Toon posts:

Pc gaming is een eeuwig gekloot met drivers.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het begint me aardig de strot uit te hangen dat er van nvidia zo veel verschillende drivers zijn, en dat je zelf maar uit moet zoeken met welke drivers jou games het beste draaien, bedankt nvidia echt tof van jullie.

je kan de laatste drivers installen en volledig op je plaat gaan met net iets oudere games, dit is toch eigenlijk doffe ellende zo :(

• Neophyte
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09-2025

Neophyte

it's back....

ik denk dat je juist blij moet zijn dat nvidia zoveel werk ervan maakt om non-stop door te ontwikkelen.

(was het nut van dit topic eigenlijk :?)

Senri no michi mo ippo kara

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
De laatst gereleasde drivers zijn hetzelfde als de vorige versie,
alleen met GF4 support. Dus: What's the problem?

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Wat voor reacties moeten wij geven? Misschien heb je wel gelijk, maar ik zie het nut niet in van deze thread :?
PS. no offence ;)

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Beetje gezeur vind ik. Als een driver eenmaal goed werkt, laat je 'm er toch op staan? Ik gebruik nog steeds 21.81 omdat alles daarmee 100% stabiel draait en snel genoeg is. Die paar extra FPS kunnen mij daadwerkelijk gestolen worden.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 18:32 schreef loekos het volgende:
Het begint me aardig de strot uit te hangen dat er van nvidia zo veel verschillende drivers zijn, en dat je zelf maar uit moet zoeken met welke drivers jou games het beste draaien, bedankt nvidia echt tof van jullie.

je kan de laatste drivers installen en volledig op je plaat gaan met net iets oudere games, dit is toch eigenlijk doffe ellende zo :(
dan speel je toch gewoon geen games meer.... prob opgelost

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op vrijdag 08 februari 2002 18:39 schreef MPdave het volgende:

[..]

dan speel je toch gewoon geen games meer.... prob opgelost
Domoor, je moet gewoon voor die 0,00001 fps verschil niet steeds alle drivertjes willen vervangen.. don't fix what ain't broken.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

heb nooit problemen inderdaad.. gewoon af en toe nieuwe drivers als ik er goeie verhalen over zie

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35

Bene

list incomprehension

Je gamepjes werken toch net zo goed met oude drivertjes? Als je niet wilt tweaken blijf je er toch gewoon vanaf?

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:17
dan neem je toch gewoon de officiele drivers van de site, die zijn doorgaans prima
en ik heb nog niet echt meegemaakt dat het ene spel het met de ene driver doet en het andere spel met de andere
ik neem gewoon altijd een zo nieuw mogelijke waarbij alles
stabiel is, die snelheid is toch wel genoeg voorlopig
probeer 27.42 eens, die is nog niet gecrasht bij mij in de tech test van serious sam 2, in tegenstelling tot ongeveer alle voorgangers

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tjonge, ik draai de 12.40 nog omdat die bij mij met w98 gewoon superstabiel is. Die 2 fps nteresseren me echt niet hoor.
Als ik frames tekort ga komen, dan ga ik eens met een drivertje pielen.
En oh ja:
Hoe maak ik een instabiel systeem? -> vaak met drivers klooien..
Elke fabrikant stelt ook met koeieletters dat je niet moet gaan flashen/upgraden als het niet nodig is.

Verwijderd

Topicstarter
Tsja... ik zat ff in een dip na een zoveelste partij geharrewar met drivertjes.. maar nu gaat het wel weer :)

Back to good old win 98se !!!

• Kanarie
  • Laatst online: 16:46

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Installeer dan niet telkens de nieuwste nvidia drivers. Nvidia brengt op haar website eens in de zoveel maanden een nieuwe driver, neem die dan. Niet al die beta alpha versietjes.
Of blijf gewoon hangen bij een driver die goed werkt. Niemand verplicht je om te updaten naar de laatste geleakte driver.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50
Op vrijdag 08 februari 2002 21:15 schreef KillerAce_NL het volgende:
Tjonge, ik draai de 12.40 nog omdat die bij mij met w98 gewoon superstabiel is. Die 2 fps nteresseren me echt niet hoor.
Als ik frames tekort ga komen, dan ga ik eens met een drivertje pielen.
En oh ja:
Hoe maak ik een instabiel systeem? -> vaak met drivers klooien..
Elke fabrikant stelt ook met koeieletters dat je niet moet gaan flashen/upgraden als het niet nodig is.
Mwah je ZOU eventueel alvast kunnen overstappen op een Detonator 4, dat scheelt echt wel meer dan 2 fps :)

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
inderdaad, detonator4 geeft veel extra winst
zolang drivers bij elkaar in dezelfde serie liggen DAN pas boeit het weinig in FPS

Verwijderd

Ben wel eens met loekos dat drivers soms te veel probs geven, dat zou Nvidia beter kunnen testen. Dan kun je zeggen: Het zijn beta's, maar dat ontslaat Nvidia niet van de plicht ook zelf goed te testen.

• CyeZ
  • Laatst online: 02:22

CyeZ

Vroem vroem!!!

Mwah, ik zit nog steeds met 12.90 te gamen. Dat moet ook wel, want met zo'n beetje alle nieuwere drivers krijg ik rare glitches bij het spelen van Final Fantasy VIII. :(
Maarja, verder boeien die paar fps ook niet echt. Unreal Tournament loopt nu ook ruim 150fps dus dat is geen probleem.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Zelf ook niet echt de behoefte om alsmaar drivers te verwijderen en te vernieuwen daarom doe ik het ook maar eens in de 2 maanden ofzo.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

[b]Tournament loopt nu ook ruim 150fps dus dat is geen probleem.
Ja leuk maar hoeveel hz is je monitor anders heb je er geen F*CK aan (8>

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb voor die twinview optie hele oude 6.50 drivers moeten instaleren omdat die nieuwe dat niet ondersteunen.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 08 februari 2002 18:38 schreef Abbadon het volgende:
Die paar extra FPS kunnen mij daadwerkelijk gestolen worden.
*Jat*! Dank je wel, hè? :P :+

Maaruh, die Stereo-drivers van NVidia zijn echt F*cked up! Kijk maar eens in één van de twee topics van mij hierover :( :( :(

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

koop een console, probleem opgelost... :)

Signature?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41

je moet niet zo zwetsen, ga naar www.nvidia.com en download de drivers die HUN hebben en dan niet die "Uitgelekte" !

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:28
idd, heb gewoon officele drivers draaien en het gaat allemaal prima. Die beta prut test ik wel op een andere pc, maar voor het gamen gewoon 23.11 gebruiken.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

ik heb 27.42 vandaag geprobeert, maar Medal of honor deed het niet meer... dus heb ik 27.11 weer geinstalleerd met 27.11 heb ik nooit problemen gehad... en die halve fps meer boeit ook niet echt heh...

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Op vrijdag 08 februari 2002 21:17 schreef loekos o.a. het volgende:
Back to good old win 98se !!!
Dat meen je toch niet serieus ? :?

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 15:23 schreef Osdorp-Dude het volgende:
koop een console, probleem opgelost... :)
Nintendo emulatortje ook goed? Euhh... lamaar, nix gezegd. :+

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Voor de Ati Radeon werken de Omega drivers nog het best voor games vind ik. http://www.omegacorner.com/

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

Op zaterdag 09 februari 2002 19:25 schreef seq_uence het volgende:

[..]

Dat meen je toch niet serieus ? :?
ik klap er altijd wel uit als ik onder xp spellen ga spelen, daarom speel ik de games in 98 en serieus werk doe ik in xp. (ik zit ook nog met de athlon-geforce bug)

wat die drivers betreft, als je eenmaal een stabiele driver hebt, niet gaan veranderen, tenzij je leest dat de nieuwe weer een stuk sneller zijn

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:21

Yucko

One clown to rule them all !

Dat gezeur over die nieuwste drivers de hele tijd. Ik gebruik hier nog steeds de 7.xx drivers en die lopen perfecto. Okee, mijn kaart zal dus wel harder kunnen lopen ... maar de spellen lopen voor mij goed zat.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

via-geforce bug :(

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

die laatste drivers van nvidia schijnen heel brak te zijn, 23.11 oid..

Als ik die instaleer met me gf3, bevriest me beeld de hele tijd.

Verwijderd

post deze message de volgende keer op: www.pcprutser.com of www.ikbengeentweakerdmaareenzeurpiet.net

wat ik wil zeggen, waarom zou dit hier TWEAKERS.NET heten??? |:( |:(

• TheOneLLama
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op zaterdag 09 februari 2002 10:30 schreef frytzzz het volgende:
Ben wel eens met loekos dat drivers soms te veel probs geven, dat zou Nvidia beter kunnen testen. Dan kun je zeggen: Het zijn beta's, maar dat ontslaat Nvidia niet van de plicht ook zelf goed te testen.
Dit is natuurlijk absolute bull-shit.. nVidia maakt die build en stuurt ze naar mensen *om* ze te laten testen. Vervolgens worden ze geleaked.. en dan ga jij ze ervan beschuldigen dat ze niet goed getest worden :? :? :?

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Op zondag 10 februari 2002 13:24 schreef Djohen het volgende:

[..]

post deze message de volgende keer op: www.pcprutser.com of www.ikbengeentweakerdmaareenzeurpiet.net

wat ik wil zeggen, waarom zou dit hier TWEAKERS.NET heten??? |:( |:(
t*ring zeg, doe jij es ff normaal man..

Hij zei toch dat dit topic geopend werd in een opwelling; ik kan me heel goed voorstellen dat je gefrustreerd raakt als drivers je systeem laten freezen of iets dergelijks. Tuurlijk zijn het geleakte drivers, tuurlijk ben je niet verplicht ze te installen, maar je mag toch wel ff je irritatie uiten |:(

wat lopen kruipen er toch kneuskoppen over dit forum zeg.. :r

" Play the violent strings of my symphony "

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 15:17
het zijn niet alleen de beta drivers die problemen geven hoor, ik hoef 23.11 (of was het nou 23.12?) (die nu op de Nvidia site staat) ook niet te proberen, dan hangt ie om de haverklap
maar ja, als ie eenmaal werkt dan blijft ie ook werken
alleen verlang ik zo nu en dan terug naar mijn good ol' voodoo2 SLI, die werkten gewoon altijd en zonder gekloot
maar ja, die houden de nieuwe games niet echt meer bij

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Verwijderd

Topicstarter
Zo zo !! zo te zien moddert dit topic nog ff door >:)

Zoals ik al eerder zij...ik gebruik nu gewoon weer win98se
met de detonator4 Win9x_21.81 drivers, en dit is voor mijn setup echt nog steeds de ultieme meest compatibele combinatie ...ik wil namelijk nog terug kunnen grijpen naar de wat oudere games zoals ut, en vooral ut doet het echt perfect nu.
ut doet het met andere ossen en drivers ook wel maar hij loopt nu gewoon als een paling in een emmer snot zonder een enkele hapering tijdens het spelen en dat in 1280X960 met v sync enabled,met v sync of speel ik nooit want dat tearen vind ik dus echt geen gezicht.
in xp haalt ut dezelfde frames dat wel, maar hoge framerates wil echt niet altijd zeggen dat het spel ook feiloos draait,een goede test hiervoor is voor ut begint ben je een spectator, je kan vrij door een level heen vliegen, nu moet je eens hoog in een gebouw gaan hangen naar beneden kijken en met de straffe left en right keys heen en weer vliegen en tijdens dat heen en weer gaan goed opletten op kleine haperingetjes, ik durf te wedden dat mensen die 150 fps draaien toch nog van die haperingen hebben, kijk en dat heb ik dus met de bovenstaande configuratie niet! dat beweegt echt feiloos *D
Pagina: 1