Sinds wij op school ook draagbare HD's (30 gb maxtor 7200 rpm nota bene
) hebben gekregen wou ik deze wel in mijn pc bouwen. Je kon zo'n ding waar je hem in moet schuiven kopen voor een tientje dus dit was zeker wel interresant. Het probleem is dat eerst mijn kabels veel te kort waren om mijn hd en mijn writer met elkaar te koppelen. Nu heb ik echter nieuwe IDE kabels gekocht die langer zijn(want de oude kabels die ik had, waren blijkbaar niet in langere maat verkrijgbaar), maar deze maken wel mijn verbinding van hd af iets langzamer maar moesten wel werken volgens de verkoper. Ik weet niet wat het verschil er tussen is, en hoe ze heten, maar de maar de oude die ik had, zijn heel fijn geribbeld, terwijl de nieuwe wat ruwer geribbeld zijn! Nou heb ik de nieuwe aan mijn pc gedaan en nu staat het als volgt: eigen HD prim master, writer prim slave, school HD sec master, cd-rom sec slave. Volgens mij is dit goed niet? Maar als ik nu mijn pc opstart krijg ik eerst het volgende:
Prim IDE channel no 80 conductor cable installed
Sec IDE channel no 80 conductor cable installed
vervolgens:
Floppy disk(s) fail (40)
hierna druk ik op f1 (continue)
Hierna start xp op, en 3 sec na het xp scherm krijg ik deze vage error waar zelfs de ratten misselijk van worden:
Mijn vraag is nu: heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt, moet ik iets in de bios veranderen of ligt het gewoon aan de kabels?? Bij voorbaat dank.
Prim IDE channel no 80 conductor cable installed
Sec IDE channel no 80 conductor cable installed
vervolgens:
Floppy disk(s) fail (40)
hierna druk ik op f1 (continue)
Hierna start xp op, en 3 sec na het xp scherm krijg ik deze vage error waar zelfs de ratten misselijk van worden:
Hierna doet mijn pc helemaal niks meer, hij staat nog wel aan maar de enige keuze is dan nog om hem af te zetten.A problem has been detected and windows has been down to prevent damage to your computer.
If this is the first time you've seen this stop error screen, restart ur computer. If this screen apairs again, follow these steps:
Disable or uninstall any virus, disk defragmentation or backup utilities. Chech ur HD configuration, and check for any updated drivers. Run CHKDSK /f for HD corruption, and then restart ur computer.
Technical information:
***STOP: 0x00000023 (0x000e0/00, 0xfc8d1e44, 0xFc3E69F0)
*** Fastfat.sys - address FC3E69F0 base at FC3E0000 Datestamp 3Bde38a
Ja, dat heb ik helemaal over getypt ja
Mijn vraag is nu: heeft iemand van jullie dit eerder meegemaakt, moet ik iets in de bios veranderen of ligt het gewoon aan de kabels?? Bij voorbaat dank.