt per speler, dus dan red je het niet met een ADSL basic denk ik.

Sinlath | Opinions may contain latency

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
kijk eens naar een serverbord van tyan
daar zit al heel veel standaard op
enzo
kom je misschien ook wel ver mee

Tweakers Discord

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op zaterdag 09 februari 2002 14:40 schreef Sinlath het volgende:
T1 kennen wij niet hier.. dat is E1..
Overal hoor ik T1 dus volgen jouw heeft dat beestje 'n andere naam ben geen IT'er dus wat boeid dat als de UP/Down loed redelijk symetrisch is en snel.
ik hoor trouwens niemand iets roepen van schijfsnelheid.
Runtime state lijkt my belangrijker dan Load state
maar in bepaalde situaties zal het wel wat uitmaken.
imho moet je toch denken aan een raid 5 oplossing met 15K schijven.
Als goedkoper alternatief een raid 1+0 oplossing met 10k of 15K schijven.
lijk mij geen overbodige luxe als je met Custom maps gaat werken.
Die moet dan verzonden worden naar joind multyplayers (Client nodes) wat via hun download gaat en dat lijkt mij de de eerste bottleneck en dan de server upload naar het internet gedeeld door het aantal spelers tweede bottleneck.
voor zo'n zware en snelle opslag syteem naar buiten te voeren heb je all gigabit PCI64bit nic nodig maar de flessehals is de poot naar de WAN internet dus
overigens heb ik ergens gelezen dat je ongeveer 32K tot 64K upload nodig hebt per speler, dus dan red je het niet met een ADSL basic denk ik.
Dus is het ook handig om te weten wat voor verbinding Mr ontoppic gaat gebruiken voor z'n game server dan kan men hem ook advies geven over het aantal spelers wat hij ongeveer aankan en wat voor Hardware er voor nodig is recommended/minimaal.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Hihi, hardeschijven? Waarom niet gewoon vanaf CD-rom of netwerk vanuit 1 PC bij herstart het besturingssysteem inclusief serversoftware naar de ramdrive laten laden, das gewoon retesnel, en geen HD meer nodig, maar wel genoeg RAM. Of een kleine 2GB HD om de software van de HD naar het ram te laden bij boot van de server, of linux op HD, en spel dat geserved moet worden in ramdrive, ramdrive is gewoon zo snel

• KeRsTmAnNeKe
Hij komt aan ong 100mbit te hangen zoals het er nu uitziet...

En et zijn eigenlijk vooral warservers, met de regels zoals ze op clanbase staan, custom maps ed zijn dus niet nodig, wel moet er clan of adminmod op komen en anticheat software...

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:17
Upload per speler is niet zo hoog... Ik meen iets van 5 kb per speler...

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Ik hoop dat jullie wel aan Traffic denken :)
Want hmmm :) Traffic is ni goedkoop eh mense en gameserv pakt wel redelijk wa traffic in ze :P
Dus zolang ge ni genoeg traffic hebt en er ni teveel aan wilt geve zulde 't op nen NO_LIMIT kabel moete doen :)
Pagina: 1