Alle subdomeinen forwarden naar hoofdomein

Pagina: 1
Acties:

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb sinds kort een domein met hosting pakket, nou ja eigenlijk 2 stuks :)

Bij de 1e worden alle subdomeinen doorverwezen naar www.domein.nl.

Bij de 2e wordt alleen domein.nl doorverwezen naar www.domein.nl. Alle andere subdomeinen gaan naar mn hosting provider homepage.

Nu heb ik ze gemaild of dat niet anders kon, maar ze vertellen mij dat omdat de 1e site op een Linux server draait ze dat wel kunnen instellen, maar omdat de 2e op een Cobalt server draait ze daar geen wildcards kunnen invullen. Ik mag dan wel 3 subdomeinen aangeven die worden doorverwezen, maar de rest is volgens hun niet in te stellen. Is dat echt zo :?

Als alternatief bieden ze me aan om de 2e site naar dezelfde server als de 1e (de Linux dus) om te zetten. Is dit aan te raden?

Verwijderd

Op vrijdag 08 februari 2002 18:06 schreef te(X)en het volgende:
Ik heb sinds kort een domein met hosting pakket, nou ja eigenlijk 2 stuks :)

Bij de 1e worden alle subdomeinen doorverwezen naar www.domein.nl.

Bij de 2e wordt alleen domein.nl doorverwezen naar www.domein.nl. Alle andere subdomeinen gaan naar mn hosting provider homepage.

Nu heb ik ze gemaild of dat niet anders kon, maar ze vertellen mij dat omdat de 1e site op een Linux server draait ze dat wel kunnen instellen, maar omdat de 2e op een Cobalt server draait ze daar geen wildcards kunnen invullen. Ik mag dan wel 3 subdomeinen aangeven die worden doorverwezen, maar de rest is volgens hun niet in te stellen. Is dat echt zo :?

Als alternatief bieden ze me aan om de 2e site naar dezelfde server als de 1e (de Linux dus) om te zetten. Is dit aan te raden?
Zal denk ik komen door de webserver op die cobalt server...onder Linux draait waarschijnlijk Apache waar je wildcard virtualhosts kan gebruiken.

Als je tevreden bent met de hosting van het eerste domein op de Linux server kun je hem idd beter over laten zetten :)

• te(X)en
Wat achterlijk dan dat niet kan op die cobalt server, maar misschien moet ik dan inderdaad maar overstappen. Zitten er nog nadelen aan een linux server tov een cobalt server (in het algemeen)?
Ik weet dat ik dan alleen geen Frontpage extensies meer kan gebruiken en geen grafische user interface heb, maar dat maakt me eigenlijk niet zoveel uit.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Stomme opmerking misschien, maar cobalt's draaien *ook* linux met apache, alleen met een lading extratjes zoals frontpage support, ASP ondersteuning en een leuke webinterface voor de configuratie.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb inderdaad ook nooit op een cobalt een wildcard als ServerAlias kunnen instellen.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• te(X)en
Maar is het ook niet mogelijk met redirect scripts ofzo? Ik hoef helemaal niet allemaal aparte subdomeinen te maken, alleen wil ik wel graag dat willekeurigeonzin.domein.nl doorverwijst naar domein.nl.

Misschien moet ik anders dan toch maar overstappen op die andere server. Jullie kunnen verder ook geen nadelen bedenken (langzamer ofzo)?
Pagina: 1