LiteOn 12x10x32 brandt niet harder dan 6x

Pagina: 1
Acties:

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 11:46

Lesser

of two evils

Topicstarter
Mijn LiteOn 12x10x32 (met de laatste firmware geflashed) wil maar niet harder dan 4x of 6x branden. Probeer ik het op een hogere snelheid, dan loopt de zaak al voor de eerste gebrande bit in de soep. Bij 'echt' branden loopt de software muurvast en zit ik met een 'gelockte' CD brander. Bij 'test' branden krijg ik de foutmeldingen dat de brander een locatie op de CD niet kan vinden en vervolgens een buffer underrun (ondanks ingeschakelde burnproof). Wat heb ik, mede na de raadpleging van de zoekfunktie v/h forum al zonder succes geprobeerd:

1 Ander merk CD's, incl LiteOn
2 Andere software incl Nero 5.5, Easy CD creator 5 platinum, clone CD en nog wat.
3 Via de HDD branden
4 DMA aan of juist uit (Met DMA aan draait de CD brander itt mijn DVD overigens niet in ultra-DMA)
5 Nieuwste firmware
6 Alleen op een 80 aderige IDE kabel (prim master)
7 Bidden
8 Vloeken

Mijn config in een notendop: 1.2 GHz Athlon op een MSI K7T266 Pro/R, pinoneer 16x/40x DVD/CDRom (sec master), 2 7200 rpm HDD op interne RAID, interne ZIP (sec slave). Alles draait verder als een zonnetje onder W2K service pack 2 aangevuld met de laatste VIA drivers.

Het viel mij op dat de meeste underrun-threads een happy ending hebben. Let it be.

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-04 22:53
Had je dit probleem al voordat je de firmware geflashed had, of pas daarna? Het zou daar aan kunnen liggen.

* freggel denkt dat je als het goed ging met de oude firmware je geen nieuwe erop zou flashen, maar je weet maar nooit.

Verwijderd

dma toevallig uitgecheckt.. of per ongeluk aan ofzo ? en update je via 4-in-1 ff, is ook goed voor je ide aansturing.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
zie je makkelijk over het hoofd, maar de DMA van de HDD miss uit :? :)

• Lesser
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 11:46

Lesser

of two evils

Topicstarter
Helaas, was het maar zo simpel als een DMAtje. Dat is het helaas niet. Het probleem was er al voordat ik de firmware flashte, de reden om dat te doen was juist dit probleem.